Strategia

Jak zbudować strategię działu i Action Plan? Kaskadowanie celów i KPI

Czy wiesz jak stworzyć Action Plan i wybrać KPI dla działu? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Opanowanie procesu operacjonalizacji strategii firmy na poziomie działów.
  • Nabycie umiejętności kaskadowania strategii firmy na poziom działów.
  • Rozwój umiejętności formułowania misji i celów działów w procesie kaskadowania.
  • Opanowanie technik kaskadowania KPI firmy na poziom działów
    i budowy planów działań (Action Planów) gwarantujących realizację strategii.
  • Rozwój umiejętności w zakresie inspiracji i motywacji pracowników,
    celem włączenia ich w proces realizacji strategii.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w kaskadowaniu strategii, w tym celów, KPI i projektach przeprowadzonych w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Prezentacja narzędzi umożliwiających kaskadowanie celów i mierników
    finansowych jak ROCE, EVA, EBITDA, EBIT itd. na niższe szczeble organizacji.
  • Elastyczne rozwiązania w zakresie systemu KPI, które mogą być wykorzystywane w procesach kaskadowania strategii na poziom pionów, departamentów czy działów, jak również linii biznesowych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, dyrektorzy zarządzający i operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów
i controllingu, strategii i rozwoju, produkcji, zakupów, logistyki, IT, administracji, dyrektorzy personalni i HR, dyrektorzy sprzedaży
i marketingu, dyrektorzy linii biznesowych, Product Managerowie.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do kaskadowania strategii firmy na poziom działu, w tym formułowanie strategii działu, w tym celów, KPI oraz działań operacyjnych.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Sformułować i komunikować misję działu.
  2. Kaskadować strategię firmy na poziom ośrodka (pion, dział itp.).
  3. Kaskadować i formułować cele działu wynikające z celów firmy.
  4. Wybrać KPI działu, w procesie kaskadowania KPI firmy.
  5. Budować operacyjne plany działań (Action Plan).
  6. Inspirować pracowników do realizacji strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie kaskadowania celów i KPI oraz budowy Action Plan.

Eksperci prowadzący

Tadeusz Woźniak

Dyrektor generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert w zakresie zarządzania finansowego, marketingowego i strategicznego, zarówno w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach, ekspert w zakresie zarządzania przez cele strategiczne (MBO), metodyki Balanced Scorecard i Value Based Management.

W FIG Polska prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku” i narzędzia”,
  • „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”,
  • „Zarządzanie wartością firmy – Value Based Management. Koncepcja i narzędzia”,
  • „Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego”.

Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz zrealizował liczne projekty restrukturyzacyjne i rozwojowe w firmach polskich, francuskich i belgijskich. Opracował liczne analizy finansowe dla polskich przedsiębiorstw.

Projekty doradcze

Szef projektów doradczych w zakresie budowy i wdrażania strategii z wykorzystaniem Balanced Scorecard i Value Based Management m.in. w: Ambra (spółka giełdowa), Elektrotim (spółka giełdowa), Grupa Azoty Puławy (spółka giełdowa), Medisept, Przemysłowe Centrum Optyki – PCO, ZPUE (spółka giełdowa).

Doradca zarządów ds. strategii m.in. Boryszew (spółka giełdowa), Ciech (spółka giełdowa), DHL Express, Europejski Fundusz Leasingowy, Pilkington Automotive Poland (spółka giełdowa), PKN Orlen (spółka giełdowa).

Prowadzenie szkoleń

Animator, wykładowca i trener ponad 400 szkoleń z zakresu zarządzania strategicznego, finansów i marketingu dla najwyższej kadry zarządzającej we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska. Wykładowca zewnętrzny (zaproszony) studiów podyplomowych „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, „Efektywne Zarządzanie IT w przedsiębiorstwie”, „Podyplomowe Studium Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych” w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Prezes spółki doradczej SODECO w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych Ernst & Young (Francja) oraz Interconseil (Francja) – doradca w m.in.: Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska), absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/SGH.

Wyróżnienia i publikacje

Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

Autor licznych programów edukacyjnych dla kadry zarządzającej, publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego. Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management.

Justyna Kałużna

Menedżer Działu Doradztwa Biznesowego, trenerka i konsultantka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zarządzaniu strategicznym (budowa i wdrożenie strategii), opracowaniu analiz strategicznych oraz implementacji systemów Balanced Scorecard i MBO (zarządzania przez cele).

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO – Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w:
ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.

Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy” oraz pracowała nad projektami struktur organizacyjnych obszarów sprzedaży i marketingu, segmentacji rynku, strategii rozwoju relacji z kluczowymi klientami oraz restrukturyzacji finansowej i majątkowej przedsiębiorstw.

Z jej doświadczeń trenerskich skorzystało ponad 300 top managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie celów i strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2.  Czym jest strategia firmy i jakie są warunki jej skutecznego wdrożenia?
    1. Cele strategiczne a strategia. Czym się różnią? – Ćwiczenie
    2. Co powinna zawierać strategia „ONE PAGE”?
    3. Rola komunikacji strategii firmy w procesie kaskadowania i operacjonalizacji strategii. – Ćwiczenie
  3. Kaskadowanie strategii firmy na niższe szczeble organizacji. Rola strategii działów w realizacji strategii firmy.
    1. Wybór działów/ ośrodków w procesie kaskadowania strategii firmy, dla których formułowane są strategie. – Ćwiczenie
    2. Misja firmy a misje działów. Formułowanie misji działów w procesie kaskadowania.
  4. Co powinna zawierać strategia działu? Wybór kluczowych treści adresowanych do pracowników działów
    1. Strategie działów biznesowych a strategie działów wspierających. – Ćwiczenie
  5. Czym musimy dysponować, aby zrealizować cele spółki? Kaskadowanie kluczowych czynników sukcesu firmy na poziom działów. – Ćwiczenie
  6. Jak kaskadować cele firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja celów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Budowa map celów działów.
    3. Weryfikacja spójności pomiędzy celami działów a celami firmy. – Ćwiczenie
  7. Czy wszystkie działy powinny posiadać cele i KPI finansowe?
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie KPI i działań

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak kaskadować KPI i Inicjatywy Strategiczne firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja KPI’ów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Identyfikacja nowych KPI’ów w działach.
    3. Ustalanie wartości wyjściowych i docelowych KPI’ów w działach.
    4. Weryfikacja spójności pomiędzy KPI’ami działów i firmy. – Ćwiczenie
  3. Jak znaleźć partnera w realizacji strategii działu w ramach organizacji? Kim są kluczowi klienci wewnętrzni działu?
    1. Wybór kluczowych klientów wewnętrznych działu i ich oczekiwań.
    2. Identyfikacja produktów współpracy wewnętrznej. – Ćwiczenie
    3. Kim chcemy być dla naszych klientów wewnętrznych? Propozycje wartości dla klientów wewnętrznych. – Ćwiczenie
  4. Jak identyfikować i priorytetyzować działania oddolne wspierające strategię firmy? Kreatywne poszukiwanie sposobów realizacji KPI. Budowa „Action Plan” działu.
    1. Projekty strategiczne firmy a projekty działu.
    2. Metodyka opisu projektów działu: zakres, harmonogram i budżet.
    3. Czy wystarczy nam zasobów do realizacji projektów firmy i działu? Planowanie i uzgadnianie zasobów.
    4. Priorytetyzacja i selekcja projektów realizowanych przez dział. – Ćwiczenie
  5. Jak wdrożyć z sukcesem strategię działu? Zarządzanie zespołem/ podwładnymi kierunkowane na realizację celów:
    1. Kto? Co? Kiedy? – Rola menedżera w planowaniu działań zespołu.
    2. Sztuka stawiania celów moim zespołom. Jak określić cele i zadania dla kierowników?
    3. Jak zdobyć zaangażowanie zespołu w realizację Action Planu? Delegacja odpowiedzialności za realizację zadań.
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Golden Tulip Warsaw Airport

Aleja Krakowska 235
02-180 Warszawa


Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! Uczestnicy seminariów powołujący się na hasło FIG Polska otrzymają atrakcyjne zniżki na nocleg w Hotelu Golden Tulip Warsaw Airport:

  • Golden Tulip Warsaw Airport****  – tel. (22) 118 58 58
    • 320 zł brutto za pokój 1-os ze śniadaniem
    • 385 zł brutto za pokój 2-os  ze śniadaniem
    • 400 zł brutto za pokój 1-os Executive ze śniadaniem
    • 465 zł za pokój 2-os Executive ze śniadaniem

Nasi klienci otrzymają także 20% zniżki na parking hotelowy.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy sprawdzanie cen w serwisach online, czasami można znaleźć atrakcyjne oferty.


W niewielkiej odległości znajdują się również Hotele Arche – Krakowska i Geologiczna.

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

  1. 02.09.2020 2 dni
    Hotel Golden Tulip Warsaw Airport
    Warszawa, Aleja Krakowska 235
    Cena netto: 3650 zł (rabat: 10% do 2020-08-07)

Kontakt

Marita Jurczyk
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83