Chat with us, powered by LiveChat
fid-logotyp-granat
Efektywność

Ekspresowa sztuka zarządzania – Szefem być. Intensywny warsztat coachingowy dla nowo mianowanych menedżerów

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anna Młynarska
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
11
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Zrozumienie roli menedżera/przełożonego i lidera.
Zwiększenie umiejętności kadry w zarządzaniu efektywnością i energią zespołu.
Poznanie narzędzi wpływających na skuteczność pracy zespołów.
Zwiększenie umiejętności angażowania i motywowania pracowników w zależności od specyfiki stanowiska.
Stworzenie i przećwiczenie algorytmów trudnych rozmów szefowskich.
Identyfikacja błędnych zachowań w kierowaniu zespołem.
Wypracowanie dekalogu dobrych praktyk kierowniczych w zarządzaniu zespołem.

Badania Instytutu Gallupa wykazały, że tylko 10% menedżerów posiada naturalny talent do kierowania ludźmi. Dlatego tak ważne jest wsparcie nowo mianowanych menedżerów w zakresie kompetencji miękkich, które pomogą im w sprawnym kierowaniu zespołem, zarządzaniu celami i motywowaniu pracowników.

W ostatnich latach w firmach nie brakowało rotacji i awansów. Pandemia i aktualna sytuacja geopolityczna spowodowały dynamiczne zmiany w organizacjach – przyspieszone sukcesje, fluktuacje i rotacje na różnych stanowiskach. Wielu dotychczasowych specjalistów zostało kierownikami, kierownicy dyrektorami, a dyrektorzy objęli funkcje zarządcze. Wraz z objęciem nowych zadań, menedżerowie, którzy nie byli wcześniej przygotowani do tej roli, mogą doświadczyć wielu problemów w zarządzaniu podległymi obszarami i zespołami.

Ekspresowy, krótki kurs zarządzania opracowany przez FIG Polska pomoże rozwinąć kompetencje przywódcze i poszerzyć wiedzę nt. procesów zarządczych.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program dedykowany dla menedżerów, którzy nie byli wcześniej przygotowani do tej roli i mogą doświadczyć wielu problemów w zarządzaniu podległymi obszarami i zespołami.
  • Krótki kurs zarządzania, który pomoże rozwinąć kompetencje przywódcze i poszerzyć wiedzę nt. procesów zarządczych.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w zarządzaniu ludźmi
  • Bogata wiedza i doświadczenia uznanego trenera, coacha i mentora
  • Wymiana doświadczeń w kameralnej grupie szkoleniowej

Kto powinien wziąć udział w programie?

Kandydaci na menedżerów, nowo mianowani menedżerowie, doświadczeni menedżerowie szukający najlepszych praktyk w zarządzaniu ludźmi

23.04.2024
Dzień 1
23.04.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:

Moduł I. Menedżer, Lider – Rola w zespole i organizacji

  • Wprowadzenie: cele szkolenia.
  • Główne obszary działania Menedżera.
  • Różnica pomiędzy Menedżerem a Liderem.
  • Nasz krąg wpływu w kierowaniu ludźmi.
  • Kierownik jako łącznik zespołu z przełożonymi wyższego szczebla i otoczeniem firmowym.
  • Profil osobowościowy skutecznego lidera.
  • Awans z zespołu i związane z tym sytuacje.
  • Nowy Menedżer spoza zespołu, zalety i wady sytuacji.
  • Podstawowe działania, umiejętności i nastawienie pomocne w kierowaniu ludźmi.
  • Poziom monitoringu i kontroli.

Moduł 2. Kluczowe narzędzia nowego Menedżera

  • Pierwsze kroki szefowskie w zespole – dobre praktyki i przestrogi.
  • Pierwsze dni nowego szefa, czyli szansa, która się nie powtórzy.
  • Znaczenie expose szefowskiego.
  • Budowanie autorytetu, źródła błyskawiczne i źródła strategiczne.
  • Asertywność szefowska, czyli stawianie granic przez nowego Menedżera.
  • Elastyczność stylów kierowania i ich wybór na początku pracy z zespołem.
  • Wpływ stylu kierowania poprzednika na reakcję zespołu na nasze działania szefowskie.

Moduł 3. Zespół z nowym szefem – czynniki wpływające na skuteczność

  • Różnice pomiędzy grupą a zespołem.
  • Poznanie ludzi jako ludzi, nie tylko pracowników.
  • Ścieżki wpływu kierownika na efekty pracy zespołu.
  • Dobre praktyki kierownicze w zarządzaniu zespołem.

Moduł 4. Motywowanie i egzekwowanie w pracy z nowym zespołem

  • Motywowanie jest zawsze kierunkowe.
  • Nowy szef w zespole – szansa na nowe zasady.
  • Praktyczne narzędzia motywowania do wykorzystania od pierwszej chwili.
  • Delegowanie celów zamiast zadań.
  • Rozliczanie i egzekwowanie.
  • Monitoring efektów a kontrola zadań.
  • Poziom kontroli z pracy z nowym zespołem.
  • Zakres swobody pracownika, którego jeszcze nie poznaliśmy.
  • Rozmowy szefowskie.
  • Jajo szefa, czyli granice kary i nagrody.
Dzień 2
24.04.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:

Moduł 5. Elementy reakcji na zmianę

  • Etapy reakcji na zmianę.
  • Jak zmiana kierownika wpływa na etapy rozwoju zespołu?
  • Jakie działania kierownicze należy podjąć w obliczu nowej sytuacji?
  • Czego obawiają się ludzie w nowej sytuacji?
  • Pomocne narzędzia szefowskie.
  • Znaczenie komunikacji i informacji.

Moduł 6. Komunikacja szefowska – Komunikacja Menedżerska w pierwszych dniach.

  • Expose szefowskie – praktyczne wskazówki.
  • Rozmowy z zespołem i indywidualne.
  • Jak ośmielić ludzi i zbudować relacje.
  • Przekazywanie informacji zwrotnej.
  • Algorytmy kluczowych rozmów.
  • Przestroga, czyli najczęstsze błędy w komunikacji.

Moduł 7. Bank trudnych sytuacji nowo mianowanego Menedżera.

  • Stworzenie Banku Trudnych Sytuacji w pierwszym okresie pracy Menedżera z zespołem.
  • Wypracowanie listy zachowań szefa we wszystkich wskazanych sytuacjach.
  • Uczulenie na możliwe trudności.
  • Wypracowanie wachlarza narzędzi szefowskich pomagających w radzeniu sobie trudnymi z sytuacjami.

Moduł 8. Dekalog nowego Szefa

  • Podsumowanie w postaci Dekalogu Nowego Szefa.

Moduł 9. Indywidualny plan działania

  • Przygotowanie indywidualnych postanowień wraz z deklaracją wprowadzenie ich w życie.
  • Podsumowanie szkolenia warsztatowego.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Michał Brzeziński

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z komunikacją, przywództwem, zarządzaniem zmianami i negocjacjami.

Specjalizacja i kompetencje

Od 1998 roku prowadzi działania szkoleniowe, coachingowe i  doradcze, był wykładowcą na studiach podstawowych a obecnie podyplomowych i MBA.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte, m.in.: „Przywództwo w otoczeniu VUCA” i „Komunikacja strategii oraz przywództwo we wdrożeniu strategii.”

Prowadzenie szkoleń

Przeprowadził programy szkoleniowe m.in. dla firm: Akzo Nobel Car Refinishes, Bank Millenium, BASF Polska, Bosch, BOT KWB Bełchatów, Bridgestone, Bydgoskie Fabryki Mebli, Centra, Ciech, Connstal, Donauchem, Doraco, Elnord, Energa, Energomontaż-Północ, Ensinger, Erbud, Ergo Hestia, Eurest Poland, Flint Group Polska, Federal Mogul-Bimet, FLSmidth MAAG Gear, FM Logistic, Grupa Lotos, Grupa Żywiec, Izba Gospodarcza Gazownictwa, Linde Gaz Polska, Lotos Paliwa, Łódzki Zakład Energetyczny, Marwit, Media Edge, Mitsubishi, Mondi Świecie, Monier, Nordea Bank Polska, Pfleiderer, PGE, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, PKO Bank Polski, Poczta Polska, Polimex-Mostostal, PZU Życie, Roche, Renault, Sandoz Polska, Solaris Bus&Coach, Sprint, Stora Enso Poland, Swedwood, Telekomunikacja Polska, TUiR Warta, Ustronianka, Warner Bros, WSK Rzeszów, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Young Digital Planet, Zakład Energetyczny Płock, Żagiel i wiele innych.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze B2B, zaczynając od obszaru sprzedaży z czasem rozszerzając swoje wpływy i zdobywając doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Był m.in. dyrektorem generalnym na Polskę i prokurentem firmy należącej do włoskiej grupy kapitałowej.

Absolwent Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania we współpracy z Universite d’Auvergne I w Clermont Ferrand.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
23.04.2024
(2 dni)
Cena netto:
4250 zł
Promocja:
10% rabatu do 23.02.2024 !
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram