Finanse

Corporate Finance for Executives

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie firmy przez pryzmat dokumentów finansowych i wskaźników (terminologia używana przez dyrektorów finansowych i księgowych wyjaśniona w prosty sposób pozwoli na bardziej efektywny udział w spotkaniach zarządu).
  • Umiejętność interpretowania sprawozdań finansowych zgodnie z zasadami i standardami rachunkowości.
  • Umiejętność oceny sytuacji finansowej firmy za pomocą wskaźników finansowych.
  • Dokonywane oceny wartości przedsiębiorstwa w oparciu o metody FCFF lub EVA.
  • Umiejętność zidentyfikowania obszarów, które wpływają na wzrost i spadek wartości dla właścicieli.
  • Zrozumienie wpływu decyzji operacyjnych na ogólną sytuację finansową przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Unikatowy w Polsce program szkoleniowy z zakresu zarządzania finansami prowadzony w języku angielskim.
  • Program pierwszego wyboru dla menedżerów pragnących uczestniczyć w konstruktywnych dyskusjach nt. wyników finansowych w strukturach firm międzynarodowych i budować wizerunek profesjonalisty.
  • Zajęcia prowadzi ekspert finansista, a nie lektor, dlatego seminarium nie jest nastawione jedynie na opanowanie języka finansów, ale na zrozumienie wpływu decyzji zarządczych na wyniki finansowe spółki.
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem-praktykiem o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów sprzedaży, marketingu, produkcji oraz innych, którzy prowadzą kontakty biznesowe z zarządami bądź przełożonymi z centrali firmy w zakresie omawiania wyników finansowych firmy, kondycji firmy, sytuacji płatniczej, planowania przepływów finansowych, planowanych zwrotów z realizowanych projektów inwestycyjnych. Kadra zarządzająca oddelegowana do prowadzenia rozmów z międzynarodowymi inwestorami. Cudzoziemcy pełniący funkcje zarządcze i menedżerskie w Polsce. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia uczestnika jest uzyskanie wyniku co najmniej 90% w teście z podstaw finansów dla nie finansistów cz. 1 oraz komunikatywna znajomość języka angielskiego.

Rozwiąż nasz test finansowy

The first day (9.00 am - 5.00 pm)

Polish version below.

  1. Introduction: seminar goals and getting know each other.
  2. Financial and non-financial objectives and their measurement. The structure and tasks of the finance department in the process of value creation.
  3. Perspective of banks in the financial analysis of the company.
  4. Structure and interdependence between financial statements. – Exercise
  5. Preliminary analysis of the financial statements as a source of questions and identification of the main problems of the company.
    Exercise
  6. Profit and loss account and its analysis:
    6.1. Costs by type or costs by functions – analysis.
    Exercise
    6.2. The key elements of P&L analysis.
  7. Key ratios of financial analysis: liquidity, operating performance, debt and profitability analyses. – Exercise
  8. The use of the concept of short-term profit and loss account with margins caps and break-even points in the assessment of markets and distribution channels profitability.
    8.1. How much do you need to sell if you want the investment in the new product to be profitable? – Exercise
    8.2. Whether and when to take order from the contractor? – Exercise
    8.3. When should you take advantage of outsourcing? The analysis of decision. – Exercise
  9. Summary of the day.

Plan dnia:

  1. 8.30 am

    Registration

  2. 9.00 am

    Start of the classes

  3. 10.30 - 10.50 am

    Coffee break

  4. 1.00 - 2.00 pm

    Lunch

  5. 3.30 - 3.50 pm

    Coffe break

  6. 5.00 pm

    End of the classes

The second day (9.00 am - 5.00 pm)

  1. First day reminder.
  2. Full cost accounting and variable cost account – differences, application, consequences for the decision-making process.
  3. Principles for investment projects assessment.
  4. NPV or IRR? How to select right project when different indications have been given? – Exercise
  5. Incremental flows calculations for the purpose of investment appraisal.
  6. Evaluation of innovative and development projects. – Exercise
  7. Evaluation of the strategy based on value maximizing criterion. Case study – measuring the change of company’s value resulting from the strategy change. – Exercise
  8. Identification of the areas of adding and destroying the owners value using ROIC trees – case study. – Exercise
  9. Summary of the classes.

Plan dnia:

  1. 9.00 am

    Start of the classes

  2. 10.30 - 10.50 am

    Coffee break

  3. 1.00 - 2.00 pm

    Lunch

  4. 3.30 - 3.50 pm

    Coffee break

  5. 5.00 pm

    End of the classes

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników.
  2. Cele finansowe i niefinansowe firmy i ich pomiar. Struktura i zadania departamentu finansowego w procesie kreacji wartości.
  3. Perspektywy banków w analizie finansowej przedsiębiorstw.
  4. Konstrukcja i współzależność sprawozdań finansowych. – Ćwiczenie
  5. Wstępna analiza sprawozdania finansowego jako źródło pytań i identyfikacji podstawowych problemów przedsiębiorstwa.
  6. Rachunek zysków i strat i jego analiza:
    6.1. Układ rodzajowy a układ kalkulacyjny i ich analiza. – Ćwiczenie
    6.2. Na co należy zwrócić uwagę analizując rachunek zysków i strat?
  7. Kluczowe wskaźniki i wykorzystanie w ocenie przedsiębiorstwa:
    analiza płynności, sprawności działania, zadłużenia i rentowności. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie koncepcji krótkoterminowego rachunku wyników z marżami pokrycia oraz progu rentowności w analizie rentowności produktów, rynków oraz kanałów dystrybucji.
    8.1. Ile trzeba sprzedać, aby inwestycja w nowy produkt była opłacalna? – Ćwiczenie
    8.2. Czy i kiedy przyjąć zamówienie od kontrahenta? – Ćwiczenie
    8.3. Kiedy należy skorzystać z outsourcingu? Analizy wsparcia decyzji. – Ćwiczenie
  9. Podsumowanie dnia

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Rachunek kosztów pełnych (ustawa o rachunkowości) a rachunek kosztów zmiennych (decyzje menedżerskie) – różnice, zastosowanie, konsekwencje dla procesu decyzyjnego.
  3. Zasady oceny projektów inwestycyjnych.
  4. NPV czy IRR? Podstawy selekcji projektów inwestycyjnych w przypadku różnych wskazań. – Ćwiczenie
  5. Zasady kalkulacji przepływów przyrostowych na użytek oceny inwestycji.
  6. Ocena projektów innowacyjnych oraz rozwojowych. – Ćwiczenie
  7. Ocena strategii działania ze względu na kryterium maksymalizacji wartości. Analiza przypadku – pomiar zmiany wartości przedsiębiorstwa wynikający ze zmiany strategii działania. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie drzew ROIC w identyfikacji obszarów tworzących i konsumujących wartość właścicieli – analiza przypadku. – Case study
  9. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.