Chat with us, powered by LiveChat
fid-logotyp-granat
Strategia

Kaskadowanie celów i KPI. Jak zbudować strategię działu i Action Plan?

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Edyta Bartosiewicz
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
246
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Nabycie umiejętności kaskadowania strategii firmy na poziom działów.
Opanowanie procesu operacjonalizacji strategii firmy na poziomie działów.
Opanowanie technik kaskadowania KPI firmy na poziom działów i budowy planów działań (Action Planów) gwarantujących realizację strategii.
Rozwój umiejętności w zakresie inspiracji i motywacji pracowników, celem włączenia ich w proces realizacji strategii.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w kaskadowaniu strategii, w tym celów, KPI i projektach przeprowadzonych w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Prezentacja narzędzi umożliwiających kaskadowanie celów i mierników
    finansowych jak ROCE, EVA, EBITDA, EBIT itd. na niższe szczeble organizacji.
  • Elastyczne rozwiązania w zakresie systemu KPI, które mogą być wykorzystywane w procesach kaskadowania strategii na poziom pionów, departamentów czy działów, jak również linii biznesowych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, dyrektorzy zarządzający i operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy i menedżerowie działów funkcjonalnych: finansów i controllingu, strategii i rozwoju, sprzedaży i marketingu, produkcji, zakupów, logistyki, IT, administracji, HR, dyrektorzy , dyrektorzy/menedżerowie linii biznesowych, Product Managerowie.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do kaskadowania strategii firmy na poziom działu, w tym formułowanie strategii działu, w tym celów, KPI oraz działań operacyjnych.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Sformułować i komunikować misję działu.
  2. Kaskadować strategię firmy na poziom ośrodka (pion, dział itp.).
  3. Kaskadować i formułować cele działu wynikające z celów firmy.
  4. Wybrać KPI działu, w procesie kaskadowania KPI firmy.
  5. Budować operacyjne plany działań (Action Plan).
  6. Inspirować pracowników do realizacji strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie kaskadowania celów i KPI oraz budowy Action Plan.

19.03.2024
Dzień 1
19.03.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Kaskadowanie celów i strategii
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest strategia firmy i jakie są warunki jej skutecznego wdrożenia?
    2.1. Cele strategiczne a strategia. Czym się różnią? – Ćwiczenie
    2.2. Co powinna zawierać strategia „ONE PAGE”?
    2.3. Rola komunikacji strategii firmy w procesie kaskadowania i operacjonalizacji strategii. – Ćwiczenie
  3. Kaskadowanie strategii firmy na niższe szczeble organizacji. Rola strategii działów w realizacji strategii firmy.
    3.1. Wybór działów/ ośrodków, dla których formułowane są strategie w procesie kaskadowania strategii firmy.
    3.2. Misja firmy a misje działów. Formułowanie misji działów w procesie kaskadowania. – Ćwiczenie
  4. Co powinna zawierać strategia działu? Wybór kluczowych treści adresowanych do pracowników działów.
    4.1. Strategie działów biznesowych a strategie działów wspierających. – Ćwiczenie
  5. Czym musimy dysponować, aby zrealizować cele spółki? Kaskadowanie kluczowych czynników sukcesu firmy na poziom działów. – Ćwiczenie
  6. Jak kaskadować cele firmy na poziom działów?
    6.1. Identyfikacja celów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    6.2. Budowa map celów działów.
    6.3. Weryfikacja spójności pomiędzy celami działów a celami firmy. – Ćwiczenie
  7. Czy wszystkie działy powinny posiadać cele i KPI finansowe?
  8. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
20.03.2024
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Kaskadowanie KPI i działań
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak kaskadować KPI i Inicjatywy Strategiczne firmy na poziom działów?
    2.1. Identyfikacja KPI firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2.2. Identyfikacja nowych KPI w działach.
    2.3. Ustalanie wartości wyjściowych i docelowych KPI.
    2.4. Weryfikacja spójności pomiędzy KPI działów i firmy. – Ćwiczenie
  3. Jak znaleźć partnera w realizacji strategii działu w ramach organizacji? Kim są kluczowi klienci wewnętrzni działu?
    3.1. Wybór kluczowych klientów wewnętrznych działu i ich oczekiwań.
    3.2. Identyfikacja produktów współpracy wewnętrznej. – Ćwiczenie
    3.3. Kim chcemy być dla naszych klientów wewnętrznych? Propozycje wartości dla klientów wewnętrznych. – Ćwiczenie
  4. Jak identyfikować i priorytetyzować działania oddolne wspierające strategię firmy? Kreatywne poszukiwanie sposobów realizacji KPI. Budowa „Action Plan” działu.
    4.1. Projekty strategiczne firmy a projekty działu.
    4.2. Metodyka opisu projektów działu: zakres, harmonogram i budżet.
    4.3. Czy wystarczy nam zasobów do realizacji projektów firmy i działu? Planowanie i uzgadnianie zasobów.
    4.4. Priorytetyzacja i selekcja projektów realizowanych przez dział. – Ćwiczenie
  5. Jak wdrożyć z sukcesem strategię działu? Zarządzanie zespołem/ podwładnymi kierunkowane na realizację celów:
    5.1. Kto? Co? Kiedy? – Rola menedżera w planowaniu działań zespołu.
    5.2. Sztuka stawiania celów moim zespołom. Jak określić cele i zadania dla kierowników?
    5.3. Jak zdobyć zaangażowanie zespołu w realizację strategii? Delegacja odpowiedzialności za realizację zadań.
  6. Podsumowanie zajęć.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Piotr Pokrzywa

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska
specjalizujący się w zagadnieniach związanych z budową i wdrożeniem strategii przedsiębiorstw, pozyskaniem inwestorów strategicznych i zarządzaniem finansami. Ekspert metodyk Balanced Scorecard i Value Based Management.

Obecnie prywatny inwestor i doradca. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie kreowania i implementacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, realizowania projektów inwestycyjnych, nadzoru właścicielskiego i restrukturyzacji firm, zdobyte m.in. w branżach nowych technologii. Były członek zarządu spółki GG Network S.A.; jako współzałożyciel i twórca sukcesów Spółki Gadu-Gadu był odpowiedzialny za rozwój spółki, w tym za wprowadzenie spółki na GPW, które to wydarzenie zostało uznane za debiut roku 2007. Początkowo dyrektor inwestycyjny, a następnie członek zarządu Warsaw Equity Holding, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór właścicielski kilkudziesięciu aktywów funduszu, wdrażając i nadzorując strategie rozwoju i restrukturyzacyjno – naprawcze. Były dyrektor finansowy w Astra-Zenith.

 

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Z jego doświadczeń korzystały zarządy i menedżerowie takich spółek jak: Allcon, Apator, Edipresse Polska, Fenice Poland, Goodyear Dunlop Tires, Górażdże Cement, Hachette Livre, Impel Security Polska, Inter Cars, Esilco, Dalkia, Lubella, Opolgraf, Orlen Oil, Osram, PKO Bank Polski, Polkomtel, PZU Życie, Pratt & Whitney, Z.M. Sokołów, Summit Motors Poland, UNIQA, Telefonia Dialog, Telewizja Polsat, Thyssen Krupp Energostal, Vorwerk Polska i wielu innych.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (SGH) wydziału finanse i bankowość.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.: „Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku””.

Justyna Kałużna

Menedżer Działu Doradztwa Biznesowego, trenerka i konsultantka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zarządzaniu strategicznym (budowa i wdrożenie strategii), opracowaniu analiz strategicznych oraz implementacji systemów Balanced Scorecard i MBO (zarządzania przez cele).

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Posiada bogate doświadczenie praktyczne prowadząc jako menedżer operacyjny projekty doradcze w zakresie budowy i wdrożenia strategii oraz systemów Balanced Scorecard, m.in. w spółkach: Ambra, Pafana, Maskpol, PCM, PCO – Przemysłowym Centrum Optyki. Brała udział w projektach doradczych w zakresie opracowania i wdrożenia strategii rozwoju oraz implementacji systemów zarządzania przez cele strategiczne, m.in. w:
ECO – Energetyce Cieplnej Opolszczyzny, EGIS Polska, Kross, Lumel, Ortis, Rockwool Polska, Work Service oraz w dwóch spółkach hotelarskich.

Współpracowała przy wdrożeniu systemów zarządzania przez cele (MBO) w firmach Ciech, Exatel, Kolbud, OLPP (Operatorze Logistycznym Paliw Płynnych), Poznańskiej Hodowli Roślin oraz w Zakładach Azotowych „Puławy” oraz pracowała nad projektami struktur organizacyjnych obszarów sprzedaży i marketingu, segmentacji rynku, strategii rozwoju relacji z kluczowymi klientami oraz restrukturyzacji finansowej i majątkowej przedsiębiorstw.

Z jej doświadczeń trenerskich skorzystało ponad 300 top managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka programu Socrates-Erasmus w Jonkoping International Business School w Szwecji.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
19.03.2024
(2 dni)
Cena netto:
4750 zł
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram