Badania Instytutu Gallupa wykazały, że tylko 10% menedżerów posiada naturalny talent do kierowania ludźmi. Dlatego tak ważne jest wsparcie nowo mianowanych menedżerów w zakresie kompetencji miękkich, które pomogą im w sprawnym kierowaniu zespołem, zarządzaniu celami i motywowaniu pracowników.
W ostatnich latach w firmach nie brakowało rotacji i awansów. Pandemia i aktualna sytuacja geopolityczna spowodowały dynamiczne zmiany w organizacjach – przyspieszone sukcesje, fluktuacje i rotacje na różnych stanowiskach. Wielu dotychczasowych specjalistów zostało kierownikami, kierownicy dyrektorami, a dyrektorzy objęli funkcje zarządcze. Wraz z objęciem nowych zadań, menedżerowie, którzy nie byli wcześniej przygotowani do tej roli, mogą doświadczyć wielu problemów w zarządzaniu podległymi obszarami i zespołami.
Ekspresowy, krótki kurs zarządzania opracowany przez FIG Polska pomoże rozwinąć kompetencje przywódcze i poszerzyć wiedzę nt. procesów zarządczych.
Kandydaci na menedżerów, nowo mianowani menedżerowie, doświadczeni menedżerowie szukający najlepszych praktyk w zarządzaniu ludźmi
Moduł I. Menedżer, Lider – Rola w zespole i organizacji
Moduł 2. Kluczowe narzędzia nowego Menedżera
Moduł 3. Zespół z nowym szefem – czynniki wpływające na skuteczność
Moduł 4. Motywowanie i egzekwowanie w pracy z nowym zespołem
Moduł 5. Elementy reakcji na zmianę
Moduł 6. Komunikacja szefowska – Komunikacja Menedżerska w pierwszych dniach.
Moduł 7. Bank trudnych sytuacji nowo mianowanego Menedżera.
Moduł 8. Dekalog nowego Szefa
Moduł 9. Indywidualny plan działania
Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z komunikacją, przywództwem, zarządzaniem zmianami i negocjacjami.
Od 1998 roku prowadzi działania szkoleniowe, coachingowe i doradcze, był wykładowcą na studiach podstawowych a obecnie podyplomowych i MBA.
We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte, m.in.: „Przywództwo w otoczeniu VUCA” i „Komunikacja strategii oraz przywództwo we wdrożeniu strategii.”
Przeprowadził programy szkoleniowe m.in. dla firm: Akzo Nobel Car Refinishes, Bank Millenium, BASF Polska, Bosch, BOT KWB Bełchatów, Bridgestone, Bydgoskie Fabryki Mebli, Centra, Ciech, Connstal, Donauchem, Doraco, Elnord, Energa, Energomontaż-Północ, Ensinger, Erbud, Ergo Hestia, Eurest Poland, Flint Group Polska, Federal Mogul-Bimet, FLSmidth MAAG Gear, FM Logistic, Grupa Lotos, Grupa Żywiec, Izba Gospodarcza Gazownictwa, Linde Gaz Polska, Lotos Paliwa, Łódzki Zakład Energetyczny, Marwit, Media Edge, Mitsubishi, Mondi Świecie, Monier, Nordea Bank Polska, Pfleiderer, PGE, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, PKO Bank Polski, Poczta Polska, Polimex-Mostostal, PZU Życie, Roche, Renault, Sandoz Polska, Solaris Bus&Coach, Sprint, Stora Enso Poland, Swedwood, Telekomunikacja Polska, TUiR Warta, Ustronianka, Warner Bros, WSK Rzeszów, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Young Digital Planet, Zakład Energetyczny Płock, Żagiel i wiele innych.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze B2B, zaczynając od obszaru sprzedaży z czasem rozszerzając swoje wpływy i zdobywając doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Był m.in. dyrektorem generalnym na Polskę i prokurentem firmy należącej do włoskiej grupy kapitałowej.
Absolwent Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania we współpracy z Universite d’Auvergne I w Clermont Ferrand.