Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Strategia

Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy

Portrait of cheerful young manager
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anita Pindral
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
614
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Poznanie wpływu funkcji zakupowej w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw.
icon-circle
Rozwój umiejętności w zakresie: – zarządzania procesem zakupów, – zarządzaniem portfelem zakupów, dostawców i zapasów, – formułowania celów i strategii zakupowych.
icon-circle
Opanowanie głównych KPI w zarządzaniu zakupami.
icon-circle
Nabycie umiejętności doboru KPI’ów do oceny skuteczności działań zakupowych.
icon-circle
Opanowanie kluczowych narzędzi wspierających doskonalenie procesów zakupowych.
icon-circle
Opanowanie metodyki budowy strategii zakupów.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw, w tym strategii zakupowych.
  • Program realizowany przez wysokiej klasy doświadczonego konsultanta-praktyka specjalizującego się w optymalizacji procesów zakupowych.
  • Prezentacja koncepcji i narzędzi wykorzystywanych w strategicznym zarządzaniu procesem zakupowym, nastawionym na optymalizację kosztów zakupów przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości dostaw.
  • Praktyczny charakter zajęć, prezentacja narzędzi na podstawie „case study” – ćwiczenia, formatki, narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Kadra zarządzająca i kierownicza w firmach, menedżerowie uczestniczący w realizacji zakupów, członkowie rad nadzorczych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do optymalnego zarządzania procesami zakupowymi.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

  1. Ocenić wpływ funkcji zakupowej na wyniki finansowe i budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
  2. Wdrożyć narzędzia wspierające doskonalenie procesów zakupowych.
  3. Ocenić skuteczność działań zakupowych dzięki dobraniu odpowiednich KPI.
  4. Opracować strategię zakupów.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania zakupami.

03.02.2025
fig-icon-time-blue
Dzień 1
03.02.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Przegląd technik i narzędzi
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Które czynniki tworzą wartość w przedsiębiorstwie? Identyfikacja kluczowych dźwigni wzrostu przedsiębiorstwa.
  3. Jak ocenić sprawność i efektywność funkcji zakupowej w przedsiębiorstwie. Przegląd narzędzi i technik analitycznych.
    3.1. Struktura/ kategorie zakupów i optymalizacja.
    3.2. Narzędzia analizy:
    – Drzewo kategorii zakupowych. – Ćwiczenie
    – ABC/XYZ, Pareto.
    – Macierz Kraljica. – Ćwiczenie
    – Ekonomia skali, a liczba dostawców i indeksów.
  4. Ocena portfolio dostawców – baza dostawców.
    4.1. Pozycjonowanie dostawców.
    4.2. Kryteria wyboru i oceny dostawców.
    4.3. Ocena warunków współpracy. – Ćwiczenie
    4.4. Ryzyka współpracy z dostawcą i zarządzanie ryzykiem
    4.5. Zagrożenie logistyczne, zagrożenie jakościowe, zagrożenie biznesowe, zagrożenie – monopolistyczna pozycja dostawcy, zagrożenie – siła wyższa.
  5. Zapasy i ich optymalizacja w procesie zakupów.
    5.1. Narzędzia i techniki do analizy i optymalizacji zapasów (ABC, XYZ).
    5.2. Analiza koszty zapasów w procesie zakupów. – Ćwiczenie
  6. Techniki i narzędzia oceny potencjału oszczędności kosztowych i cash flow.
    6.1. Potencjał oszczędności i sposoby ich osiągania. – Ćwiczenie
    6.2. Cost /Value Analysis surowców, zakupów strategicznych.
    6.3. TCO.
    6.4. Zarządzanie terminami płatności.
    6.5. Bonusy i rabaty retro.
  7. Podsumowanie dnia.
fig-icon-time-blue
Dzień 2
04.02.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Strategia zakupów
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia.
  2. Jak poprawić funkcjonowanie obszaru zakupów? – Ćwiczenie
  3. Strategia zakupów.
    3.1. Misja działu zakupów w organizacji.
    3.2. Cele i KPI długoterminowe i operacyjne. – Ćwiczenie
    3.3. Plan i harmonogram działań optymalizujących procesy zarządzania zakupami. Business Excellence Model.
    3.4. Monitoring strategii: dokumentacja uzyskanych oszczędności, monitorowanie KPI kontynuacja procesu ciągłego doskonalenia, inicjowanie projektów, Lean&Six Sigma między różnymi jednostkami. – Przykłady z firm
  4. Jak poprawić efektywność zakupów?
    4.1. Miejsce zakupów w organizacji i struktura działu zakupów. – Ćwiczenie
    4.2. Zarządzanie kategorią zakupową.
    4.2.1. Procurement Value Engineering.
    4.2.2. Jakie kompetencje rozwijać aby osiągnąć cele? Zespoły i ich kompetencje – Case
    4.2.3. Nowoczesne rozwiązania w procesie zarządzania zakupami (platformy, licytacje).
  5. Organizacja polityki zakupów. Jak unikać błędów we wdrożeniu polityki zakupowej?
    5.1. Zakres polityki zakupowej.
    5.2. Najczęstsze błędy przy formułowaniu regulaminu zakupowego.
    5.3. Dobre praktyki przy tworzeniu regulaminu zakupowego: podział praktyk zakupowych ze względu na wpływ na wynik finansowy oraz koncentrację działań.
  6. Podsumowanie zajęć.
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Jacek Jarmuszczak

Trener FIG Polska, praktyk biznesu, ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych, negocjacji zakupowych, budowania relacji z dostawcami oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenia w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. W trakcie swojej ponad 15 letniej kariery negocjował kontrakty o łącznej wartości przekraczającej 3,5 miliarda EUR.

Karierę zawodową rozpoczynał jako kupiec w branży FMCG w polskich przedsiębiorstwach, dla których negocjował kontrakty zakupowe z dostawcami z całego świata – głównie korzystając z elektronicznych platform przetargowych. Dla globalnego koncernu, lidera w swoim sektorze i dobrze znanej marki Philips Lighting, jako Strategic Buyer tworzył strategię zakupów dla obszaru Europy oraz prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami. Był Kierownikiem Działu Zakupów Elektronicznych w Carlsberg Group, gdzie przeprowadzał przetargi dla wszystkich zakładów Carlsberg na całym świecie. Pracował także w Danfoss A/S jako Global Category Manager.

Łącznie przeprowadził ponad 200 szkoleń dla takich firm jak: ArcelorMittal, ADM, Air Liquide, Atos, Beko, Browin, BRW, Cargill, Carlsberg, Ikea, KGHM, LG, Lotos, Manuli Ekobal, NBP, Orbit One, ORLEN, OTCF (4F), PadmaArt, PGE, Porta, Siemens, Sits, Tarkett, VCorrect, Valeo, ZF TRW.

Wybrane osiągnięcia:

  • Jako kierownik zakupów elektronicznych dla Carlsberg przeprowadził przeszło 600 przetargów dla wszystkich spółek Carlsberg na całym świecie na zakupy kategorii direct i indirect; największy z nich opiewał na kwotę 1,5 mld euro. Współtworzył politykę zakupową w firmie Carlsberg, w tym procedury postępowań przetargowych, szablony CBD, TCO.
  • Stworzył strategiczny plan zakupów oraz w ciągu 6 miesięcy wprowadził 14 projektów optymalizacyjnych dla wszystkich zakładów Philips Lighting zlokalizowanych w Indiach. Projekty przyniosły w sumie 8 mln euro oszczędności.
  • Wprowadził koncepcję Vendor Managed Inventory realizowaną równolegle z Consignment Stock, które przyniosły 350 tys. euro oszczędności oraz spowodowały redukcję zapasów do poziomu 4%; po sukcesie, koncepcja ta została wprowadzona w większości zakładów Philips na całym świecie.
  • W 2009 r. uzyskał przeszło pół miliona euro oszczędności w trakcie jednych tylko negocjacji; było to w trakcie zorganizowanego „Dnia Dostawcy”, na który przyjechało 100 największych dostawców Philips. Wynik ten był najwyższym spośród wszystkich negocjacji przeprowadzonych tego dnia.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte „Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy” oraz „Zaawansowane negocjacje zakupowe z trudnym partnerem. Warsztat szkoleniowy z aspektami psychologicznymi”.

Wg HBRP oszczędności na poziomie 10% kosztów zakupów mogą podnieść zysk netto o 50%. W niektórych przypadkach 15% poziom oszczędności zakupowych może przełożyć się na wzrost zysku nawet o 200%!

Zrealizowaliśmy blisko 50 edycji seminariów, w których uczestniczyło ponad 600 menedżerów

Zakupy to jeden z kluczowych obszarów biznesowych, który bezpośrednio wpływa na wynik finansowy firmy, dlatego wśród Uczestników są TOP Managerowie nie tylko odpowiadający za obszar zakupów, ale także Ci, którzy poszukują inspiracji do poprawy wyników organizacji i wiedzy do sprawowania należytego nadzoru.

Na bazie programu wielu managerów przygotowało się do sukcesji menedżerskiej i do zmiany stanowiska w ramach organizacji zarówno w polskich jak i międzynarodowych firmach.

W gronie Uczestników tego programu byli już m. in.:

  • ALVO SP Z O O SP K – Dyrektor Generalny
  • BARLINEK S A – Dyrektor Finansowy
  • BRAND DISTRIBUTION POLAND LTD SP Z O O SP – Prezes Zarządu
  • BC&O POLSKA SP Z O O S K A – Dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych
  • CIECH SARZYNA S A – Dyrektor ds. Logistyki
  • CREDIT AGRICOLE BANK POLSKA S A – Dyrektor ds. Administracji
  • COSTA COFFEE – Dyrektor Handlowy
  • DEZAMET S A – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych
  • DUNI POLAND SP Z O O – Prokurent
  • DBK SP Z O O – Członek Rady Nadzorczej
  • ELEKTROBUDOWA S A – Dyrektor Finansowy
  • EVELINE COSMETICS S A – Dyrektor Operacyjny
  • EURO NET SP Z O O – Dyrektor ds. Administracji i Zakupów
  • GREEN COFFEE SP Z O O – Dyrektor Finansowy
  • GRUP AZOTY PUŁAWY S A – Szef Biura Zarządzania Kontraktami, Pion Inwestycji
  • HOCHLAND POLSKA SP Z O O – Menadżer ds. Kontrolingu
  • HOMANIT KROSNO ODRZAŃSKIE SP Z O O – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych
  • HUTA STALOWA WOLA S A – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Korporacyjnych
  • KZWM OGNIOCHRON S A – Wiceprezes Zarządu
  • LERG S A – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zakupów i Logistyki
  • LUBELSKI WĘGIEL BOGDANKA S A – Prezes Zarządu
  • MOKATE SP Z O O – Dyrektor Marketingu, Dyrektor Centrum Badań i Wdrożeń Mokate
  • OKNOPLAST SP Z O O Dyrektor ds. Rozwoju
  • POLSKIE ZAKŁADY LOTNICZE SP Z O O – Dyrektor Sprzedaży i Programów
  • RAWLPLUG S A – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy
  • SANTANDER BANK POLSKA S A – Menedżer ds. Finansów Informatycznych
  • W KRUK S A – Dyrektor ds. Rozwoju Marki
  • WIKA POLSKA SP Z O O SP K – Członek Zarządu ds. Finansów i Administracji

Wybrane firmy, które delegowały reprezentantów kadry zarządzającej na to seminarium:

AFLOFARM FARMACJA / AMBRA / CLARIANT PLASTICS & COATINGS (POLSKA) / COKO WERK / COLIAN FACTORY / AMICA / ANIMEX / ANWIL / API MARKET / ARVAL SERVICE LEASE POLSKA /ATLAS / AVANTOR PERFORMANCE MATERIALS / BASELL ORLEN POLYOLEFINS / BIAZET / BRISTOL MYERS SQUIBB / BRITISH AMERICAN TOBACCO GROUP / CARGILL / CEMEX / ENEL-MED / CERRAD / CIARKO / CIECH TRADING / CONTIMAX / CORAX / DAX COSMETICS / DELECTA / ELEKTROBUDOWA / ENEA OPERATOR / EURO NET / EUROBOX POLSKA / EUROZET / EURO-ZOO / FAMUR / FEERUM / FENICE POLAND / FESTO / GATX RAIL / GEDIA POLAND / GEFCO POLSKA/GERLACH GEYER & HOSAJA / GKN DRIVELINE POLSKA / GLOBAL COSMED / GRAAL GREEN COFFEE / GREINER PACKAGING / LUG LIGHT FACTORY

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
03.02.2025
(2 dni)
Cena netto:
4650 zł
Promocja:
5% rabatu do 4.01.2025
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023