Chat with us, powered by LiveChat
fid-logotyp-granat
Strategia

Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia.

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Inne
szkolenia
46
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Zrozumienie znaczenia zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy.
Opanowanie technik opisywania Inicjatyw i Projektów Strategicznych gwarantujących osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
Poznanie optymalnych kryteriów wyboru portfela Projektów Strategicznych.
Opanowanie głównych zasad skutecznego zarządzania portfelem projektów.
Zdobycie umiejętności oceny stanu realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program, nie mający na rynku polskim odpowiednika.
  • Wskazujemy różnice w zarządzaniu pojedynczym projektem a portfelem projektów strategicznych.
  • Prezentujemy konkretne formatki, narzędzia i techniki pomocne w realizacji programu projektów strategicznych oraz w analizie inicjatyw strategicznych i wyborze projektów skutecznie wspierających realizację strategii.
  • Nie boimy się mówić o miernikach (KPI), ryzyku i budżetach.
  • Praktyczne, warsztatowe zajęcia – praca w zespołach.
  • Ćwiczony jest logiczny proces zarządzania portfelem projektów strategicznych:
    – analiza projektów,
    – definiowanie projektów,
    – tworzenie portfela projektów strategicznych,
    – analiza efektywności realizacji projektów,
    – wprowadzanie zmian do realizowanego portfela projektów strategicznych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, marketing, finanse, produkcja, logistyka itd.) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie rozumiał znaczenie zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Opisać Inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  2. Wybrać metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne.
  3. Określić kryteria wyboru projektów strategicznych.
  4. Zarządzać portfelem projektów.
  5. Ocenić stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektami strategicznymi.

26.11.2024
Dzień 1
26.11.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny?
  3. Jaka jest rola projektów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
  4. Jak szukać pomysłów na projekty strategiczne?
    4.1. Proces wyboru projektów strategicznych.
    4.2. Mapa Strategii.
    4.3. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane.
  5. Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
    5.1. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
    5.2. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Case Study
  6. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    6.1. Proces budowy i zarządzania Programem Projektów Strategicznych.
    6.2. Kluczowe elementy wpływające na skuteczność realizacji Programu Projektów Strategicznych.
    6.3. Zależności między projektami i tworzenie harmonogramu realizacji Programu Projektów Strategicznych. – Case Study
  7. Jak definiować Projekty Strategiczne?
    7.1. Ustalanie założeń i opracowanie Karty Projektu (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Case Study
  8. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
27.11.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
  1. Jakie są metody realizacji projektów?
    1.1. Tradycyjna.
    1.2. Adaptacyjna (Agile).
    1.3. Ekstremalna.
    1.4. Zastosowanie AGILE w zarządzaniu projektem i zarządzaniu portfelem projektów.
  2. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
    2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych. – Case Study
  3. Jak zarządzać Projektami Strategicznymi, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
    3.1. Metodyka AgileM®. Cykl Życia Projektu i kluczowe elementy metodyki.
    3.2. Narzędzie harmonogramowania projektu – Metodyka Ścieżki Krytycznej. – Zadanie zespołowe
  4. Jak przygotować firmę do realizacji Programu Projektów Strategicznych? Organizacja struktury zarządzania projektami.
    4.1. System Zarządzania Projektami Strategicznymi.
    4.2. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
    4.3. Struktura Zarządzania Portfelem Projektów. Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
    4.4. Dojrzałość zarządzania projektami firmy. – Zadanie indywidualne
  5. „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
  6. Podsumowanie zajęć.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Mariusz Kardaś

Trener i konsultant we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska ds. zarządzania projektami z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autor programów szkoleniowo-doradczych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami – połączenie filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM) oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach.

Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.

Współpracował z ponad 120-ma przedsiębiorstwami w Polsce. Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakresu zarządzania projektami dla firm reprezentujących wiele branż (paliwowa, energetyczna, telekomunikacyjna, farmaceutyczna, spożywcza, produkcyjna, logistyczna, budowlana, stoczniowa, bankowa, ubezpieczeniowa), m.in.: Atlas, Cadbury, Can-Pack Food And Industrial Packaging, EBS INK-JET Systems Poland, Energa, Erbud, Glaxo SmithKline, Grupa Roche, Intel Technology Poland, Invest Bank, Kross, Lotos Oil, Mercedes-Benz Bank, Mondi Świecie, Nordea Bank, Paged SA, PEC Katowice, Pfleiderer, PKN Orlen, Polfa Warszawa, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa – Era, Remontowa Shipbuilding, Scandinavian Tobacco, Skanska, Smart Automation, Węglokoks oraz wielu innych. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (centrala Grupy Roche, Bazylea), Rosji, Rumunii, Niemczech.

Z jego doświadczeń skorzystało ponad 500 managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu. Od 2003 roku jest Kierownikiem Merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach).

Zakończył podyplomowe studia menedżerskie w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu. Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow). Członek PMI (Project Management Institute) oraz SIM (Stowarzyszenie Interim Menedżerów).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem” oraz „Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia”.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
26.11.2024
(2 dni)
Cena netto:
4350 zł
Promocja:
10% rabatu do 26.09.2024
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip Warsaw Airport, Aleja Krakowska 235, Warszawa 02-180
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram