Strategia

Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami. Jak skutecznie wdrożyć strategię firmy?

Co wiesz na temat zarządzania portfelem projektów strategicznych? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyści

  • Zrozumienie znaczenia zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy.
  • Opanowanie technik opisywania Inicjatyw i Projektów Strategicznych gwarantujących osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  • Poznanie różnych metod realizacji projektów strategicznych (tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne) oraz sposobów wyboru odpowiedniej do danego projektu.
  • Poznanie optymalnych kryteriów wyboru portfela Projektów Strategicznych.
  • Opanowanie głównych zasad skutecznego zarządzania portfelem projektów.
  • Zdobycie umiejętności oceny stanu realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski, nie mający na rynku polskim odpowiednika.
  • Wskazujemy różnice w zarządzaniu pojedynczym projektem a portfelem projektów strategicznych.
  • Prezentujemy konkretne formatki, narzędzia i techniki pomocne w realizacji programu projektów strategicznych oraz w analizie inicjatyw strategicznych i wyborze projektów skutecznie wspierających realizację strategii.
  • Nie boimy się mówić o miernikach (KPI) ryzyku i budżetach.
  • Praktyczne, warsztatowe zajęcia – praca w zespołach.
  • Ćwiczony jest logiczny proces zarządzania portfelem projektów strategicznych:
    – analiza projektów,
    – definiowanie projektów,
    – tworzenie portfela projektów strategicznych,
    – analiza efektywności realizacji projektów,
    – wprowadzanie zmian do realizowanego portfela projektów strategicznych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, marketing, finanse, produkcja, logistyka itd. ) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi z wykorzystaniem metodyki Agile.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie rozumiał znaczenie zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Opisać Inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  2. Wybrać metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne.
  3. Określić kryteria wyboru projektów strategicznych.
  4. Zarządzać portfelem projektów.
  5. Ocenić stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektami strategicznymi.

Eksperci prowadzący

Mariusz Kardaś

Trener i konsultant we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska ds. zarządzania projektami z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autor programów szkoleniowo-doradczych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami – połączenie filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM) oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach.

Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.

Współpracował z ponad 120-ma przedsiębiorstwami w Polsce. Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakresu zarządzania projektami dla firm reprezentujących wiele branż (paliwowa, energetyczna, telekomunikacyjna, farmaceutyczna, spożywcza, produkcyjna, logistyczna, budowlana, stoczniowa, bankowa, ubezpieczeniowa), m.in.: Atlas, Cadbury, Can-Pack Food And Industrial Packaging, EBS INK-JET Systems Poland, Energa, Erbud, Glaxo SmithKline, Grupa Roche, Intel Technology Poland, Invest Bank, Kross, Lotos Oil, Mercedes-Benz Bank, Mondi Świecie, Nordea Bank, Paged SA, PEC Katowice, Pfleiderer, PKN Orlen, Polfa Warszawa, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa – Era, Remontowa Shipbuilding, Scandinavian Tobacco, Skanska, Smart Automation, Węglokoks oraz wielu innych. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (centrala Grupy Roche, Bazylea), Rosji, Rumunii, Niemczech.

Z jego doświadczeń skorzystało ponad 500 managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu. Od 2003 roku jest Kierownikiem Merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach).

Zakończył podyplomowe studia menedżerskie w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu. Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow). Członek PMI (Project Management Institute) oraz SIM (Stowarzyszenie Interim Menedżerów).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem” oraz „Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami. Jak skutecznie wdrożyć strategię firmy?”.

Pierwszy dzień (9:00-17:00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Strategia „ONE PAGE” a projekty strategiczne. –
    Case study
  3. Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny? Co je różni od zadań operacyjnych?
  4. Rola projektów/programów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
  5. Jak przygotować organizację do agilowego wdrożenia Strategicznych Projektów? Organizacja struktury zarządzania projektami.
    5.1. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
    5.2. Kto jest zaangażowany w projekt? Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
  6. Jakie są etapy zarządcze projektów strategicznych? Jaką metodą realizować dany projekt strategiczny? Cykl Życia Projektu AgileM® (Project Life Cycle).
  7. Definiowanie Projektów Strategicznych.
    7.1. Mapy celów strategicznych i KPI strategiczne jako źródła poszukiwań Inicjatyw Strategicznych. – Warsztat
    7.2. Ustalanie założeń i opracowanie Kart Projektów (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Ćwiczenie
  8. Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
    8.1. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane efekty.
    8.2. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
    8.3. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Warsztat
  9. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30-10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00-14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30-15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9:00-17:00)

  1. Jak planować Projekty Strategiczne, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
    1.1. Jak podejść do planowania i realizacji? – zasada 5/90/5.
    1.2. Jak podzielić i pogrupować zadania do wykonania w ramach projektu? Narzędzie definiowania zakresu prac projektowych – WBS.
    1.3. Jak ustalać konieczne zależności między zadaniami projektowymi? Schemat sieciowy projektu – Metoda Ścieżki Krytycznej. – Ćwiczenie
    1.4. Jak analizować ryzyka związane z projektem i przygotować plan przeciwdziałania zagrożeniom? – Ćwiczenie
  2. Jak nadzorować realizację Projektów Strategicznych?
    2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
    2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych.
  3. Jak zarządzać agilowo Programem Projektów Strategicznych?
    3.1. Co to jest Program Projektów Strategicznych (PPS)?
    3.2. Budowa Map Projektów Strategicznych. – Ćwiczenie
    3.3. Analiza Programu Projektów Strategicznych. – Ćwiczenie
    3.4. Przeglądy realizacji Programu Projektów Strategicznych.
  4. „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
  5. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30-10:50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00-14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30-15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Radisson Blu Sobieski

Plac Artura Zawiszy 1
02-025 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! W hotelu Radisson Blu Sobieski uczestnicy seminarium powołując się przy rezerwacji na FIG Polska mogą liczyć na następujące ceny:

  • 330 zł netto za pokój 1-os ze śniadaniem
  • 390 zł netto za pokój 2-os ze śniadaniem

Rezerwacje są przyjmowane według dostępności miejsc. Przy dokonywaniu rezerwacji prosimy powołać się na numer: 165627.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy sprawdzanie cen w serwisach online, czasami można znaleźć atrakcyjne oferty.


W bezpośrednim sąsiedztwie znajduję się również kompleks Louvre Hotels:

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

  1. 25.11.2020 2 dni
    Hotel Radisson Blu Sobieski
    Warszawa, Plac Artura Zawiszy 1
    Cena netto: 3250 zł (rabat: 5% do 2020-10-25)

Kontakt

Lidia Polak
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83