Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon

Doskonali organizatorzy

1. Alfred Sloan (1875 - 1966) Dzięki niemu General Motors zdominował przemysł samochodowy i stał się pierwszą grupą motoryzacyjną na świecie. Nauki płynące z jego sukcesu: Zarządzanie przez cele przyspiesza podjęcie decyzji. Styl i cena produktu powinny łechtać ego klienta. Inspirujące cytaty: „Organizacja jest nie lepsza od ludzi, którzy nią kierują i którzy powierzają innym […]
fig-autor-tmp
Trener, Ekspert FIG Polska

1. Alfred Sloan (1875 - 1966)

Dzięki niemu General Motors zdominował przemysł samochodowy i stał się pierwszą grupą motoryzacyjną na świecie.

Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Zarządzanie przez cele przyspiesza podjęcie decyzji.
  • Styl i cena produktu powinny łechtać ego klienta.

Inspirujące cytaty:

  • „Organizacja jest nie lepsza od ludzi, którzy nią kierują i którzy powierzają innym kierowanie nią.”
  • „Celem korporacji jest robienie pieniędzy, a nie jedynie robienie samochodów.”
  • „Tylko Skarb Państwa Stanów Zjednoczonych miał dość pieniędzy, by pokryć straty, które należałoby ponieść, by odebrać Fordowi wolumen sprzedaży na jego zasadach.” 

2. Ray Kroc (1902 - 1984)

Szef McDonalda, któremu udała się taśmowa produkcja standardowego kotleta mielonego z frytkami powiedział: ”Nikt nie traktował tak poważnie biznesu hamburgerów jak my".

Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Nic nie jest warte więcej od zwykłej prostej idei powielanej w ogromnej skali.
  • Miarą sukcesu franczyzy jest bogactwo jej franczyzobiorców.

Inspirujące cytaty:

  • „Myśl o rzeczach wielkich, a wielkim się staniesz.”
  • „Uważam, że jeżeli dwóch zatrudnionych u mnie kierowników myśli w ten sam sposób, to jeden powinien odejść.” 

3. Bill Hewlett (1913 - 2001) i David Packard (1912 - 1996)

Twórcy koncernu technologicznego HP, którzy obdarzając ogromnym zaufaniem swoich pracowników wyzwolili w nich wyjątkową kreatywność.

 Nauki płynące z ich sukcesu: 

  • To nie produkty są największym bogactwem przedsiębiorstwa, lecz jego pracownicy.
  • Po ustaleniu celu, należy pozwolić pracownikom dobrać środki do ich osiągnięcia.

Inspirujące cytaty:

  • „Marketing to zbyt poważna sprawa, by powierzyć ją jedynie działowi marketingu.”
  • „Zysk nie jest najważniejszym celem działalności przedsiębiorstwa.” 

4. Elii Toyoda (1913 - 2013)

Założyciel koncernu Toyota. Jego dewiza "just in time” sprawiła, że fordyzm poszedł w zapomnienie.

Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Skrócenie czasu dostawy i zmniejszenie zapasów poprawiają proces produkcji.
  • Wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w doskonalenie organizacji.

Inspirujące cytaty:

  • „Jeśli wejdziesz do fabryki Toyoty, poczujesz Kaizen w powietrzu, będziesz nim oddychał.”

5. Ingvar Kamprad (1926 -…)

 Szwedzki twórca IKEA i czarownik low-cost mawia: "Ludzie twierdzą, że jestem skąpy, ale ja mam to gdzieś".

 Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Low - cost dotyczy nie tylko produkcji, ale również dystrybucji, marketingu...
  • Utrzymanie niskich cen kosztem jakości jest pułapką, a nie rozwiązaniem.

 Inspirujące cytaty:

  • „Szybkie pieniądze przeważnie szybko się kończą.”
  • „Prostota i zdrowy rozsądek zawsze powinien charakteryzować planowanie strategicznego kierunku.”
  • „Szybkie zarabianie przeważnie polega na niszczeniu innych, a nie na budowaniu.” 

6. Jack Welch (1935 -…)

Od przejęcia sterów w General Electric pomnożył jego wartość dziesięciokrotnie. Mawiał: „Każdego roku zwolnijcie 10% najmniej efektywnych współpracowników".

Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Jeżeli nie jesteś liderem branżowym albo numerem drugim, sprzedaj firmę.
  • Przed przejęciem innego przedsiębiorstwa sprawdźcie czy wasze kultury organizacyjne są harmonijne.
  • Wartość strategii jest wartością ludzi, którzy ją wprowadzają.

Inspirujące cytaty:

  • „Każda firma, nowa czy stara, która nie postrzega nowej technologii internetowej w swoim życiu biznesowym – dosłownie – jak oddychania, może się w krótkim czasie udusić.”
  • „Po świecie chodzi wielu gburów, a niektórzy z nich zostają szefami.”
  • „Utrzymuj stały kontakt z klientami. Jeśli rozmawiają z nami, nie mają czasu na rozmowy z konkurencją.”
  • „Zmień się lub zgiń. Kiedy tempo zmian zachodzących na zewnątrz firmy jest większe niż tempo zmian wewnątrz, zbliża się koniec.”

7. Jong-Yong Yun (1944 - …)

 Porzucając tradycję, stworzył z Samsunga światowego lidera high- tech.

 Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Aby stać się reaktywnym, przedsiębiorstwo musi zmienić postawę wszystkich pracowników.
  • Prezes nie może mieć globalnej wizji przedsiębiorstwa bez rozmowy z pracownikami i robotnikami.

Inspirujące cytaty:

  • „…nasza przyszłość będzie zależała od jakości naszej marki… 

8. Fred Smith (1944 - …)

Twórca sukcesu Fedex, który mawiał: „Jeśli to pilna przesyłka, Fedex się nią zajmie”.

Nauki płynące z jego sukcesu:

  • Dopracowanie procesów logistycznych pozwala na duże oszczędności.
  • Nie obiecywać klientowi więcej niż można im zaoferować.
  • Trudne decyzje podejmować w spokoju, nie w trakcie „pożaru".

Inspirujące cytaty:

  • „Koncepcja jest interesująca i dobrze sformułowana, ale żeby była opłacalna, pomysł musiałby być wykonalny.”
fig-autor-tmp
Trener, Ekspert FIG Polska

Najbliższe szkolenie warsztatowe

Zapytaj o szczegóły:

Lokalizacja:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
Zapisz się

Zapytaj o szczegóły:

Anita Pindral
Koordynator szkolenia

Już teraz weź udział w szkoleniu warsztatowym

Zaczniemy od krótkiej, niezobowiązującej rozmowy. Dowiesz się o szczegółach szkolenia i korzyściach dla Ciebie oraz Twojego biznesu. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania również mailem.
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023