Finanse

Corporate Finance for Executives

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie firmy przez pryzmat dokumentów finansowych i wskaźników (terminologia używana przez dyrektorów finansowych i księgowych wyjaśniona w prosty sposób pozwoli na bardziej efektywny udział w spotkaniach zarządu).
  • Umiejętność interpretowania sprawozdań finansowych zgodnie z zasadami i standardami rachunkowości.
  • Umiejętność oceny sytuacji finansowej firmy za pomocą wskaźników finansowych.
  • Dokonywane oceny wartości przedsiębiorstwa w oparciu o metody FCFF lub EVA.
  • Umiejętność zidentyfikowania obszarów, które wpływają na wzrost i spadek wartości dla właścicieli.
  • Zrozumienie wpływu decyzji operacyjnych na ogólną sytuację finansową przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Unikatowy w Polsce program szkoleniowy z zakresu zarządzania finansami prowadzony w języku angielskim.
  • Program pierwszego wyboru dla menedżerów pragnących uczestniczyć w konstruktywnych dyskusjach nt. wyników finansowych w strukturach firm międzynarodowych i budować wizerunek profesjonalisty.
  • Zajęcia prowadzi ekspert finansista, a nie lektor, dlatego seminarium nie jest nastawione jedynie na opanowanie języka finansów, ale na zrozumienie wpływu decyzji zarządczych na wyniki finansowe spółki.
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem-praktykiem o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów sprzedaży, marketingu, produkcji oraz innych, którzy prowadzą kontakty biznesowe z zarządami bądź przełożonymi z centrali firmy w zakresie omawiania wyników finansowych firmy, kondycji firmy, sytuacji płatniczej, planowania przepływów finansowych, planowanych zwrotów z realizowanych projektów inwestycyjnych. Kadra zarządzająca oddelegowana do prowadzenia rozmów z międzynarodowymi inwestorami. Cudzoziemcy pełniący funkcje zarządcze i menedżerskie w Polsce. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestnika jest uzyskanie wyniku co najmniej 90% w teście z podstaw finansów dla nie finansistów cz. 1 oraz komunikatywna znajomość języka angielskiego.

Rozwiąż nasz test finansowy

Eksperci prowadzący

Paweł Mielcarz

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu wyceny przedsiębiorstw, oceny ryzyka i wpływu opcji decyzyjnych na wartość projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analiz finansowych, controllingu oraz budżetowania.

Doradzał w ocenie inwestycji i pozyskiwaniu kapitału m.in. dla: Gaz System, Gold FM, MCapital, MM Trade, Mazowiecka Agencja Rozwoju, RMF Scena.
Brał udział w projektach doradczych z wyceny przedsiębiorstw, znaków towarowych, wybranych aktywów i pakietów mniejszościowych; doradzał w procesie negocjacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w transakcje np.: 4FTV, Arkad Invest, Energa Obsługa i Obrót, ESKA TV, Green&Joy, IDM, Inter Comm, Media Ekspress, Mitcar, Murator, Murator Expo, NTB Grupa, Polska Energetyka Odnawialna, Radio ESKA, Qnet, Supermedia Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, Timex, Yawal, Vox FM, Huta Stalowa Wola.
Opracował i wdrożył systemy controllingu i planowania finansowego m.in. dla: Asco C&A Polska, Konsalnet, Wkra, Warfama i Plagiat.pl

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Zrealizował ponad osiemdziesiąt seminariów i warsztatów zamkniętych m.in. dla: Banku Gospodarstwa Krajowego, Barlinek, BZ WBK, Citibank, Deutsche Bank, DNB Nord, Enea, Gaz System, Gerlling, Lotos, PKO BP, Man-Star, Mitshubishi, Mostostal Siedlce, Nokia – Simens, Orange, PGNiG, PKP, PKP Energetyka, PKP Centrala, PZU, PWPW, Raiffeisen Leasing, Renault Trucks, RWE Stoen, Agencji Rozwoju Przemysłu.

Prowadził ekspertyzy na rzecz instytucji rządowych i publicznych oraz ekspertyzy (m.in. wyceny i oceny wycen) w rozprawach sądowych na zlecenie prywatnych inwestorów.

Absolwent i profesor w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, od sześciu lat wykłada również w ESSCA – École de Management. Biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstw i wartości niematerialnych i prawnych w Sądzie Okręgowym Warszawa. Autor a także recenzent licznych publikacji z zakresu wyceny oraz analizy ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył program organizowany przez Harvard Business School dla wykładowców kształcących menedżerów.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria dla kadry zarządzającej pn.: „Wycena przedsiębiorstw na potrzeby decyzji zarządczych”, „Corporate Finance for Executives. Understanding the World of Finance.”

The first day (9.00 am - 5.00 pm)

Polish version below.

  1. Introduction: seminar goals and getting know each other.
  2. Financial and non-financial objectives and their measurement. The structure and tasks of the finance department in the process of value creation.
  3. Perspective of banks in the financial analysis of the company.
  4. Structure and interdependence between financial statements. – Exercise
  5. Preliminary analysis of the financial statements as a source of questions and identification of the main problems of the company.
    Exercise
  6. Profit and loss account and its analysis:
    6.1. Costs by type or costs by functions – analysis.
    Exercise
    6.2. The key elements of P&L analysis.
  7. Key ratios of financial analysis: liquidity, operating performance, debt and profitability analyses. – Exercise
  8. The use of the concept of short-term profit and loss account with margins caps and break-even points in the assessment of markets and distribution channels profitability.
    8.1. How much do you need to sell if you want the investment in the new product to be profitable? – Exercise
    8.2. Whether and when to take order from the contractor? – Exercise
    8.3. When should you take advantage of outsourcing? The analysis of decision. – Exercise
  9. Summary of the day.

Plan dnia:

  1. 8.30 am

    Registration

  2. 9.00 am

    Start of the classes

  3. 10.30 - 10.50 am

    Coffee break

  4. 1.00 - 2.00 pm

    Lunch

  5. 3.30 - 3.50 pm

    Coffe break

  6. 5.00 pm

    End of the classes

The second day (9.00 am - 5.00 pm)

  1. First day reminder.
  2. Full cost accounting and variable cost account – differences, application, consequences for the decision-making process.
  3. Principles for investment projects assessment.
  4. NPV or IRR? How to select right project when different indications have been given? – Exercise
  5. Incremental flows calculations for the purpose of investment appraisal.
  6. Evaluation of innovative and development projects. – Exercise
  7. Evaluation of the strategy based on value maximizing criterion. Case study – measuring the change of company’s value resulting from the strategy change. – Exercise
  8. Identification of the areas of adding and destroying the owners value using ROIC trees – case study. – Exercise
  9. Summary of the classes.

Plan dnia:

  1. 9.00 am

    Start of the classes

  2. 10.30 - 10.50 am

    Coffee break

  3. 1.00 - 2.00 pm

    Lunch

  4. 3.30 - 3.50 pm

    Coffee break

  5. 5.00 pm

    End of the classes

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników.
  2. Cele finansowe i niefinansowe firmy i ich pomiar. Struktura i zadania departamentu finansowego w procesie kreacji wartości.
  3. Perspektywy banków w analizie finansowej przedsiębiorstw.
  4. Konstrukcja i współzależność sprawozdań finansowych. – Ćwiczenie
  5. Wstępna analiza sprawozdania finansowego jako źródło pytań i identyfikacji podstawowych problemów przedsiębiorstwa.
  6. Rachunek zysków i strat i jego analiza:
    6.1. Układ rodzajowy a układ kalkulacyjny i ich analiza. – Ćwiczenie
    6.2. Na co należy zwrócić uwagę analizując rachunek zysków i strat?
  7. Kluczowe wskaźniki i wykorzystanie w ocenie przedsiębiorstwa:
    analiza płynności, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie koncepcji krótkoterminowego rachunku wyników z marżami pokrycia oraz progu rentowności w analizie rentowności produktów, rynków oraz kanałów dystrybucji.
    8.1. Ile trzeba sprzedać, aby inwestycja w nowy produkt była opłacalna? – Ćwiczenie
    8.2. Czy i kiedy przyjąć zamówienie od kontrahenta? – Ćwiczenie
    8.3. Kiedy należy skorzystać z outsourcingu? Analizy wsparcia decyzji. – Ćwiczenie
  9. Podsumowanie dnia

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Rachunek kosztów pełnych (ustawa o rachunkowości) a rachunek kosztów zmiennych (decyzje menedżerskie) – różnice, zastosowanie, konsekwencje dla procesu decyzyjnego.
  3. Zasady oceny projektów inwestycyjnych.
  4. NPV czy IRR? Podstawy selekcji projektów inwestycyjnych w przypadku różnych wskazań. – Ćwiczenie
  5. Zasady kalkulacji przepływów przyrostowych na użytek oceny inwestycji.
  6. Ocena projektów innowacyjnych oraz rozwojowych. – Ćwiczenie
  7. Ocena strategii działania ze względu na kryterium maksymalizacji wartości. Analiza przypadku – pomiar zmiany wartości przedsiębiorstwa wynikający ze zmiany strategii działania. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie drzew ROIC w identyfikacji obszarów tworzących i konsumujących wartość właścicieli – analiza przypadku. – Case study
  9. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Radisson Blu Sobieski

Plac Artura Zawiszy 1
02-025 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! W hotelu Radisson Blu Sobieski uczestnicy seminarium powołując się przy rezerwacji na FIG Polska mogą liczyć na następujące ceny:

  • 330 zł netto za pokój 1-os ze śniadaniem
  • 390 zł netto za pokój 2-os ze śniadaniem

Rezerwacje są przyjmowane według dostępności miejsc. Przy dokonywaniu rezerwacji prosimy powołać się na numer: 165627.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy sprawdzanie cen w serwisach online, czasami można znaleźć atrakcyjne oferty.

Ogólne warunki uczestnictwa w seminarium

1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług szkoleniowych dotyczą usług świadczonych przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (dalej FIG Polska, Organizator). Niniejsze warunki skierowane są do podmiotów niebędących konsumentami.

2. Przedmiotem niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług jest określenie zasad i warunków współpracy Stron w zakresie udziału Zamawiającego i/lub osób wskazanych przez Zamawiającego z katalogu seminariów warsztatowych oferowanych przez FIG Polska, realizowanych wg programów określonych przez FIG Polska, w terminach i miejscach wskazanych przez FIG Polska. Szczegółowe programy poszczególnych seminariów oraz ceny netto i informacje o rabatach można znaleźć na stronie www.figpolska.pl.

Zgłoszenie uczestnictwa

3. Zamawiający i/lub osoby wskazane przez Zamawiającego uczestniczą w seminariach organizowanych przez FIG Polska na podstawie formularza (karty) zgłoszenia dostępnego na stronie www.figpolska.pl lub formularza przesłanego przez Zamawiającego na wskazany adres mailowy. Zgłoszenie udziału zawiera m.in. tytuł wybranego seminarium, termin, lokalizację oraz dane osób delegowanych na seminarium.

4. Osoba podpisująca lub przesyłająca formularz (kartę) zgłoszenia, składając zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 3, oświadcza, że została wyraźnie upoważniona do jego złożenia i zawarcia w imieniu reprezentowanego podmiotu umowy świadczenia usługi szkoleniowej.

5. Po wpłynięciu zgłoszenia Organizator potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte jeśli na wskazanym seminarium są jeszcze wolne miejsca. W przypadku braku wolnych miejsc FIG Polska zobowiązuje się niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia poinformować o tym fakcie Zamawiającego.

Warunki płatności

6. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie płatności na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.

7. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.

8. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.

9. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.

10. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.

Zmiana i odwołanie uczestnictwa

11. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.

12. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 11 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.

13. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.

14. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.

Odpowiedzialność i obowiązki Organizatora

15. Organizator zobowiązuje się do przygotowania seminariów z należytą starannością i zgodnie z programem prezentowanym na stronie.

16. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.

17. Informacje i materiały przekazane na szkoleniu nie mają charakteru indywidualnego i nie mogą być uważane za świadczenie usług doradztwa. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe wskutek czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie udzielonych rekomendacji.

18. Organizator zobowiązuje się do zachowania poufności informacji i dokumentów uzyskanych podczas wzajemnej współpracy.

Prawa autorskie

19. Wszelkie treści zawarte w autorskich materiałach szkoleniowych, programach, scenariuszach ćwiczeń stanowią przedmiot przysługujących Organizatorowi autorskich praw majątkowych.

20. Uczestnikowi przysługuje prawo wykorzystania otrzymanych materiałów dla potrzeb własnych i związanych z działalnością gospodarczą Zamawiającego.

21. Uczestnik nie ma prawa do przeprowadzania seminariów z wykorzystaniem programu, ani całości czy części materiałów, ani udzielania praw do korzystania z nich osobom trzecim.

22. Organizator nie wyraża zgody na kopiowanie i powielanie materiałów; dokonywanie zmian, których następstwem mogłyby być wątpliwości co do autorstwa utworu utrwalonego w egzemplarzu lub co do faktu, że utwór utrwalony w egzemplarzu jest przedmiotem praw Organizatora.

Inne

23. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.

Reklamacje

24. Zamawiającemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

25. Reklamację można składać pocztą tradycyjną (na adres FIG Polska, Warszawa 02-032, Filtrowa 75/5) lub e-mailowo (biuro@figpolska.pl) w terminie 7 dni od dnia zakończenia seminarium.

26. Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe), informacje nt. reklamowanej usługi (data, temat) oraz powinna wskazywać elementy usługi, które nie były zrealizowane lub były niezgodne z ustaleniami zawartymi w Umowie (np. brak realizacji wybranych punktów programu, niekompletność materiałów, sposób prowadzenia zajęć). Reklamacja może, ale nie musi, być złożona z wykorzystaniem Formularza Zgłoszenia Opini, który jest udostępniany na życzenie.

27. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

28. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Organizator zaproponuje adekwatne działania naprawcze lub obniżenie ceny.

29. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana w taki sposób, w jaki reklamacja została złożona.

Postanowienia końcowe

30.  W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy (w całości lub w części) zostało uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub z innych powodów nie podlegające dochodzeniu na drodze prawnej, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.

31. Wszystkie spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy podlegają rozstrzygnięciu właściwych sądów powszechnych dla miasta Warszawy.

32. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.

33. Zapoznałem(am) się z Ogólnymi warunkami świadczenia usług, warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO

Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium. Państwa dane osobowe będą przekazywane w zakresie wynikającym z przepisów prawa organom państwa, sądom, podmiotom świadczącym usługi księgowe.. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z ustawy o rachunkowości. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Przysługuje Państwu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państw trzecich (poza UE) lub organizacji międzynarodowych.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/
Ogólne warunki świadczenia usług dostępne są na stronie https://figpolska.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug

 

85

TOP MANAGERÓW
POLECA TO!

Najbliższe terminy

  1. 26.09.2022 2 dni
    Hotel Radisson Blu Sobieski
    Warszawa, Plac Artura Zawiszy 1
    Cena netto: 3950 zł (rabat: 10% do 2022-07-26)

Kontakt

Lidia Polak
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83