Tadeusz Woźniak

Dyrektor generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert w zakresie zarządzania finansowego, marketingowego i strategicznego, zarówno w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach, ekspert w zakresie zarządzania przez cele strategiczne (MBO), metodyki Balanced Scorecard i Value Based Management.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku” i narzędzia”,
  • „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system
    Kart Wyników i KPI”,
  • „Zarządzanie wartością firmy – Value Based Management. Koncepcja i narzędzia”,
  • „Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego”.

Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz zrealizował liczne projekty restrukturyzacyjne i rozwojowe w firmach polskich, francuskich i belgijskich. Opracował liczne analizy finansowe dla polskich przedsiębiorstw.

  • Projekty doradcze

    Szef projektów doradczych w zakresie budowy i wdrażania strategii z wykorzystaniem Balanced Scorecard i Value Based Management m.in. w: Ambra (branża winiarska), Europejskim Funduszu Leasingowym (branża leasingowa), Pafana (branża narzędziowa), Pilkington (branża motoryzacyjna), Perła Browary Lubelskie (branża piwna), Rockwool (branża materiałów budowlanych), Ruch (kolportaż prasy), Scandinavian Tobacco (branża tytoniowa), Yawal (branża systemów aluminiowych), Work Service (praca tymczasowa). Doradca ds. wdrożenia Balanced Scorecard w PKN Orlen.

    Doradca zarządów ds. strategii m.in. w APS Energia, Arena Distribution (Szwajcaria), Boryszew (spółka giełdowa), Ciech (spółka giełdowa), DHL Express, Europejski Fundusz Leasingowy (spółka giełdowa), Pekaes (spółka giełdowa), Perła Browary Lubelskie, Pol Oil Company, Pilkington Automotive Poland (spółka giełdowa), Ortis S.A., PKN Orlen (spółka giełdowa), Ruch (spółka giełdowa), Scandinavian Tobacco, Yawal S.A., United Cash Back Holding (Szwecja), Unitrail, Work Service, Zakłady Mięsne Koło itd.

  • Prowadzenie szkoleń

    Animator, wykładowca i trener ponad 400 szkoleń z zakresu zarządzania strategicznego, finansów i marketingu dla najwyższej kadry zarządzającej we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska. Wykładowca zewnętrzny (zaproszony) studiów podyplomowych „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, „Efektywne Zarządzanie IT w przedsiębiorstwie”, „Podyplomowe Studium Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych” w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.

  • Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

    Prezes spółki doradczej SODECO w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych Ernst & Young (Francja) oraz Interconseil (Francja) – doradca w m.in.: Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

    Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska), absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/SGH.

  • Wyróżnienia i publikacje

    Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

    Autor licznych programów edukacyjnych dla kadry zarządzającej, publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego. Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management.

Iwona Janeczek

Dyrektor ds. rozwoju we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska. Odpowiada za budowę relacji z klientami, uczestniczy w projektach doradczych z zakresu marketingu i poprawy efektywności sprzedaży (zarządzanie bazami danych, systemy CRM, marketing bezpośredni).

Specjalizuje się w systemach informacji kredytowej i gospodarczej, organizacji procesów oceny ryzyka, zarządzania należnościami i windykacji. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania bazami danych oraz w prowadzeniu kampanii promocyjnych z uwzględnieniem zaawansowanych narzędzi marketingu bezpośredniego i bazodanowego.

  • Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

    Zarządzała firmami oraz prowadziła działalność operacyjną międzynarodowych firm z sektora informacji gospodarczej i kredytowej, a także odpowiadała za działania marketingowo sprzedażowe w sektorze firm konferencyjno szkoleniowych.

    Kierowała działem operacyjnym wywiadowni Dun & Bradstreet Poland Sp. z o. o – (Grupa Dun & Bradstreet International, USA) – raporty handlowe, usługi zarządzania należnościami, dane marketingowe, baza pełnych profili danych profili biznesowych ponad 100.000 rekordów.

    W KSV Information Services Sp. z o. o. – Grupa KreditSchutzVerband von 1870, Austria odpowiadała za sprzedaż usług, a następnie jako dyrektor zarządzający była odpowiedzialna za organizację biura informacji gospodarczej KSV BIG S.A. (później ERIF BIG S.A.)

    Doświadczenie w zakresie marketingu bezpośredniego zdobywała w międzynarodowej firmie Institute for International Research– Grupa IIR International, GB (organizator konferencji i seminariów dla top-managementu).

    Po miesięcznym szkoleniu w Wiedniu była odpowiedzialna za przeniesienie do Polski procesów sprzedażowych. Firma IIR do sprzedaży swoich usług, od ponad 30 lat, wyłącznie wykorzystywała techniki marketingu bezpośredniego. W firmie odpowiadała za realizację ponad 80 projektów oraz kampanie marketingowe z wysyłkami pocztowymi na poziomie 1 mln szt. rocznie, a także implementację zaawansowanego systemu CRM i systemów reportingu.

    Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Ekonomiczno–Socjologicznego oraz podyplomowych studiów na kierunku Marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Uczestniczyła w międzynarodowych specjalistycznych w szkoleniach.

Justyna Kałużna

Menedżer Działu Doradztwa Biznesowego, trenerka i konsultantka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zarządzaniu strategicznym (budowa i wdrożenie strategii), opracowaniu analiz strategicznych oraz implementacji systemów Balanced Scorecard i MBO (zarządzania przez cele).

  • Projekty doradcze

    Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO – Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w: ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.

    Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy” oraz pracowała nad projektami struktur organizacyjnych obszarów sprzedaży i marketingu, segmentacji rynku, strategii rozwoju relacji z kluczowymi klientami oraz restrukturyzacji finansowej i majątkowej przedsiębiorstw.

    Z jej doświadczeń trenerskich skorzystało ponad 300 top managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

  • Prowadzenie szkoleń

    We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

    • „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”.
    • „Jak zbudować strategię działu i Action Plan? Kaskadowanie celów i KPI”.
  • Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.

  • Wyróżnienia i publikacje

    • „Jak zbudować system motywacyjny, aby faktycznie motywował do zwiększania wartości przedsiębiorstwa w długiej perspektywie?”
    • „Wnioski wynikające z integracji nadzorów nad rynkiem finansowym, z uwzględnieniem implikacji dla Polski” (Praca opublikowana w zeszytach naukowych Kolegium Zarządzania i Finansów)