Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon

Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu

AP
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
145
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Opanowanie procesu opracowania Programu Komunikacji Strategii (PKS).
icon-circle
Zrozumienie roli zarządu i kadry menedżerskiej w procesie komunikacji i wdrażania strategii.
icon-circle
Rozwój umiejętności w zakresie prezentacji strategii różnym grupom odbiorców.
icon-circle
Poznanie najlepszych praktyk w zakresie komunikacji z różnymi grupami odbiorców.
icon-circle
Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
icon-circle
Rozwój umiejętności w zakresie budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program FIG Polska opracowany na bazie zidentyfikowanych problemów występujących powszechnie w przedsiębiorstwach na etapie komunikacji strategii.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w komunikacji strategii na różnych szczeblach organizacji w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Selektywny dobór zagadnień w obszarze przywództwa oraz komunikacji, który warunkuje skuteczne wdrożenie strategii.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi i pozostali członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów, strategii, produkcji, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, marketingu, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za wdrożenie i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, kierownicy i liderzy zespołów projektowych, uczestnicy procesów zmian.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do komunikacji strategii i przewodzenia ludziom w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Opracować program komunikacji strategii
  2. Przygotować informację o strategii z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi np. mapa celów, karta wyników – KPI dostosowaną do różnych grup interesariuszy
  3. Wybrać kanały komunikacji strategii
  4. Rozpisać role w procesie komunikacji strategii
  5. Zaprezentować strategię różnym grupom interesariuszy
  6. Identyfikować problemy związane z wdrożeniem strategii i zarządzaniem zmianami i im przeciwdziałać
  7. Wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w wdrożeniu strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie komunikacji strategii i przywództwa w jej wdrożeniu.

fig-icon-time-blue
Dzień 1
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
15.30 - 15.50
Tematyka:
Komunikacja strategii
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest strategia przedsiębiorstwa i co decyduje o jej sukcesie?
    2.1. Strategia jako wyzwanie rozwojowe firmy i kadry menedżerskiej.
    2.2. Czynniki sukcesu wdrożenia strategii w organizacji.
    2.3. Co powinna zawierać strategia firmy? Składowe strategii jako treści programów komunikacji. – Warsztat
  3. Program komunikacji strategii jako narzędzie informacji o strategii przedsiębiorstwa. – Warsztat
    3.1. Treść i forma informacji o strategii. Kto powinien opracować program komunikacji? – Ćwiczenie
    3.2. Mapa celów strategicznych, KPI oraz karty projektów strategicznych jako narzędzia komunikacji strategii.
    3.3. Jak dobierać kanały komunikacji strategii do różnych grup odbiorców. – Ćwiczenie
    3.4. Określenie grup odbiorców programu komunikacji. – Ćwiczenie
    3.5. Harmonogram wdrożenia programu komunikacji strategii. – Ćwiczenie
  4. Kto powinien komunikować strategię w organizacji? Role poszczególnych grup menedżerskich
    w realizacji programu komunikacji strategii.
    4.1. Przygotowanie kadry menedżerskiej do komunikacji strategii firmy.
    4.2. Proces komunikacji strategii w „dół” organizacji – wyzwanie dla menedżerów.
    4.3. Jak zarządzać informacją zwrotną otrzymywaną „od dołu” w trakcie prezentacji strategii?
  5. Jak chcesz komunikować strategię swoim zespołom? Pomysły na komunikację strategii w firmie. – Warsztat
  6. Jak monitorować wdrożenie programu komunikacji i ocenić skuteczności dotarcia do odbiorców?
    6.1. Wskaźniki efektywności realizacji programów. – Warsztat
  7. Podsumowanie dnia.
fig-icon-time-blue
Dzień 2
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
15.30 - 15.50
Tematyka:
Angażowanie pracowników we wdrażanie strategii
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Psychologiczne aspekty reakcji ludzi na zmiany niesione przez strategię. – Ćwiczenie
  3. Skuteczne techniki komunikacji z dużymi grupami pracowników. – Ćwiczenie
  4. Częstotliwość komunikacji strategii a poziom zaangażowania pracowników.
  5. Jakich błędów należy się wystrzegać w procesie komunikacji strategii? – Ćwiczenie
  6. Jak budować organizację wygrywającą?
    6.1. Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy? (motywacja w perspektywie długoterminowej).
    6.2. Materialne i pozamaterialne „motywatory” skłaniające pracowników do realizacji strategii. System wynagrodzeń.
    6.3. Przywództwo i zaangażowanie menedżerów jako kluczowy czynnik sukcesu wdrażania strategii firmy.
  7. Jak rozwijać zespół menedżerski, gwarantujący wdrożenie strategii firmy? – Ćwiczenie
  8. Nasz dekalog komunikacji strategii.
  9. Podsumowanie zajęć.
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:
Termin szkolenia:
()
Cena netto:
Miejsce szkolenia:
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023