Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon

Jak poprawić zarządzanie niejednorodnym zespołem?

W każdej branży i przedsiębiorstwie spotykamy się z unikalnymi wyzwaniami. Produkty, zarządzający, strategie sukcesu, wyniki finansowe, koszty, zyski, produktywność – to wszystko może różnić się w zależności od kontekstu. Niemniej jednak, istnieją wspólne problemy, takie jak opracowanie skutecznej strategii, poprawa wyników finansowych, obniżenie kosztów, wzrost zysków czy podniesienie produktywności.
fig-autor-tmp
Justyna Kałużna
Menadżer Działu Doradztwa FIG Polska

Wszystko to często analizowane jest na podstawie trzech kluczowych dokumentów: rachunku zysków i strat, bilansu oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych.

Jack Welch, znany lider biznesowy, jasno formułuje oczekiwania wobec zarządów i menedżerów: "Żądamy od was corocznego wzrostu zysków. Nie wzruszajcie na to ramionami. Takie są reguły gry (…). Każdy panuje nad swoim losem. A jeśli nie, to my się tym zajmujemy."

Potencjał różnorodności

Zarządzanie na najwyższym szczeblu to jak wieża Babel – różne doświadczenia, edukacje, różnorodność języków biznesu. Kluczowi menedżerowie z obszarów finansów, IT, marketingu, HR, produkcji itp. reprezentują różnorodność zarówno pod względem osobowości, jak i interesów. Warto docenić potencjał tkwiący w tej różnorodności, ale jednocześnie zdawać sobie sprawę, że harmonijne kierowanie takim zespołem wymaga specjalnych umiejętności.

Nasi konsultanci, opierając się na ponad 200 projektach doradczych i ponad 1000 sesjach szkoleniowych, zidentyfikowali najczęstsze wyzwania w zarządzaniu firmami. Problemy te obejmują braki w biznesowym myśleniu, niską jakość zarządzania strategicznego, problemy finansowe, marketingowe, zarządzania projektami oraz komunikacyjne. Jedną z głównych przyczyn tych problemów jest zróżnicowanie menedżerskich zespołów pod względem wiedzy i doświadczeń.

Rozwiązaniem jest Akademia Zarządzania Strategicznego

W oparciu o nasze doświadczenia stworzyliśmy Akademię Zarządzania Strategicznego w ramach FIG Polska. Naszym celem jest ujednolicenie wiedzy w gronie TOP Managementu oraz uzupełnienie braków kompetencyjnych poprzez specjalnie dostosowane programy edukacyjne."

Nasi doświadczeni konsultanci, opierając się na rzeczywistych obserwacjach, starannie wybrali programy edukacyjne, które stanowią integralną część Akademii Zarządzania Strategicznego, organizowanej przez FIG Polska. Głównym celem Akademii jest ujednolicenie i wyrównanie wiedzy wśród kierownictwa TOP Managementu oraz wypełnienie luk kompetencyjnych wynikających z różnorodnych doświadczeń poszczególnych menedżerów. Rozumiejąc, że inwestycja w cały zespół, a nie tylko w jednostkowego menedżera, zwiększa szanse na sukces firmy, zachęcamy do bliższego poznania naszej oferty i wpisania Akademii Zarządzania Strategicznego w najbliższe plany.

Struktura Akademii została starannie opracowana tak, aby nie tylko zniwelować luki kompetencyjne, ale również kompleksowo przygotować zespoły do wykonywania ambitnych zadań, doskonalenia jakości zarządzania oraz skutecznej implementacji projektów. Nasza inicjatywa umożliwia również prowadzenie konstruktywnych dyskusji na najwyższym poziomie. Dlatego już dziś warto zgłębić szczegóły i rozważyć uczestnictwo w Akademii, która może stanowić kluczowy krok ku osiągnięciu sukcesu w biznesie.

Co zyskają Klienci

  • Podwyższą jakość zarządzania strategicznego, które ma kluczowy wpływ na realizację celów oraz wyniki finansowe firmy.
  • Zapewnią wzrost sprawności działania przedsiębiorstwa dzięki nabyciu przez organizację umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi, metodyk i rozwiązań z zakresu zarządzania strategicznego w codziennej praktyce.
  • Poprawią komunikację i współpracę wewnątrz firmy dzięki znajomości kluczowych zagadnień, które wchodzą w zakres odpowiedzialności menedżerów innych działów.
  • Szybko wykorzystają zdobyte umiejętności w praktyce dzięki przeszkoleniu całych Zespołów Menedżerskich.
  • Efektywnie zaimplementują omawiane na zajęciach rozwiązania przetestowane w praktyce doradczej.
  • Podniosą motywację menedżerów.

Efekt naszych wieloletnich doświadczeń

Zestaw 10 tematów jest efektem naszych wieloletnich doświadczeń w pracy z menedżerami najwyższego szczebla, o różnym przygotowaniu i doświadczeniu zawodowym. W programie znalazły się tematy takie jak:

  • Jak zbudować strategię rozwoju firmy? Metodyka „krok po kroku”
  • Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów
  • Zarządzanie wartością firmy – Value Based Management. Koncepcja i narzędzia
  • Balanced Scorecard. Wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI
  • Marketing strategiczny. Metodyka i narzędzia budowy sukcesu rynkowego
  • Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych. Jak unikać pułapek w inwestycjach?
  • Skuteczne zarządzanie projektem. Warsztat uniwersalny.
  • Przywództwo we wdrożeniu strategii i zarządzaniu zmianami
  • Komunikacja strategii firmy. Jak zaangażować pracowników w realizację strategii?
  • Gra Strategiczna – podsumowanie projektu

Skorzystaj z naszych propozycji

fig-autor-tmp
Justyna Kałużna
Menadżer Działu Doradztwa FIG Polska

Najbliższe szkolenie warsztatowe

Zapytaj o szczegóły:

Lokalizacja:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
Zapisz się

Zapytaj o szczegóły:

Anita Pindral
Koordynator szkolenia

Już teraz weź udział w szkoleniu warsztatowym

Zaczniemy od krótkiej, niezobowiązującej rozmowy. Dowiesz się o szczegółach szkolenia i korzyściach dla Ciebie oraz Twojego biznesu. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania również mailem.
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023