Chat with us, powered by LiveChat
fid-logotyp-granat
Efektywność

Lean Management – jak poprawić wyniki finansowe? Warsztaty dla zarządzających z grą symulacyjną

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Inne
szkolenia
729
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Poznanie wpływu zarządzania procesami na sytuację finansową firmy.
Zrozumienie podejścia do efektywnego zarządzania produkcją zgodnie z koncepcją Lean Management.
Opanowanie praktycznego stosowania narzędzi Lean Management do usprawniania procesów produkcyjnych.
Nauczenie się wykorzystywania technik kreatywnego myślenia do ulepszania dotychczasowych działań.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program stanowi niezbędne kompendium interdyscyplinarnej wiedzy nt. Lean Managementu dla zarządów i kadry dyrektorskiej.
  • Angażująca praktyczna formuła zdobywania wiedzy i umiejętności –zajęcia przeplatane grą symulacyjną.
  • Unikatowy suplement opracowany przez dział doradztwa FIG Polska prezentujący narzędzia, takie jak: 5S, TMP, SMED Kaizen, Kanban oraz jakość, wpływają na rentowność finansową przedsiębiorstwa.
  • Bogate inspiracje poparte doświadczeniem trenera, jak wdrażać nowe pomysły we własnej firmie.
  • Kameralne grupy warsztatowe będące forum wymiany wiedzy i platformą kontaktów biznesowych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele i zarządy w szczególności z firm o profilu produkcyjnym, dyrektorzy generalni, dyrektorzy zakładów, dyrektorzy produkcji, dyrektorzy utrzymania ruchu, dyrektorzy operacyjni, finansów i ds. poprawy efektywności.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do usprawnienia procesów produkcyjnych i biurowych w oparciu o Lean Management.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Rozumiał jak Lean może pomóc w rozwiązywaniu problemów biznesowych przedsiębiorstwa,
  2. Znał narzędzia Lean i potrafił wybrać te, których zastosowanie będzie najbardziej korzystne w organizacji, którą reprezentuje,
  3. Potrafił wykorzystać Lean do wprowadzenia zmian, które nie wiążą się z dodatkowymi kosztami a pozwalają na poprawę zyskowności i zwiększenie zaangażowania pracowników.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie Lean management.

Przeczytaj artykuł trenera – Skupienie na cashflow esencją filozofii Lean

Dzień 1
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
12.00 - 13.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Koncepcja Lean Management
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co tworzy wartość do Klienta? Dodawanie wartości.
    2.1. Kiedy dodajemy wartość do produktu?
    2.2. Jak to wygląda w mojej firmie? – Ćwiczenie na własnych przykładach
  3. Jak można skokowo podnosić efektywność procesów dzięki Lean Management? – Gra symulacyjna – Lego Lean, 1 runda
  4. Jak zidentyfikować i zredukować straty i marnotrawstwo?
    4.1. Osiem marnotrawstw – obserwacja w GEMBA.
    4.2. Gdzie uciekają moje pieniądze?
  5. Na czym polega usprawnienie procesu wg Lean Management? – Gra Lego Lean runda 2, 3, 4
  6. Czy nieustanne doskonalenie ma sens? KAIZEN.
    6.1. Czy nasz Klient za to zapłaci i kiedy?
    6.2. Jak doskonalić procesy efektywnie?
    6.3. Jakie narzucić tempo doskonalenia?
    6.4. Jak czynić doskonalenie trwałym?
    6.5. Jak odkryć realne problemy stojące na drodze do osiągnięcia celu: przyczyna źródłowa, Pareto. – Ćwiczenia, case study
  7. Przepływ jednej sztuki – kluczowa tajemnica sukcesu Lean, o której niewielu wie.
    7.1. Wytwarzanie partiami a „przepływ jednej sztuki” – różnice. – Ćwiczenie
  8. Dlaczego standaryzacja to fundament Lean Management?
    8.1. Rola standardów. – Ćwiczenie
    8.2. Czy bez standardu mogę podnosić efektywność?
  9. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
12.00 - 13.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Lean Management a wyniki finansowe
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Powiązania między rachunkiem zysków i strat, kluczowymi składowymi EBITDA i cashflow z Lean Management:
    2.1. Przepływ jednej sztuki i kanban a cashflow.
    2.2. SMED a On Time Delivery.
    2.3. Lean a redukcja kosztów zmiennych.
    2.4. TPM a koszty utrzymania i leasingi. – Dyskusja, prezentacje, case study
  3. Lean accounting – jak Lean Management patrzy na księgowość?
  4. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników?
    4.1. Co motywuje pracownika wg Toyoty i nauki?
    4.2. Kto jest istotny w procesie poprawy wyników organizacji?
    4.3. Czym jest szacunek dla pracownika wg Toyoty?
    4.4. Dlaczego pracownicy chcą poprawy?
    4.5. W jaki sposób zostać najlepszym przełożonym w historii zakładów bez podwyżek? – Case study
  5. Sesja pytań i odpowiedzi „A jak Lean pomoże mi w…?”
  6. Podsumowanie zajęć.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Andrzej Kaniewski

Ekspert, trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w tematyce Lean Management. Od początku kariery związany z procesami ciągłego doskonalenia obszarów produkcyjnych (podnoszenie jakości, wydajności, EBITDA, obniżanie kosztów operacyjnych, wdrażanie nowych produktów, redukcja magazynów, zwiększanie dostępności towaru do klientów).

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Praktyk podnoszenia efektywności zakładów produkcyjnych. Wykorzystuje koncepcję Sytemu Produkcyjnego Toyoty do podnoszenia efektywności zakładów, przy jednoczesnym wzroście zadowolenia pracowników oraz bez inwestycji. Prowadził projekty doradcze dla Broen, Mekoprint Cables, Ergolet, Morpol, Ekoplon, Socha Signage, WKG, Mardom, Graal, Carpol, Kancelarii notarialnych.

Posiada 10-letnie doświadczenie w pracy w przemyśle, z czego niemal połowę czasu jako osoba zarządzająca produkcją/ zakładem. Pracował m. in. dla: Colgate-Palmolive, Indesit, Cemex, Sibelco, Xella.

Absolwent Robotyki i Mechatroniki na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Regularnie publikuje dla „Maszyny i surowce budowlane” oraz w Internecie.

Osiągnięcia
  • Kierował zakładem produkcyjnym firm Xella i Sibelco oraz wydziałem produkcji pasty Colgate (bezinwestycyjne osiągnięcie w każdym z zakładów najlepszych wyników wydajnościowych i jakościowych w historii).
  • Osiągnął wzrost wolumenu produkcji o 10% przy ograniczeniu zatrudnienia o 17%; 25-krotna redukcja liczby reklamacji. Wdrożenie 6 nowych produktów na rynek.
  • Redukcja wymaganego obszaru produkcyjnego o 50% (1 hala mniej) dla producenta wyposażenia wnętrz
  • Zwiększenie wydajności o 30%. Najlepsza w historii, utrzymywana ciągle jakość produktu. Wdrożenie 2. nowych produktów na rynek.
  • Bezinwestycyjne zwiększenie możliwości produkcyjnych o
    50% u producenta agrochemikaliów.
  • Skrócenie czasu montażu o 21% u producenta urządzeń rehabilitacyjnych.
  • Zwiększenie wykorzystania surowca o 11,8% u producenta z branży FMCG.
  • Skrócenie czasu montażu o 38% dla producenta elementów identyfikacji zewnętrznej.
  • Skrócenie czasu realizacji zlecenia w obszarze produkcji o
    50% u producenta przewodów elektrycznych.
  • Ekspert programu Lean Leadership dla firmy z branży FMCG (największy eksporter żywności z Polski).
  • Program rozwojowy dla managerów (ponad 100 managerów wyższego i średniego szczebla).
  • Lean Coach dla 6 Kaizen Event (projekty obejmujące produkcję, logistykę, sprzedaż).
  • Lean Coach dla ponad 40 projektów A3 (OE, koszt, jakość).

Przeczytaj artykuł trenera – Skupienie na cashflow esencją filozofii Lean

Termin szkolenia:
()
Cena netto:
Miejsce szkolenia:
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram