Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Finanse

Wycena przedsiębiorstwa – ile warta jest moja firma? Wycena na potrzeby decyzji zarządczych

Wycena przedsiębiorstwa
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anita Pindral
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
242
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Poznanie oraz przećwiczenie w praktyce stosowania najważniejszych metod wyceny przedsiębiorstw.
icon-circle
Zapoznanie się z kryteriami doboru oraz zaletami i wadami poszczególnych metod wyceny przedsiębiorstw.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Praktyczny program dostosowany do potrzeb zarządczych właścicieli i zarządów.
  • Seminarium przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia wyceny swojej firmy i firm konkurentów, a także do oceny jakości wycen przygotowanych przez firmy specjalistyczne.
  • Każdy Uczestnik otrzyma model wyceny w Excelu.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu różnych metod wycen stosowanych w różnych sytuacjach decyzyjnych.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. finansów, główni księgowi, doradcy finansowi, pracownicy banków i instytucji finansowych, analitycy finansowi, osoby zainteresowane problematyką wyceny przedsiębiorstw.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do dokonania wyceny przedsiębiorstw.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Znał najważniejsze metody wyceny przedsiębiorstw i przećwiczy je w praktyce trakcie zajęć.
  2. Wiedział jakie są kryteria doboru oraz zalety i wady poszczególnych metod wyceny przedsiębiorstw
  3. Posiadał umiejętność wyboru i zastosowania mierników wartości firmy do zarzadzania tą wartością.
  4. Potrafił zbudować model wyceny przedsiębiorstwa.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie wyceny przedsiębiorstw.

04.03.2025
fig-icon-time-blue
Dzień 1
04.03.2025
9.00 - 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Metody dochodowe
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Dlaczego wycenia się przedsiębiorstwo? Cele i przesłanki przeprowadzania wycen.
  3. Czym jest wartość przedsiębiorstwa? Aspekty definicyjne pojęcia.
  4. Jakie czynniki kształtują wartość firmy?
  5. Podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw.
  6. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa.
    6.1. Jak powinien wyglądać proces wyceny metodami dochodowymi?
    6.2. Jak oszacować stopę dyskontową? Czynniki determinujące poziomy stopy dyskontowej. – Ćwiczenie
    6.3. Jak długi powinien być okres szczegółowej analizy przy wycenie przedsiębiorstw?
    6.4. Kalkulacja wolnych przepływów w różnych technikach wyceny – Equity Value oraz Firm Value.
    6.5. Jak wygląda budowa modelu wyceny w praktyce? Planowanie finansowe. – Analiza przypadku – Excel
  7. Podsumowanie dnia.
fig-icon-time-blue
Dzień 2
05.03.2025
9.00 - 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Metody dochodowe (ciąg dalszy), majątkowe, porównawczo-rynkowe i mieszane
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa (c.d.).
    2.1. Czym jest wartość rezydualna i jak ją ustalić? – Analiza przypadku – Excel
    2.2. Czym są NOA i jak należy uwzględniać ich wartość w wycenie? Ocena planu restrukturyzacyjnego. – Ćwiczenie
  3. Koszt kapitału w procesie wyceny przedsiębiorstw w warunkach polskich.
    3.1. Co to jest WACC i jak go obliczyć? Źródła danych niezbędnych do ustalenia kosztu kapitału.
    3.2. Dlaczego kapitał obcy jest tańszy od kapitału własnego? Wartość zadłużenia a wartość firmy.
    3.3. Jak oszacować koszt kapitału własnego?
    3.4. Model CAPM w warunkach polskich.
    3.5. Jak prawidłowo ustalić współczynnik ß?
    3.6. Koszt kapitału własnego oraz WACC spółek giełdowych i niegiełdowych przy założeniu różnego stopnia efektywności rynku. – Analizy przypadku
    3.7. Metody dochodowe – temat dodatkowy. – Analiza przypadku – Excel
  4. Metody porównawczo-rynkowe.
    4.1. Kiedy wybrać metodę porównawczą do wyceny przedsiębiorstw? Zalety i wady.
    4.2. Jakie wskaźniki wybrać do wyceny? – Ćwiczenia
    4.3. Modele regresyjne w doborze wskaźników porównawczych. – Analiza przypadku
    4.4. Proces i ryzyko wyceny przy zastosowaniu wybranych mnożników.
  5. Metody majątkowe.
    5.1. Metoda aktywów netto a metoda skorygowanych aktywów netto.
    5.2. Jak przebiega wycena metodą skorygowanych aktywów netto? Etapy wyceny.
    5.3. Metoda odtworzeniowa.
    5.4. Gdzie szukać danych do ustalenia wartości odtworzeniowej?
    5.5. Metoda likwidacyjna.
    5.6. Metody mieszane: berlińska, szwajcarska, stuttgarcka, UEC.
  6. Podsumowanie zajęć.
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Paweł Mielcarz

Ekspert i trener FIG Polska specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu wyceny przedsiębiorstw, projektów oraz opcji realnych, zarządzania wartością przedsiębiorstw i szeroko rozumianych finansów przedsiębiorstw.

 

Brał udział w kilkuset projektach doradczych z wyceny przedsiębiorstw, znaków towarowych, wybranych aktywów i pakietów mniejszościowych; doradzał w procesie negocjacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w transakcje np.: 4FTV, Arkad Invest, Energa Obsługa i Obrót, ESKA TV, Green&Joy, IDM, Inter Comm, Media Ekspress, Mitcar, Murator, Murator Expo, NTB Grupa, Polska Energetyka Odnawialna, Radio ESKA, Qnet, Supermedia Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, Timex, Yawal, Vox FM, Huta Stalowa Wola.

Doradzał w ocenie inwestycji i pozyskiwaniu kapitału m.in. dla: Gaz System, Gold FM, MCapital, MM Trade, Mazowiecka Agencja Rozwoju, RMF Scena. Opracował i wdrożył systemy controllingu i planowania finansowego m.in. dla: Asco C&A Polska, Konsalnet, Wkra, Warfama i Plagiat.pl.

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Zrealizował ponad osiemdziesiąt seminariów i warsztatów zamkniętych m.in. dla: Banku Gospodarstwa Krajowego, Barlinek, BZ WBK, Citibank, Deutsche Bank, DNB Nord, Enea, Gaz System, Gerlling, Lotos, PKO BP, Man-Star, Mitshubishi, Mostostal Siedlce, Nokia – Siemens, Orange, PGNiG, Grupy PKP, PZU, PWPW, Raiffeisen Leasing, Renault Trucks, RWE Stoen, Agencji Rozwoju Przemysłu.

Prowadził ekspertyzy na rzecz instytucji rządowych i publicznych oraz ekspertyzy (m.in. wyceny i oceny wycen) w rozprawach sądowych na zlecenie prywatnych inwestorów. Pracował jako biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstw i wartości niematerialnych i prawnych w Sądzie Okręgowym Warszawa.

Doktor habilitowany, profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Kierownik Katedry Finansów i Koordynator Merytoryczny na studiach MBA. Od 10 lat wykłada również w ESSCA – École de Management. Prowadził zajęcia także na innych polskich i europejskich uczelniach. Autor a także recenzent licznych publikacji z zakresu wyceny oraz analizy ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył program organizowany przez Harvard Business School dla wykładowców kształcących menedżerów.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej: „Wycena przedsiębiorstw – ile warta jest moja firma? Wycena na potrzeby decyzji zarządczych”, „Corporate Finance for Executives. Understanding the World of Finance.” (w jęz. angielskim).

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
04.03.2025
(2 dni)
Cena netto:
4600 zł
Promocja:
10% rabatu do 12.01.2025
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023