
Executive Program
- Elastyczna alternatywa dla programów typu MBA i post‑MBA.
- Know-how firmy doradztwa strategicznego.

FIG Polska, oferuje kadrze zarządzającej przedsiębiorstw możliwość zdobycia dyplomu EXECUTIVE MASTER z zakresu strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem.
Jesteśmy firmą o bogatym doświadczeniu w doradztwie strategicznym, dlatego gwarantujemy, że w odróżnieniu od akademickich programów, dodatkowo dzielimy się know-how i doświadczeniami z wdrożeń, udostępniamy sprawdzone metodyki i narzędzia wykorzystywane w polskich i międzynarodowych firmach. Dostarczamy tylko wyselekcjonowaną i praktyczną wiedzę. Jesteśmy blisko realiów biznesu.
Zrealizowaliśmy ponad 200 projektów konsultingowych.
Jesteśmy blisko realiów biznesu
Dzięki codziennej pracy z zarządami, właścicielami firm oraz inwestorami, a także na podstawie analiz ponad tysiąca testów wiedzy rocznie, wiemy przed jakimi wyzwaniami stoją menedżerowie i jakie mają luki kompetencyjne. Ta wiedza posłużyła nam do stworzenia ciekawej i przemyślanej oferty 2-3 dniowych seminariów, które realizujemy cyklicznie w formule otwartej.
Spośród tej oferty, poszukujący inspiracji mogą zbudować indywidualne programy i realizować je we własnym rytmie. Docenią to szczególnie zapracowani menedżerowie, którzy z różnych powodów nie mogą wziąć udziału w długotrwałych i sztywnych programach, realizowanych przez uczelnie w weekendy.Interdyscyplinarność
Zakres naszego programu odzwierciedla nie tylko zbadane przez nas potrzeby kadry zarządzającej, ale także trendy wyznaczane przez TOP 10 szkół biznesowych na świecie. Tematyka zajęć obejmuje zarządzanie strategiczne, w tym formułowanie i wdrażanie strategii, finanse przedsiębiorstw, rachunkowość zarządczą, analizę finansową, ocenę projektów, marketing strategiczny, strategie cenowe, zarządzanie HR, zarządzanie projektami i efektywnością oraz rozwój kompetencji miękkich, w tym przywództwa i komunikacji.
Dlaczego warto?
- Natychmiastowe wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce biznesowej
- Minimum wiedzy teoretycznej i max praktycznej – ok. 60 proc. czasu zajęć przeznaczone jest na zadania indywidualne lub grupowe
- Elastyczność kompletowania wiedzy – to uczestnik wybiera preferowane tematy oraz dogodne terminy, program można rozpocząć w dowolnym terminie i odpowiednio rozłożyć go w czasie
Wybrane narzędzia, które otrzymają Uczestnicy
- Misja i wizja, wartości firmy
- Skwantyfikowana analiza strategiczna (SAS)
- Mapa strategii firmy
- Mapa celów
- Strategiczna Karta Wyników
- Drzewa KPI
- Modele pomiaru wartości firmy (m.in. EVA)
- Karta celów
- Karta produktów współpracy wewnętrznej
- Segmentacja rynku
- Propozycja wartości dla klienta
- Mapa dystrybucji
- Lej sprzedaży
- Karta klienta
- Narzędzia zarządzania cenami
- Karta projektu strategicznego
- Modele oceny opłacalności inwestycji
- Program komunikacji strategii
- Macierz kompetencji
- Model analizy DuPont i wiele, wiele innych
Formuła i warunki realizacji Executive Program
Program jest podzielony na dwa bloki: obowiązkowy (sześć seminariów) i dodatkowy (trzy wybrane seminaria spośród trzech bloków tematycznych).
Warunkiem otrzymania dyplomu z wykazem zrealizowanych zagadnień, jest aktywne uczestnictwo w 9 programach seminaryjnych (w pełnym wymiarze czasu tj. ok. 200 godzin dydaktycznych). Oferujemy dwie opcje zaliczenia programu: w formie pracy (case study), która oparta jest na realnym problemie firmy, przy wsparciu doradczym FIG Polska lub w formie egzaminu końcowego (testy).
Zgłoszenie i płatność za każde seminarium realizowane są odrębnie, zgodnie z cennikiem i ofertą znajdującą się na stronie www.figpolska.pl
Opłata za nadzór nad pracą dyplomową wynosi 1500 zł netto. Pierwsze podejście do egzaminu jest bezpłatne.
Interdyscyplinarny praktyczny aktualny inspirujący elitarny – w gronie TOP Managementu najbliższy realiom biznesu!
Grupa docelowa
Executive Program jest specjalnie opracowany dla:
- Prezesów zarządów i członków zarządów,
- Absolwentów MBA, którzy chcieliby odświeżyć swoją wiedzę o aktualne trendy biznesowe na rynku,
- Zarządzających posiadających techniczne lub specjalistyczne wykształcenie, szukających szybkich sposobów zdobycia wiedzy zarządczej,
- Kadry dyrektorskiej i menedżerów planujących swoją ścieżkę kariery,
- Właścicieli planujących zmianę funkcji na członka Rady Nadzorczej lub inwestora,
- Nestorów i sukcesorów.
„(…) Polecamy usługi FIG Polska wszystkim firmom, które chcą rozwiązać konkretny problem i oczekują czegoś więcej niż samo szkolenie”.
Prezes Zarządu oraz Dyrektor ds. Operacji Finansowych Mercedes-Benz Bank Polska S.A.
„(…) Z perspektywy moich doświadczeń biznesowych i edukacyjnych oceniam, że metodyka i narzędzia wykorzystywane przez FIG Polska w działalności doradczej i szkoleniowej doskonale sprawdzają się w globalnych koncernach i są przedmiotem studiów w najlepszych szkołach biznesu (…).”.
Krzysztof F. Bocian, absolwent Stanford University Graduate School of Business – Executive MBA oraz Harvard Kennedy School – MPA, Massachusetts Institute of Technology; były menedżer w North America Exploration and Production Chevron Corporation, Houston, USA oraz Strategy Manager w PKN ORLEN
„(…) Rekomendujemy Francuski Instytut Gospodarki Polska jako dostawcę usług szkoleniowych najwyższej jakości”.
Kierownik Działu Personalnego, Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o.
Warsztatowy charakter
Zdobywanie wiedzy i umiejętności w gronie profesjonalistów.
Networking
9 spotkań w elitarnym gronie właścicieli i prezesów, min. 100 bezcennych kontaktów do osób o podobnym doświadczeniu w biznesie.
Wykładowcy
Doświadczeni eksperci – praktycy biznesu, szefowie przedsiębiorstw, doświadczeni doradcy.
Zakres merytoryczny i warunki
Program jest podzielony na dwa bloki: obowiązkowy (sześć seminariów) i dodatkowy (trzy wybrane seminaria spośród trzech bloków tematycznych).
Zgłoszenie i płatność za każde seminarium realizowane są odrębnie, zgodnie z cennikiem i ofertą znajdującą się na stronie FIG Polska.
Zajęcia odbywają się w Warszawie w komfortowych hotelach o 4* standardzie i dogodnej lokalizacji. Terminarz zajęć, karty zgłoszeń oraz cennik dostępne są na stronie FIG Polska.

Zarządzanie strategiczne
- Metodyka budowy strategii firmy – 23h
- Zarządzanie wartością firmy – VBM – 16h
- Wdrożenie strategii i KPI Balanced Scorecard – 23h
- Kaskadowanie celów i KPI Action Plan – 16h
- Komunikacja strategii i przywództwo – 16h
- Strategiczne zarządzanie rynkami – 16h
- Strategiczne zarządzanie zakupami – 16h
- Strategiczne zarządzanie HR – 16h
- Fuzje i przejęcia – 16h
- Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami – 16h
Zarządzanie finansami
- Finanse dla zarządzających niefinansistów cz. 1* – 23h
- Finanse dla zarządzających niefinansistów cz. 2* – 16h
- Corporate Finance – 16h
- Analiza i diagnoza finansowa – 16h
- Controlling Systemy informacji zarządczej – 16h
- Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym – 16h
- Finansowa ocena projektów biznesowych – 16h
- Prezentacja informacji finansowych – 16h
- Wycena przedsiębiorstwa – 16h
* Program obowiązkowy w przypadku nieotrzymania minimalnej liczby punktów w teście kwalifikacyjnym
Zarządzanie efektywnością
- Przywództwo w otoczeniu VUCA – 16h
- Zarządzanie przez cele (MBO) – 16h
- Zarządzanie cenami – Pricing – 16h
- Negocjacje w biznesie – 16h
- Odpowiedzialność prawna zarządów – 16h
- Inteligentna restrukturyzacja – 16h
- Lean Management – 16h
- Zarządzanie projektem – 23h
- Scenariusze sukcesji – 16h
Seminaria oznaczone tłustym drukiem są obowiązkowe. Osoby zainteresowane zmianą ścieżki rozwoju prosimy o kontakt. Zakres programowy ofert FIG Polska może ulec zmianie.
Zainteresowanych prosimy o kontakt w celu opracowania indywidualnej ścieżki rozwoju i uzyskania testów. biuro@figpolska.pl, tel. (+48) 22 823 42 83
Warunkiem otrzymania dyplomu z wykazem zrealizowanych zagadnień, jest aktywne uczestnictwo w 9 programach seminaryjnych (w pełnym wymiarze czasu tj. ok. 200 godzin dydaktycznych). Oferujemy dwie opcje zaliczenia programu: w formie pracy (case study), która oparta jest na realnym problemie firmy, przy wsparciu doradczym FIG Polska lub w formie egzaminu końcowego (testy).
Opłata za nadzór nad pracą dyplomową wynosi 1500 zł netto. Pierwsze podejście do egzaminu jest bezpłatne.