Strategia

Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego

Jak definiować strategiczne rynki działania? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Opanowanie koncepcji definiowania strategicznych rynków działania, w tym szacowania wielkości rynków i ich atrakcyjności.
  • Poznanie technik segmentacji rynków B2B i wyboru strategicznych grup klientów
  • Pogłębienie wiedzy w zakresie zarządzanie segmentami klientów i kanałów dystrybucji w oparciu o 4 kluczowe kryteria.
  • Poznanie praktyki w zakresie budowy skutecznych relacji pomiędzy producentami a dystrybutorami.
  • Poznanie technik optymalizacji portfela klientów celem zwiększenia rentowności firmy.
  • Poznanie KPI’ów monitorowania strategicznych rynków.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii rynkowych przedsiębiorstw.
  • Selektywny dobór zagadnień z zakresu marketingu strategicznego niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii rynkowych.
  • Twarde i narzędziowe podejście do marketingu: zarządzanie portfelem klientów i produktów tak, aby zwiększać marże i zyski.
  • Praktyczny charakter zajęć; prezentacja narzędzi na podstawie „case study” – ćwiczenia, formatki, narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, handlu, logistyki, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy sprzedaży i marketingu, dyrektorzy linii biznesowych, Product Managerowie.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do wypracowania strategii rynkowej i zarządzania rynkami w reprezentowanych przez nich firmach.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.:

  1. Wybrać najbardziej przydatne badania i analizy do oceny atrakcyjności rynków
  2. Przeprowadzić segmentację rynku w oparciu o właściwe kryteria segmentacji.
  3. Wybrać strategiczne grupy klientów (segmenty) i zbudować „dream list”
  4. Opracować propozycje wartości dla klientów docelowych, oparte na wyróżnikach;
  5. Wybrać właściwy model dystrybucji produktów i usług
  6. Optymalizować portfel klientów celem zwiększenia rentowności firmy;
  7. Wybrać KPI do monitorowania rynków.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania rynkami.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co tworzy finansową wartość przedsiębiorstwa w długiej perspektywie?
  3. Proces budowy strategii wartości dla klientów w 4 etapach.
  4. Co kupują klienci, a co sprzedają dostawcy? Opis ofert “widzianych” oczami klientów i oczami dostawców. – Warsztat
  5. Jak odkrywać potencjały obecnych i nowych rynków? Systemowe zarządzanie wiedzą o rynkach (System Informacji Marketingowej). – Ćwiczenie
  6. Jak ocenić wielkość, wartość i atrakcyjność rynków działania? Finansowe i niefinansowe kryteria wyboru rynków. – Ćwiczenie
  7. Segmentacja jako narzędzie zarządzania rynkami i doboru najbardziej wartościowych klientów.
    1. Jak dokonać wyboru właściwych kryteriów segmentacji?
    2. „Lej” segmentacji i szacowanie potencjałów nabywczych klientów.
    3. Wybór segmentów (grup docelowych) i ich ranking.
    4. Budowa „dream list”.
  8. W jakim stopniu wartości oferowane klientom przez naszą firmę różnią się od wartości dostarczanych im przez konkurentów?
    1. Identyfikacja i pomiar czynników tworzących wartość dla klientów. – Ćwiczenie
    2. Analiza i ocena wartości dodanej dla klienta wg Model Customer Value Added.
    3. Zarządzanie relacją ceny do wartości oferowanej. – Case study
  9. Marketingowe mapy rynku. Jak opisać miejsce firmy na rynku działania? – Przykłady
  10. Mapowanie czynników kreacji wartości w procesie zarządzania segmentami.
  11. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia.
  2. Jak wyróżnić naszą ofertę na tle ofert konkurentów? Budowa propozycji wartości (Value proposition) dla segmentów z wykorzystaniem macierzy wartości i „krzywej wartości”. – Warsztat
  3. Strategie różnicowania uwzględniające różne propozycje wartości dla klientów. Wpływ całej organizacji na lojalność klientów. – Warsztat
  4. Strategiczne pozycjonowanie firmy i jej oferty.
    1. Pozycjonowanie przez atrybuty.
    2. Pozycjonowanie cenowe. – Ćwiczenie
  5. Strategiczne zarządzanie kanałami dystrybucji w procesie rozwoju rynków.
    1. Modele dystrybucji przedsiębiorstw – przykłady.
    2. Główne zasady wyboru kanałów dystrybucji.
    3. Typy, role i zadania dystrybutorów. Oczekiwania dystrybutorów a oczekiwania dostawców/producentów.
    4. Jak budować partnerskie relacje z dystrybutorami? – Ćwiczenia
  6. Analiza wartości portfela klientów dla firmy. Jak dobierać grupy klientów mające najwyższą wartość dla przedsiębiorstwa?
  7. Czy firma powinna budować relacje ze wszystkimi klientami? Zasady zarządzania portfelem klientów. – Ćwiczenie
  8. Wykorzystanie 10 kluczowych KPI’ów w procesie zarządzania rynkami. – Przykłady
  9. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.