Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Efektywność

Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?

Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Joanna Lecyk
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
1135
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Zrozumienie wpływu ceny na wyniki finansowe firmy.
icon-circle
Poznanie głównych czynników wpływających na wysokość cen.
icon-circle
Zrozumienie zależności pomiędzy wartością postrzeganą oferty a ceną.
icon-circle
Poznanie głównych metod ustalania cen w kontekście zmian rynkowych.
icon-circle
Poznanie narzędzi przydatnych w procesie zarządzania cenami.
icon-circle
Opanowanie technik komunikacji cen.
icon-circle
Poznanie zasad negocjacji cen.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii marketingowych.
  • Selektywny dobór zagadnień z zakresu zarządzania cenami, niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii cenowych.
  • Twarde i narzędziowe podejście do zarządzania cenami z uwzględnieniem wielu czynników.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na
poziomie strategicznym.

Uwaga: Program w większym stopniu dostosowany do potrzeb decydentów niż do poziomu operacyjnego.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Ocenić wpływ cen na wyniki finansowe firmy.
  2. Identyfikować czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządzać.
  3. Dobrać właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty.
  4. Wybrać właściwe metody ustalania cen w firmie.
  5. Ustalać ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty.
  6. Zastosować poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C.
  7. Zastosować techniki komunikacji cen.
  8. Wykorzystać zasady negocjacji do obrony ceny.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cenami.

21.01.2025
fig-icon-time-blue
Dzień 1
21.01.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
  3. Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
  4. Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
    4.1. Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
    4.2. Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
    4.3. Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
    4.4. Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
    4.4.1. Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
    4.4.2. Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna
  5. Strategie i pozycjonowanie cenowe:
    5.1. Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
    5.2. Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę?
  6. Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
    6.1. Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
    6.1.1. Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
    6.1.2. Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
    6.2. Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
    6.2.1. Które metody kosztowe można wykorzystać?
    6.2.2. Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
    6.3. Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady
  7. Podsumowanie dnia
fig-icon-time-blue
Dzień 2
22.01.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
    2.1. Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
    2.2. Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
    2.3. Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
    2.4. Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
    2.5. Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
    2.6. Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
    2.7. Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
    2.8. Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
    2.9. Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
    2.10. Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
    2.11. Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
    2.12. Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
    2.13. Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady
  3. Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
    3.1. Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
    3.2. Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych?
  4. 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
  5. Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
  6. Podsumowanie zajęć.
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Mateusz Chołaściński

Trener FIG Polska, specjalizujący się w strategiach cenowych i zarządzaniu przychodami ze sprzedaży. Z wykształcenia fizyk teoretyk, wykorzystujący swoje doświadczenie w analizie rynku, konkurencji i w poszukiwaniu szans wygenerowania wzrostu wartości dla firm.

Odpowiadał za strategię cenową w Kompanii Piwowarskiej, wdrażał politykę cenową w Makro C&C Polska. Obecnie konsultant prowadzący projekty dla wiodących firm FMCG z zakresu strategii i polityki cenowej, efektywności systemów rabatowych oraz motywacyjnych dla sprzedaży i marketingu.

Pomysłodawca i twórca pierwszej wersji symulacji biznesowej Netious Market Challenge. Autor i prowadzący kilkudziesięciu szkoleń z zakresu zarządzania przychodami ze sprzedaży.

Autor wielu publikacji i prelekcji dotyczących zarządzania przychodami, m.in. w Nowej Sprzedaży, dlahandlu.pl, Poradniku Handlowca.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia „Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?”

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
21.01.2025
(2 dni)
Cena netto:
4850 zł
Promocja:
5% rabatu do 21.12.2024
Miejsce szkolenia:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023