Chat with us, powered by LiveChat
Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska

Czym się różni system zarządzania z wykorzystaniem KPI od systemu Balanced Scorecard?

Wykorzystanie potencjału mierników KPI są jednocześnie narzędziem kontroli menedżerskiej. Nadają priorytety zadaniom, pozwalają usprawnić procesy podejmowania decyzji, wspierają procesy ciągłego doskonalenia i efektywne wykorzystywanie posiadanych przez firmę zasobów. Wykorzystanie potencjału tkwiącego w miernikach nabiera wartości wówczas, gdy potrafimy wybrać z morza mierników prawdziwe KPI i powiązać je między sobą. W przeciwnym razie systemy informacyjne dostarczą […]
fig-autor-tmp
Justyna Kałużna
Menedżer Działu Doradztwa, Konsultant FIG Polska

Wykorzystanie potencjału mierników

KPI są jednocześnie narzędziem kontroli menedżerskiej. Nadają priorytety zadaniom, pozwalają usprawnić procesy podejmowania decyzji, wspierają procesy ciągłego doskonalenia i efektywne wykorzystywanie posiadanych przez firmę zasobów.

Wykorzystanie potencjału tkwiącego w miernikach nabiera wartości wówczas, gdy potrafimy wybrać z morza mierników prawdziwe KPI i powiązać je między sobą. W przeciwnym razie systemy informacyjne dostarczą ogromną ilość mierników z których niewiele można zrozumieć…

Wysoki stopień wykorzystania potencjału zarządczego KPI’ ami można zauważyć w zarządzaniu z wykorzystaniem  Balanced Scorecard.

Balanced Scorecard

Strategiczna Karta Wyników lub Zrównoważona Karta Wyników jest systemem zarządzania. Koncentruje się na wysiłkach przedsiębiorstwa na realizacji wizji i wdrożeniu przyjętej strategii. W metodyce BSC strategia przedsiębiorstwa jest przełożona.

W pierwszej fazie na cele i mierniki strategiczne (KPI) w czterech perspektywach działalności przedsiębiorstwa:

  • finansowej,
  • klienta,
  • procesów wewnętrznych
  • wiedzy i uczenia się organizacji.

Strategiczne cele i KPI wiążą się pomiędzy sobą w związki przyczynowo-skutkowe. Zapewniają spójność celów i mierników pomiędzy czterema perspektywami działalności firmy. Ponadto, strategiczne cele i KPI wspiera się strategicznymi inicjatywami, które stanowią treść strategii. Wiemy co mamy robić i jak działania wpłyną na poprawę KPI. Proces wdrażania strategii w oparciu o BSC przewiduje kaskadowanie strategii czyli przełożenie celów i KPI strategicznych firmy na cele operacyjne. Dotyczy to zarówno KPI działów i jednostek biznesowych zapewniając spójność celów i KPI na poziomie całej organizacji.

Podsumowanie

Dzięki metodyce Balanced Scorecard proces wyboru KPI jest bardziej selektywny, gdyż wynika ze strategii firmy a nie z potrzeby mierzenia wszystkiego co się da. Dzięki takiemu ujęciu strategiczne mierniki (KPI) pozwalają na monitorowanie stopnia realizacji strategii oraz sterowanie procesem jej wdrażania.

Skorzystaj z warsztatu

fig-autor-tmp
Justyna Kałużna
Menedżer Działu Doradztwa, Konsultant FIG Polska

Najbliższe szkolenie warsztatowe

Lokalizacja:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
Zapisz się

Zapytaj o szczegóły:

Edyta Bartosiewicz
Koordynator szkolenia
Lokalizacja:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
Zapisz się

Zapytaj o szczegóły:

Edyta Bartosiewicz
Koordynator szkolenia

Już teraz weź udział w szkoleniu warsztatowym

Zaczniemy od krótkiej, niezobowiązującej rozmowy. Dowiesz się o szczegółach szkolenia i korzyściach dla Ciebie oraz Twojego biznesu. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania również mailem.
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram