Finanse

Jak pilotować firmę w oparciu o wybrane wskaźniki? Analiza i diagnoza finansowa przedsiębiorstwa

Co wiesz na temat analizy finansowej? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Poznanie metod analizy fundamentalnej i diagnostyki przedsiębiorstw na podstawie skorygowanych sprawozdań finansowych i danych niefinansowych.
  • Opanowanie sposobów właściwego doboru wskaźników finansowych i ich interpretacji.
  • Zrozumienie zależności pomiędzy wskaźnikami finansowymi i wynikających z nich wniosków
    do podejmowana decyzji.
  • Zdobycie umiejętności zarządzania w oparciu o kluczowe wskaźniki finansowe.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz programach restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw.
  • Program dostosowany do potrzeb zarządów i decydentów, ukierunkowany na zdobycie umiejętności samodzielnej diagnozy kondycji swojej firmy, konkurenta, klienta.
  • Seminarium prezentuje niezbędne kompendium wiedzy nt. analizy i diagnozy
    sytuacji finansowej firmy za pomocą wskaźników będących podstawą rekomendacji działań
    naprawczych.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego
    wykorzystania we własnej organizacji.
  • Scenariusze ćwiczeń opracowane przez praktyków na bazie realnych sytuacji biznesowych.
  • Każdy Uczestnik otrzymuje model piramidy Du Ponta w Excelu!
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem-praktykiem o bogatym
    doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą
    w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy finansowi, dyrektorzy ds. ryzyka, windykacji, sprzedaży, budżetu, kierownicy działów analiz, główni księgowi, analitycy i doradcy finansowi.

Wymagana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do przygotowania analiz finansowych na podstawie wybranych danych i wskaźników, wyciąganie wniosków z analiz oraz ich wykorzystania w procesie zarządzania organizacją.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Potrafił przeprowadzić analizę finansową i diagnozę firmy na podstawie skorygowanych sprawozdań finansowych i danych niefinansowych
  2. Potrafił dokonać wyboru wskaźników finansowych pod kątem wybranego celu analizy i prawidłowo je interpretować
  3. Potrafił podejmować decyzje zarządcze na podstawie wskaźników finansowych
  4. Rozumiał zależności pomiędzy wskaźnikami finansowymi i potrafił je wykorzystywać do podejmowania decyzji.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie przeprowadzania analizy finansowej przedsiębiorstwa.

Eksperci prowadzący

Andrzej Staniszewski

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z wyceną spółek, analizą finansową, zarządzaniem płynnością finansową, oceną projektów inwestycyjnych oraz realizacją projektów dez/inwestycji kapitałowych (M&A).

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.”
  • „Jak poprawić zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością finansową? Praktyczne narzędzia.”
  • „Jak pilotować firmę w oparciu o wybrane wskaźniki? Analiza finansowa dla zarządzających.”

Projekty doradcze

Doświadczenie zdobył uczestnicząc w realizacji projektów kapitałowych realizowanych w ramach Grupy ORLEN w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz projektów restrukturyzacyjnych (dez/inwestycje spółek, połączenia, restrukturyzacje, wykupy wspólników/akcjonariuszy mniejszościowych, konsolidacje działalności, etc.) dotyczących m.in.: AB Mazeikiu Nafta, Anwil, Basell ORLEN Polyolefins, Benzina, EkoNaft IKS Solino, ORLEN Automatyka, ORLEN Capital, ORLEN Centrum Serwisowe, ORLEN Budonaft, ORLEN Eko, ORLEN KolTrans, ORLEN Prewencja, ORLEN Projekt, Platinum OIL MCD, Poilen, Rafineria Trzebinia, ORLEN Transport i wielu innych. Aktualnie m.in. zajmuje się weryfikacją opłacalności wniosków inwestycyjnych oraz oceną powdrożeniową projektów.

Prowadzenie szkoleń

Posiada doświadczenia trenerskie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i zajęć. Z jego doświadczeń korzystała w trakcie seminariów kadra menedżerska m.in. takich firm, jak: Accenture, BAA Polska, Bank Millenium, CDM Pekao, Deutsche Bank PBC, Energetyka, ESRI Polska, Giełda Papierów Wartościowych, Novo Nordisk, PGE Energia Odnawialna, PKP, Plejada TFI, Private Wealth Consulting, Rank Progress, Shell, Bank Societe Generale, Synergies, Tauron Dystrybucja, X Trade Brokers, ZPUE.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Kierownik Projektu w Dziale Analiz Projektów Inwestycyjnych i Rozwoju w Obszarze Kontrolingu Biznesowego PKN ORLEN, wcześniej pełnił stanowisko Analityka, następnie Starszego Analityka w Biurze Inwestycji Kapitałowych PKN ORLEN.

Obecnie Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN Laboratorium S.A., oraz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN KolTrans S.A. W latach 2011-2016 pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej ORLEN Transport.

Absolwent Wydziału Zarządzania, Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, Studiów Podyplomowych w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Projektów Rozwojowych Firm w SGH oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Prawa Spółek na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowym Studium Metody Wyceny Spółki Kapitałowej oraz Podyplomowym Studium Fuzji i Przejęć Przedsiębiorstw. Autor wielu publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstw.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Metody i narzędzia analiz, interpretacja wskaźników

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Główne wyzwania w zarządzaniu przedsiębiorstwem w XXI wieku. Cele finansowe firmy i oczekiwania
    właścicieli/ akcjonariuszy. – Dyskusja
  3. W jaki sposób wykorzystać narzędzia analizy finansowej do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem?
    Skuteczne metody i techniki analiz finansowych.
  4. Które wskaźniki należy analizować w zależności od celów analizy i specyfiki przedsiębiorstwa?
    1. Wybór wskaźników w oparciu o model Du Ponta.
    2. Poszerzenie spectrum wskaźników w zależności od potrzeb zarządczych. – Dyskusja
  5. Bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych jako uprzywilejowane narzędzia oceny standingu
    finansowego firmy.

    1. W jaki sposób wykorzystać dokumenty księgowe do budowy narzędzi analitycznych? – Dyskusja
  6. Jak skorygować rachunek zysków i strat na potrzeby analizy finansowej?
    1. Główne korekty w analitycznym rachunku zysków i strat. – Ćwiczenie
  7. Czy branża i konkurenci stanowią dobry punkt odniesienia do oceny finansowej firmy? Benchmarking jako źródło referencji diagnozy finansowej. – Ćwiczenie
  8. Jak interpretować wskaźniki zbudowane na bazie analitycznego rachunku zysków i strat i jak je wykorzystać w decyzjach zarządczych?
    1. Jak ocenić rentowność sprzedaży z uwzględnieniem analizy struktury przychodów w podziale na produkty i klientów? – Dyskusja
    2. Jak zwiększyć elastyczność kosztową i poprawić wyniki? Mechanizm dźwigni operacyjnej.
    3. O czym informuje nas poziom samofinansowania firmy? – Przykład
  9. Czym jest bilans finansowy i jak go skonstruować na bazie bilansu księgowego? Co to jest kapitał obrotowy i zapotrzebowanie na kapitał obrotowy?
  10. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Interpretacja wskaźników, diagnoza, modele symulacyjne

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak interpretować wskaźniki wyznaczone w oparciu o dane z bilansu finansowego i jak na ich bazie zarządzać?
    1. Jak utrzymać optymalną strukturę aktywów? Ocena wskaźników struktury aktywów. – Ćwiczenie
    2. Jak osiągnąć optymalną strukturę kapitałów? Ocena wskaźników struktury źródeł finansowania. – Ćwiczenie
    3. Jak ocenić płynność finansową (statyczną) na podstawie bilansu finansowego? – Ćwiczenie
    4. Ocena efektywności zarządzania zapasami, należnościami i zobowiązaniami. Cykl a rotacja – wskaźniki. – Ćwiczenie
    5. Jak analizować i interpretować wskaźniki rentowności aktywów, kapitałów własnych, inwestycji (ROA, ROE, ROI)? – Ćwiczenie
    6. Mechanizm dźwigni finansowej i ryzyko nadmiernego zadłużenia (efekt maczugi finansowej). – Przykład
  3. Badanie płynności finansowej w ujęciu dynamicznym. Rachunek przepływów pieniężnych. – Ćwiczenie
  4. Jak ocenić przedsiębiorstwo i jego kontrahentów na podstawie niepełnych danych finansowych i niefinansowych? – Ćwiczenie
  5. Wartość księgowa a wartość rynkowa przedsiębiorstwa. Ocena przedsiębiorstwa na podstawie wskaźników rynku kapitałowego. – Dyskusja
  6. Jak analizować wskaźniki wartości firmy w długim okresie?
    1. Co to jest zysk ekonomiczny? – Ćwiczenie
    2. Jakie czynniki wpływają na ekonomiczną wartość firmy? – Dyskusja
  7. Interpretacja zbioru wskaźników w celu kompleksowej oceny i diagnozy firmy jako podstawy podejmowania decyzji zarządczych. – Dyskusja
  8. Czy możliwe jest testowanie decyzji zarządczych w oparciu o wskaźnikowe modele symulacyjne? – Ćwiczenie
  9. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Radisson Blu Sobieski

Plac Artura Zawiszy 1
02-025 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! W hotelu Radisson Blu Sobieski uczestnicy seminarium powołując się przy rezerwacji na FIG Polska mogą liczyć na następujące ceny:

  • 330 zł netto za pokój 1-os ze śniadaniem
  • 390 zł netto za pokój 2-os ze śniadaniem

Rezerwacje są przyjmowane według dostępności miejsc. Przy dokonywaniu rezerwacji prosimy powołać się na numer: 165627.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy sprawdzanie cen w serwisach online, czasami można znaleźć atrakcyjne oferty.

Ogólne warunki uczestnictwa w seminarium

1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług szkoleniowych dotyczą usług świadczonych przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (dalej FIG Polska, Organizator). Niniejsze warunki skierowane są do podmiotów niebędących konsumentami.

2. Przedmiotem niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług jest określenie zasad i warunków współpracy Stron w zakresie udziału Zamawiającego i/lub osób wskazanych przez Zamawiającego z katalogu seminariów warsztatowych oferowanych przez FIG Polska, realizowanych wg programów określonych przez FIG Polska, w terminach i miejscach wskazanych przez FIG Polska. Szczegółowe programy poszczególnych seminariów oraz ceny netto i informacje o rabatach można znaleźć na stronie www.figpolska.pl.

Zgłoszenie uczestnictwa

3. Zamawiający i/lub osoby wskazane przez Zamawiającego uczestniczą w seminariach organizowanych przez FIG Polska na podstawie formularza (karty) zgłoszenia dostępnego na stronie www.figpolska.pl lub formularza przesłanego przez Zamawiającego na wskazany adres mailowy. Zgłoszenie udziału zawiera m.in. tytuł wybranego seminarium, termin, lokalizację oraz dane osób delegowanych na seminarium.

4. Osoba podpisująca lub przesyłająca formularz (kartę) zgłoszenia, składając zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 3, oświadcza, że została wyraźnie upoważniona do jego złożenia i zawarcia w imieniu reprezentowanego podmiotu umowy świadczenia usługi szkoleniowej.

5. Po wpłynięciu zgłoszenia Organizator potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte jeśli na wskazanym seminarium są jeszcze wolne miejsca. W przypadku braku wolnych miejsc FIG Polska zobowiązuje się niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia poinformować o tym fakcie Zamawiającego.

Warunki płatności

6. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie płatności na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.

7. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.

8. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.

9. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.

10. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.

Zmiana i odwołanie uczestnictwa

11. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.

12. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 11 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.

13. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.

14. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.

Odpowiedzialność i obowiązki Organizatora

15. Organizator zobowiązuje się do przygotowania seminariów z należytą starannością i zgodnie z programem prezentowanym na stronie.

16. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.

17. Informacje i materiały przekazane na szkoleniu nie mają charakteru indywidualnego i nie mogą być uważane za świadczenie usług doradztwa. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe wskutek czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie udzielonych rekomendacji.

18. Organizator zobowiązuje się do zachowania poufności informacji i dokumentów uzyskanych podczas wzajemnej współpracy.

Prawa autorskie

19. Wszelkie treści zawarte w autorskich materiałach szkoleniowych, programach, scenariuszach ćwiczeń stanowią przedmiot przysługujących Organizatorowi autorskich praw majątkowych.

20. Uczestnikowi przysługuje prawo wykorzystania otrzymanych materiałów dla potrzeb własnych i związanych z działalnością gospodarczą Zamawiającego.

21. Uczestnik nie ma prawa do przeprowadzania seminariów z wykorzystaniem programu, ani całości czy części materiałów, ani udzielania praw do korzystania z nich osobom trzecim.

22. Organizator nie wyraża zgody na kopiowanie i powielanie materiałów; dokonywanie zmian, których następstwem mogłyby być wątpliwości co do autorstwa utworu utrwalonego w egzemplarzu lub co do faktu, że utwór utrwalony w egzemplarzu jest przedmiotem praw Organizatora.

Inne

23. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.

Reklamacje

24. Zamawiającemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

25. Reklamację można składać pocztą tradycyjną (na adres FIG Polska, Warszawa 02-032, Filtrowa 75/5) lub e-mailowo (biuro@figpolska.pl) w terminie 7 dni od dnia zakończenia seminarium.

26. Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe), informacje nt. reklamowanej usługi (data, temat) oraz powinna wskazywać elementy usługi, które nie były zrealizowane lub były niezgodne z ustaleniami zawartymi w Umowie (np. brak realizacji wybranych punktów programu, niekompletność materiałów, sposób prowadzenia zajęć). Reklamacja może, ale nie musi, być złożona z wykorzystaniem Formularza Zgłoszenia Opini, który jest udostępniany na życzenie.

27. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

28. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Organizator zaproponuje adekwatne działania naprawcze lub obniżenie ceny.

29. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana w taki sposób, w jaki reklamacja została złożona.

Postanowienia końcowe

30.  W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy (w całości lub w części) zostało uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub z innych powodów nie podlegające dochodzeniu na drodze prawnej, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.

31. Wszystkie spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy podlegają rozstrzygnięciu właściwych sądów powszechnych dla miasta Warszawy.

32. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.

33. Zapoznałem(am) się z Ogólnymi warunkami świadczenia usług, warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO

Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium. Państwa dane osobowe będą przekazywane w zakresie wynikającym z przepisów prawa organom państwa, sądom, podmiotom świadczącym usługi księgowe.. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z ustawy o rachunkowości. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Przysługuje Państwu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państw trzecich (poza UE) lub organizacji międzynarodowych.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/
Ogólne warunki świadczenia usług dostępne są na stronie https://figpolska.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug

 

763

TOP MANAGERÓW
POLECA TO!

Najbliższe terminy

  1. 19.09.2022 2 dni
    Hotel Radisson Blu Sobieski
    Warszawa, Plac Artura Zawiszy 1
    Cena netto: 3750 zł (rabat: 10% do 2022-07-19)

Kontakt

Anna Młynarska
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83