Efektywność

Strategie cenowe – Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?

Co wiesz na temat pricingu? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie wpływu ceny na wyniki finansowe firmy.
  • Poznanie głównych czynników wpływających na wysokość cen.
  • Pogłębienie umiejętności w zakresie wyboru strategii cenowych na różnych etapach rozwoju oferty.
  • Zrozumienie zależności pomiędzy wartością postrzeganą oferty a ceną.
  • Poznanie głównych metod ustalania cen w kontekście zmian rynkowych.
  • Poznanie narzędzi przydatnych w procesie zarządzania cenami.
  • Opanowanie technik komunikacji cen.
  • Poznanie zasad negocjacji cen.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii marketingowych.
  • Selektywny dobór zagadnień z zakresu zarządzania cenami, niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii cenowych.
  • Twarde i narzędziowe podejście do zarządzania cenami z uwzględnieniem wielu czynników.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na
poziomie strategicznym.

Uwaga: Program w większym stopniu dostosowany do potrzeb decydentów niż do poziomu operacyjnego.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Ocenić wpływ cen na wyniki finansowe firmy.
  2. Identyfikować czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządzać.
  3. Dobrać właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty.
  4. Wybrać właściwe metody ustalania cen w firmie.
  5. Ustalać ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty.
  6. Zastosować poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C.
  7. Zastosować techniki komunikacji cen.
  8. Wykorzystać zasady negocjacji do obrony ceny.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cenami.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
  3. Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
  4. Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
    1. Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
    2. Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
    3. Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
    4. Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
      1. Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
      2. Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna
  5. Strategie i pozycjonowanie cenowe:
    1. Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
    2. Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę?
  6. Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
    1. Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
      1. Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
      2. Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
    2. Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
      1. Które metody kosztowe można wykorzystać?
      2. Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
    3. Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady
  7. Podsumowanie dnia

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
    1. Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
    2. Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
    3. Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
    4. Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
    5. Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
    6. Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
    7. Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
    8. Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
    9. Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
    10. Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
    11. Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
    12. Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
    13. Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady
  3. Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
    1. Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
    2. Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych?
  4. 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
  5. Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.