Strategie cenowe – Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?

Co wiesz na temat pricingu? Sprawdź się – TEST
Kluczowe korzyściPobierz ulotkę
- Zrozumienie wpływu ceny na wyniki finansowe firmy.
- Poznanie głównych czynników wpływających na wysokość cen.
- Pogłębienie umiejętności w zakresie wyboru strategii cenowych na różnych etapach rozwoju oferty.
- Zrozumienie zależności pomiędzy wartością postrzeganą oferty a ceną.
- Poznanie głównych metod ustalania cen w kontekście zmian rynkowych.
- Poznanie narzędzi przydatnych w procesie zarządzania cenami.
- Opanowanie technik komunikacji cen.
- Poznanie zasad negocjacji cen.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii marketingowych.
- Selektywny dobór zagadnień z zakresu zarządzania cenami, niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii cenowych.
- Twarde i narzędziowe podejście do zarządzania cenami z uwzględnieniem wielu czynników.
- Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.
Kto powinien wziąć udział w programie?
Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na
poziomie strategicznym.
Uwaga: Program w większym stopniu dostosowany do potrzeb decydentów niż do poziomu operacyjnego.
Efekty kształcenia
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.
- Ocenić wpływ cen na wyniki finansowe firmy.
- Identyfikować czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządzać.
- Dobrać właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty.
- Wybrać właściwe metody ustalania cen w firmie.
- Ustalać ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty.
- Zastosować poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C.
- Zastosować techniki komunikacji cen.
- Wykorzystać zasady negocjacji do obrony ceny.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cenami.
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
- Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
- Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
- Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
- Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
- Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
- Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
- Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
- Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna
- Strategie i pozycjonowanie cenowe:
- Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
- Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę?
- Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
- Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
- Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
- Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
- Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
- Które metody kosztowe można wykorzystać?
- Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
- Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady
- Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
- Podsumowanie dnia
Plan dnia:
- 8.30
Rejestracja Uczestników
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
- Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
- Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
- Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
- Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
- Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
- Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
- Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
- Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
- Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
- Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
- Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
- Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
- Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady
- Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
- Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
- Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych?
- 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
- Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
- Podsumowanie zajęć.
Plan dnia:
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Warunki uczestnictwa w seminarium
- Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
FIG Polska Sp. z o.o.,
Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293. - Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
- Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
- W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
- Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
- Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
- Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
- Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
- Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
- Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
- Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
- Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
- Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
- Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
- Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
- Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.
Najbliższe terminy
Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.