Cele
Czy zarząd i kluczowi managerowie mają jasną wizję rozwoju organizacji w perspektywie 4-5 lat?
Czy cele finansowe i biznesowe na kolejne lata są wspierane przemyślanymi działaniami?
Czy cele mają charakter ogólny, czy spełniają kryteria SMART?
Czy projekcje finansowe zostały zweryfikowane pod kątem budowy wartości firmy?
Czy obecnie realizowana strategia buduje, czy niszczy wartość spółki?
Inwestycje i zyski
Czy osiągane zwroty z kapitału zainwestowanego, z aktywów i ze sprzedaży spełniają oczekiwania właścicieli?
Czy możemy pochwalić się lepszymi wynikami finansowymi i biznesowymi od naszych głównych konkurentów?
Czy wraz ze wzrostem sprzedaży rosną marże i zyski?
Czy pieniądze zainwestowane w ostatnich latach w aktywa trwałe pozwoliły osiągnąć planowane stopy zwrotu i zwiększyły wartość naszej firmy w określonym czasie?
Strategia
Czy wiemy jakie będą główne źródła przychodów i marż w kolejnych 4-5 latach?
Czy wybory strategiczne rynków, produktów i modelu biznesowego oparte są na opiniach i intuicji, czy na solidnych analizach zewnętrznych i wewnętrznych, wspieranych doświadczeniem kadry?
Czy wybory rynków działania są ekstrapolacją przeszłości, czy wynikają z dobrego rozeznania własnych atutów i szans płynących z otoczenia zewnętrznego?
Czy potrafimy obiektywnie ocenić naszą pozycję konkurencyjną na tle głównych konkurentów?
Czy potrafimy trafnie wyciągnąć wnioski z przeprowadzonych analiz oraz wyznaczyć cele strategiczne i operacyjne SMART?
Czy wiemy, czym zamierzamy konkurować i w jakim modelu biznesowym jesteśmy w stanie osiągać planowane cele?
Czy posiadamy jasne strategie kluczowych obszarów/ procesów, na których zbudowany jest „łańcuch wartości” naszej firmy?
Czy nasze projekty strategiczne uwzględniają konieczność ciągłej poprawy efektywności i optymalizacji kosztowej dzięki wykorzystaniu m.in. automatyzacji, robotyzacji i nowych technologii IT?
Czy nasze projekty strategiczne są dobrze opisane? Czy wiemy jakie są produkty etapów projektów, zasoby dedykowane do projektów, harmonogramy oraz budżety?
Czy projekty strategiczne wspierają cele strategiczne i pozwalają osiągnąć KPI w planowanych terminach?
Czy uzgodniliśmy, jakie zmiany wewnątrz organizacji należy wprowadzić, aby dostosować model biznesowy do obsługi rynków i klientów, a w konsekwencji osiągnąć cele finansowe i biznesowe?
Czy wiemy, jakie zasoby i kompetencje musimy posiadać na każdym etapie realizacji strategii, aby terminowo realizować cele finansowe i biznesowe?
Komunikacja
Czy osiągane zwroty z kapitału zainwestowanego, z aktywów i ze sprzedaży spełniają oczekiwania właścicieli?
Czy możemy pochwalić się lepszymi wynikami finansowymi i biznesowymi od naszych głównych konkurentów?
Czy wraz ze wzrostem sprzedaży rosną marże i zyski?
Czy pieniądze zainwestowane w ostatnich latach w aktywa trwałe pozwoliły osiągnąć planowane stopy zwrotu i zwiększyły wartość naszej firmy w określonym czasie?