Finanse

Rachunkowość zarządcza i controlling menedżerski. Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.

Co wiesz na temat Controllingu? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyści

  • Poznanie zakresu informacji niezbędnej do efektywnego zarządzania obszarami odpowiedzialności przez menedżerów.
  • Opanowanie metod zarządzania kosztami i rentownością pozwalających na optymalizację decyzji zarządczych.
  • Poznanie modeli analiz marż wykorzystywanych w podejmowaniu decyzji zarządczych.
  • Opanowanie zasad planowania i kontroli kosztów i wyników.
  • Zdobycie wiedzy nt. konstrukcji przejrzystego systemu raportowania strategicznego i operacyjnego (KPI finansowe i niefinansowe).

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz programach restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw.
  • Program opracowany z myślą o zarządach, decydentach i menedżerach najwyższego szczebla, nieposiadających przygotowania z zakresu finansów i controllingu.
  • Seminarium prezentuje niezbędne kompendium wiedzy nt. rachunkowości zarządczej do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych.
  • Praktyczny charakter zajęć: ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Scenariusze ćwiczeń opracowane przez praktyków na bazie realnych sytuacji biznesowych.
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem, praktykiem o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, a także każdy menedżer odpowiedzialny za obszar funkcjonalny i dysponujący budżetem.

Zalecana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania podległymi obszarami w oparciu o rachunkowość zarządczą i controlling.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty kształcenia się tj. będzie:

  1. Znał zakres informacji niezbędnych do efektywnego zarządzania obszarami odpowiedzialności przez menedżerów.
  2. Znał metody zarządzania kosztami i rentownością pozwalające na optymalizację decyzji zarządczych.
  3. Znał modele analiz marż wykorzystywane w podejmowaniu decyzji zarządczych.
  4. Potrafił planować i kontrolować koszty i wyniki.
  5. Wiedział, jak powinna wyglądać konstrukcja przejrzystego systemu raportowania strategicznego i operacyjnego (KPI finansowe i niefinansowe).

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie rachunkowości zarządczej i controllingu.

Eksperci prowadzący

Paweł Wnuczak

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z controllingiem, analizą finansową, wyceną przedsiębiorstw i zarządzaniem finansami.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria:

  • „Controlling dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów. Nowoczesne systemy wsparcia decyzji”
  • „Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów”.
  • „Ocena i finansowanie projketów inwestycyjnych. Jak unikać pułapek w inwestycjach?”

Projekty doradcze

Posiada ponad 14-letnie doświadczenie doradcze w zakresie projektowania i wdrażania systemów controllingu, opracowywania analiz finansowych, wycen przedsiębiorstw i biznesplanów. Z jego usług korzystały m.in. 4FUNTV, AdAction, Afilo, ASCO, AMC, Corenet, EuroLot, Eurotruck, IDM, Inoxa, Instytut Rozwoju Biznesu, Mazowiecka Agencja Rozwoju, Media Express, POL-MOT Warfama, Rebel-tv, Resover, RMF Scena, Super Media Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, TBM Snacks, VGC, WKRA oraz wiele innych firm.

Prowadzenie szkoleń

Posiada bogate doświadczenia trenerskie realizując łącznie ponad 300 dni szkoleniowych. Prowadził zajęcia m.in. dla: BGK, Jeronimo Martins Polska, Orange, PGNIG, PKO BP, PZL Mielec, Raiffeisen Leasing, Union Investment TFI.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. w FORD Polska, w firmie Thomas oraz Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

Doktor nauk ekonomicznych. Aktualnie  wykładowca w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Analityk Finansowy Rynków i Papierów Wartościowych”.

Absolwent Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie specjalizacja rachunkowość i finanse przedsiębiorstw.

Autor wielu publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstwa, zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz controllingu.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Zarządzanie rentownością

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jakich informacji potrzebują menedżerowie, aby koncentrować zasoby na najbardziej rentownych działalnościach i Klientach?
  3. Dobrze funkcjonujący system wsparcia decyzji – czyli jaki?
  4. Właściwa rejestracja i przypisanie kosztów kluczem do ustalenia rentowności. Jak podzielić pulę kosztów w organizacji, w zależności od różnych potrzeb decyzyjnych?
    4.1. Koszty rodzajowe oraz koszty według typów działalności.
    4.2. Koszty bezpośrednie i pośrednie.
    4.3. Koszty stałe i zmienne. – Ćwiczenie
  5. Czy Klienci chętnie zapłacą za narzut kosztów pośrednich? Problem „worka kosztów wspólnych”, czyli jak alokować koszty pośrednie?
    5.1. Metody grupowania kosztów pośrednich.
    5.2. Metody rozliczania kosztów pośrednich. Klucze podziałowe.
    5.3. Jakie są limity rozliczania kosztów pośrednich na centra odpowiedzialności, produkty i klientów? – Ćwiczenie
  6. Czym są centra odpowiedzialności i dlaczego ułatwiają kontrolę kosztów?
    6.1. Jak wyodrębnić centra odpowiedzialności?
    6.2. Jak przypisywać koszty do centrów odpowiedzialności?
    6.3. Jak rozliczać i kontrolować koszty powstające w centrach odpowiedzialności? – Ćwiczenie
  7. Jak analizować rentowność na produktach, klientach, rynkach, ośrodkach odpowiedzialności? Modele rachunków kosztów – który wykorzystać i na jakie potrzeby?
    7.1. Rachunek kosztów pełnych. – Ćwiczenie
    7.2. Rachunek kosztów zmiennych. – Ćwiczenie
    7.3. Analiza kontrybucji (contribution margin). – Ćwiczenie
    7.4. Wielostopniowy rachunek marż. – Przykłady
    7.5. Rachunek kosztów działań – Activity Based Costing. – Ćwiczenie
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Decyzje na bazie marż. Planowanie i kontrola wyników w perspektywie rocznej i strategicznej

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Które koszty należy uwzględniać w różnych sytuacjach decyzyjnych? Decyzje strategiczne w oparciu o marże.
    2.1. Czy i kiedy przyjąć zamówienie od kontrahenta? Czy można zarabiać sprzedając poniżej TKW? Analiza kosztów krańcowych.
    2.2. Przychody i koszty istotne i nieistotne. Kiedy uwzględniać koszty utraconych możliwości? – Ćwiczenie
    2.3. Kiedy należy skorzystać z podwykonawstwa? Koszty outsourcingu. – Ćwiczenie
    2.4. Jak analizować rentowność portfela produktów/klientów (analiza ABC)? – Ćwiczenie
  3. Jak ocenić rentowność działalności i jakie działania podjąć, celem jej poprawy? – Case study
  4. Budżet i plan działań jako narzędzia realizacji ambitnych celów operacyjnych.
    4.1. W jaki sposób budżety odzwierciedlają strukturę odpowiedzialności w przedsiębiorstwie? – Dyskusja
    4.2. Budżetowanie odgórne i oddolne.
    4.3. Jak analizować wykonanie budżetu i przyczyny odchyleń budżetowych? – Ćwiczenie
    4.4. Budżetowanie operacyjne a plany strategiczne długoterminowe. – Przykłady
  5. Od zarządzania operacyjnego do strategicznego. Monitoring realizacji strategii z wykorzystaniem KPI w Strategicznej Karcie Wyników.
    5.1. Finansowe i niefinansowe wskaźniki oceny działalności przedsiębiorstwa. – Ćwiczenie
    5.2. Jak często monitorować realizację KPI oraz czym są przeglądy strategiczne?
    5.3. Przykłady systemów raportowania strategicznego (SRS) i operacyjnego (ORS). – Dyskusja
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Warszawa


Warszawa


MIEJSCE ZAJĘĆ: Warszawa, Hotel**** (o dokładnej lokalizacji będziemy informować bliżej terminu seminarium).

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

  1. 28.10.2021 2 dni
    Warszawa
    Warszawa
    Cena netto: 3250 zł
    Dodatkowe informacje: TERMIN POTWIERDZONY - Zostało 1 miejsce!

Kontakt

Anna Młynarska
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83