Eksport stanowi 70% ogólnej sprzedaży firmy. FAKRO sprzedaje w ponad 50-ciu krajach na całym świecie, co szóste montowane na świecie okno dachowe jest produkcji FAKRO.
Ryszard Florek - właściciel oraz prezes FAKRO, absolwent Politechniki Krakowskiej, pierwszą przygodę z biznesem zaczął w 1978. Zarabiał za granicą na remontowaniu mieszkań i domów. Odłożony w ten sposób kapitał zainwestował w swoją pierwszą firmę - firmę transportową w Nowym Sączu oraz zakład stolarski w Tymbarku. Razem ze wspólnikiem zajmowali się produkcją boazerii, bram i parkietów. Zdobyte w ten sposób doświadczenie zaowocowało w 1991 roku założeniem przez Ryszarda Florka prywatnej Spółki FAKRO, całkowicie opartej na polskim kapitale.
Trzy lata po rozpoczęciu, w 1994 r. działalności FAKRO wysłało pierwszy transport okien do Holandii. W kolejnych latach podbiło swoimi produktami rynek francuski i słowacki. Wzrost zagranicznych zamówień stworzył potrzebę otwierania nowych zakładów produkcyjnych oraz spółek zależnych poza granicami Polski. W 1998 roku w Niemczech powstała spółka dystrybucyjna FAKRO Dachfenster GMBH. Na Ukrainie został uruchomiony zakład produkcyjny FAKRO Lwów. Dwa lata później działalność za granicą rozpoczęły dwie kolejne spółki dystrybucyjne:
W 2003 roku FAKRO rozpoczęło dystrybucję w Stanach Zjednoczonych pod nazwą FAKRO America). Uruchomiło także fabrykę okien dachowych i schodów strychowych w Chinach otwierając się w ten sposób na rynki Azji Wschodniej.
Kolejnym etapem wzrostu było otworzenie oddziałów w Rosji, Austrii i Francji. W roku 2005 grupę firm FAKRO tworzyło już 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 10 zagranicznych firm dystrybucyjnych.
Sukces FAKRO został w Polsce zauważony. W 2010 roku Prezes Zarządu Ryszard Florek został laureatem nagrody Przedsiębiorca Roku 2010. Firma doradcza Ernst & Young organizująca międzynarodowy konkurs Entrepreneur of the Year nagrodziła Ryszarda Florka za “zbudowanie od podstaw międzynarodowego przedsiębiorstwa, które odniosło spektakularny sukces na światowych rynkach”. W kolejnym roku na rynku globalnym firma została uhonorowana Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP. W kolejnych latach FAKRO nagrodzono tytułami Filar Polskiej Gospodarki, Orła Polskiej Stolarki, a także Złotej Marki Budowlanej i Czempiona Roku. Od sierpnia 2014 FAKRO roku jest również oficjalnym partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej.
W ciągu 20 lat historii firma FAKRO z rodzinnego, małego zakładu rozwinęła się w dużą międzynarodową organizację. Firma zatrudnia około 3,3 tys. pracowników zarówno w polskich jak i zagranicznych fabrykach. Produkcja odbywa się w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Firma co roku sprzedaje ponad pół miliona okien dachowych, generując w ten sposób 1,2 mld zł przychodu.
FAKRO jest jedną z firm będących symbolem przemian gospodarczych w Polsce. Firmy, które powstały podczas transformacji gospodarczo-ustrojowej, zdołały przekształcić się w przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu i przetrwały do dziś, stanowią najlepszy dowód na twardość charakteru i charyzmę swoich założycieli oraz efekt budowy wolnego rynku w Polsce.
Na sukces, któremu firma zawdzięcza swoją obecną pozycję złożyło się wiele czynników, wśród tych kluczowych należy wymienić:
FAKRO od początku działalności postawiło na innowacyjność, najwyższą jakośc i nowoczesność produktów. Okazało to się kluczem do sukcesu na rynku globalnym. FAKRO eksportuje nie tylko produkty, nie tylko okna dachowe, ale dzięki innowacyjności również myśl twórczą polskich inżynierów. Dzięki temu polska firma wytycza nowe kierunki rozwoju branży na świecie stając się światowym liderem w ich produkcji. Od dziewięciu lat FAKRO sprzedaje także schody strychowe i w tej chwili jest ich czołowym producentem na międzynarodowym rynku.
Obecnie firma ma ponad100 zgłoszeń patentowych a 40 inżynierów pracuje wciąż nad kolejnymi ulepszeniami. Firma jest laureatem wielu nagród min.: laureatem rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2014, Czempion Roku 2013, Statuetka TOP Builder 2013, Złoty Medal targów BUDMA 2013, Orzeł Polskiej Stolarki 2012, Złota Marka Budowlana.