Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Strategia

Budowa strategii w zmiennym otoczeniu. Metodyka "Krok po kroku" i narzędzia

Jak zbudować strategię w zmiennym otoczeniu
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Edyta Bartosiewicz
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
2111
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Opanowanie sprawdzonej metodyki budowy strategii, stosowanej przez liderów rynkowych.
icon-circle
Poznanie i wybór metod analizy strategicznej.
icon-circle
Poznanie procesu formułowania celów i strategii głównej oraz strategii w różnych obszarach działalności.
icon-circle
Opanowanie modelowych strategii konkurowania na rynku.
icon-circle
Poznanie narzędzi opisujących strategię przedsiębiorstwa

Zastanawiasz się czy warto? Zobacz nasze podejście.

Pełna wersja webinarium „Budowa i wdrożenie strategii w zmiennym otoczeniu” dostępna po kontakcie z naszym biurem: tel. 22 823 42 83.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Metodyka wykorzystana z sukcesem przez FIG Polska do opracowania i wdrożenia ponad 150 strategii w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Praktyczny charakter zajęć, prezentacja metodyki budowy strategii na podstawie „case study” oraz licznych przykładów z wielu branż.
  • Udostępnione liczne formatki i modele dokumentów umożliwiające szybkie ich wykorzystanie we własnej organizacji.
  • Inspirujące rozwiązania z innych branż, w tym z rynku polskiego.
  • Udział w tym seminarium to najlepszy sposób, by zwiększyć szanse na sukces firmy i osobisty oraz ugruntowanie pozycji profesjonalisty w gronie TOP Managementu.
  • Kameralne grupy seminaryjne (maksymalnie 16 osób), gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, R&D, produkcji, sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, IT; dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do budowy strategii rozwoju firm dzięki poznaniu metodyki i narzędzi sprawdzonych w praktyce doradczej FIG Polska.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie znał proces budowy strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Przeprowadzić analizy strategiczne,
  2. Przeprowadzić diagnozę strategiczną w formie wniosków KLP/BI,
  3. Sformułować misję, wizję i wartości firmy,
  4. Sformułować i ustrukturyzować cele finansowe i biznesowe,
  5. Sformułować strategię główną oraz strategie w różnych obszarach przedsiębiorstwa,
  6. Zastosować różne strategie konkurowania na rynku,
  7. Zweryfikować jakość strategii w oparciu o model finansowy DCF.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie budowy strategii.

Dzień 1
03.12.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Czynniki decydujące o sukcesie budowy i wdrożenia strategii
  1. Wprowadzenie i cele szkolenia.
  2. Nowe paradygmaty zarządzania strategicznego
    1. Od stabilności do zmienności – VUCA/BANI jako nowy kontekst strategiczny
    2. Czym jest strategia firmy i co tworzy jej wyjątkowość? Dyskusja moderowana
    3. Rola strategii w dobie nieprzewidywalności
    4. Rola zarządu i top managementu w wyborze, budowie i wdrażaniu strategii.
    5. Case study i dyskusja: sukcesy i porażki strategiczne znanych firm.
  3. Jaka jest obecna wizja naszego przedsiębiorstwa i jak ją realizujemy? Ćwiczenie
  4. Strategia na różnych etapach dojrzałości branży. Czym się różni strategia start-up od strategii dojrzałej organizacji  i jak je budować, aby były wdrożone.  Dyskusja
  5. Jak ocenić naszą pozycję konkurencyjną? Skwantyfikowana Analiza Strategiczna (SAS) oparta na liczbach przy wsparciu narzędzi AI.
    1. Jak analizować trendy i zjawiska w makro otoczeniu oraz wyciągnąć z nich właściwe wnioski? Wykorzystanie AI Booster do analiz trendów i zjawisk. Ćwiczenie PESTEL
    2. Jak odkrywać szanse i zagrożenia płynące z otoczenia bliższego? Wybór analiz pozwalających ocenić rynek i jego otoczenie (np. wielkość i atrakcyjność rynków/ segmentów, zmiany oczekiwań klientów, itp.). Customer Insight AI: Wykorzystanie AI do analizy segmentów na badanym rynku oraz danych klientów (fora, media społecznościowe, dane z CRM) w celu odkrycia niezaspokojonych potrzeb i nisz rynkowych.
    3.  Z kim konkurujemy? Badanie struktury rynku z wykorzystaniem „Modelu oceny sił konkurencji”. Auto Benchmark AI dostawców, konkurencji i klientów: agregacja danych finansowych i operacyjnych (z raportów giełdowych, danych KRS, stron www).
    4.  Kluczowe Czynniki Sukcesu (KCS) w branży. Jak ocenić naszą firmę na tle konkurentów? Wybór metod i zakresu analiz. Ćwiczenie
    5. Jak ocenić zdolność firmy do kształtowania przewagi konkurencyjnej?
    6. Analiza mocnych i słabych stron firmy w liczbach z wykorzystaniem KPI’ ów i benchmarków. Ćwiczenia
  6. Diagnoza strategiczna przy wsparciu AI, czyli jak wyciągać wnioski z analizy strategicznej?
    1. Key Leverage Point - definiowanie wniosków w formie działań rozwojowych wykorzystując szanse płynące z otoczenia i mocne strony firmy.
    2. Business Implications – definiowanie koniecznych działań naprawczych lub poprawy efektywności uwzględniając zagrożenia płynące z otoczenia i słabe strony firmy. Ćwiczenie
  7. Bilans strategiczny firmy a 3 strategie „Horizons of Growth”.
  8. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
04.12.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Budowa strategii głównej i strategii w różnych obszarach organizacji
  1. Jak wyrazić aspiracje przedsiębiorstwa? – definiowanie nowej wizji przedsiębiorstwa.
  2. Jak ukierunkować myślenie strategiczne i zmienić orientację i kulturę firmy – definiowanie misji i wartości organizacji. Ćwiczenia
  3. Jak powiązać wizję firmy z celami finansowymi i biznesowymi? Formułowanie strategicznych celów finansowych oraz wybór strategii stymulowania wyników finansowych.
    1. Użycie Modeli Predykcyjnych AI do symulacji wpływu różnych strategicznych decyzji na przyszłe wyniki finansowe
      Ćwiczenie
  4. Wybór celów i strategii rynkowo-produktowych.
    1. Strategia rynkowa jako kompromis pomiędzy wyróżnianiem się a efektywnością.
    2. Które rynki i segmenty gwarantują nam sukces finansowy? Scenariusze strategiczne i kryteria ich oceny. Ćwiczenie
    3. Strategia rozwoju ofert handlowych. Jak zbudować atrakcyjne portfolio produktów i usług, gwarantujące sukces rynkowy
    4. Jak zwiększyć jednocześnie sprzedaż i marże? Budowa propozycji wartości dla strategicznych grup klientów opartych na wyróżnikach z wykorzystaniem Macierzy Wartości. Ćwiczenie
  5. Wybór modelu biznesowego budującego trwałe przewagi rynkowe. W których obszarach budować przewagi konkurencyjne?
    1. Które procesy w organizacji budują wartość i przewagi konkurencyjne?
    2. Wybór strategicznego modelu biznesowego opartego na łańcuchu wartości i dźwigniach wzrostu.
    3. Wybór projektów strategicznych wpływających na poprawę konkurencyjności firmy. Ćwiczenie
  6. Strategiczne zasoby i kompetencje firmy jako czynniki warunkujące powodzenie wdrożenia strategii.
    1. Kultura organizacyjna oparta na inspirujących wartościach, jako czynnik wspierający wdrożenie strategii.
    2. Wybór działań strategicznych, gwarantujących zaangażowanie i motywację we wdrożenie strategii.
  7. Jak opracować „Program Strategicznych Działań” gwarantujący osiągnięcie celów strategicznych?
  8. Mapa strategii jako narzędzie opisujące strategię w formie zbioru celów, KPI i projektów powiązanych w związki przyczynowo skutkowe. Ćwiczenie
  9. Biznesplan finansowy jako narzędzie pomiaru wartości strategii.
  10. Plan rozwoju osobistego - podsumowanie zajęć.

Tadeusz Woźniak

Przedsiębiorca, doradca biznesowy, mentor i mówca motywacyjny.

Założyciel i Dyrektor Generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert i trener z ponad 30 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego.

Jako ekspert i doradca wspiera właścicieli, zarządy i top management w opracowaniu i wdrożeniu strategii rozwoju przedsiębiorstw ukierunkowanych na wzrost wartości oraz programów poprawy efektywności operacyjnej przedsiębiorstw.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

W swojej 30 letniej praktyce doradczej, opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw m.in. Agis Fire & Security (Spie), All Windows, Ambra, Bumar Żołnierz, Boryszew, Browary Perła, Ciech, Eco, EFL Credit Agricole, Egis, Elektrotim, Exatel, Fabryka Broni „Łucznik”, Grupa Azoty, Kross, Medisept, Mercor, Met-Eurosystem, MZA w Warszawie, Osadkowski, Pafana, PCO, Pekaes, Pekpol, Pilkington Automotive Poland, PIT Radwar, Raiffeisen Leasing, Rockwool, Scandinavian Tobacco, Stalprodukt, TU Inter, Yawal, Wolters Kluwer, ZPUE.

Poświęcił ponad 2 500 dni na szkolenia, warsztaty, sesje strategiczne dla najwyższej kadry zarządzającej z zakresu zarządzania strategicznego i operacyjnego uwzględniając holistyczne podejście do rozwoju biznesu.

Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Prezes spółki doradczej Sodeco w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych E&Y oraz Interconseil (Francja). Współpracował m.in. Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska). Absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/ SGH.

Wyróżnienia i publikacje

Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management oraz autor ponad 50 programów rozwojowych dla kadry zarządzającej.

Piotr Szpindler

Ekspert wspierający tworzenie wartości firm oraz budowę ich przewagi konkurencyjnej poprzez efektywną identyfikację możliwości rozwojowych, inicjowanie kierunków poszerzania działalności, współtworzenie i implementację strategii biznesowych.

Doświadczony Prezes Zarządu/ Dyrektor Handlowy z udokumentowanymi sukcesami w zakresie kreowania i realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej, inicjowania i zarządzania projektami związanymi z rozwojem produktów oraz optymalizacją działań operacyjnych.

Obecnie zajmuje się doradztwem strategicznym oraz operacyjnym wsparciem Zarządów w zakresie tworzenia i wdrażania strategii.

W latach 2014-2016 Prezes Zarządu/ Członek Zarządu w spółkach Grupy Kapitałowej ZPUE S.A. Współautor strategii rozwoju grupy ZPUE na lata 2016-2020 członek TOP Managementu – grupy osób wybranych ze wszystkich spółek grupy kapitałowej, powołanej do wyboru i ustalenia strategii dalszej ekspansji łącznie z wyborem narzędzi jej realizacji.

W latach 2004-2014 w Europoles Kromiss Sp. z o.o. jako Dyrektor Handlowy/ Dyrektor Badań i Rozwoju odpowiadał za kreowanie i wdrożenie strategii sprzedaży na rynku krajowym i wybranych rynkach europejskich (Niemcy, Włochy, Skandynawia, Ukraina, Rosja) a także za stworzenie oraz zarządzanie działem Badań i Rozwoju.

Doktor nauk technicznych w dyscyplinie naukowej Elektrotechnika o specjalizacji Sieci elektroenergetyczne, absolwent Wydziału Elektrotechniki na Politechnice Opolskiej (2010-2014) oraz Częstochowskiej (1991-1996).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminarium: „Strategiczne zarządzanie rynkami. Koncepcje i narzędzia budowy sukcesu rynkowego”.

icon-circle
Wybierają Państwo odpowiadające szkolenie i za pomocą poniższego formularza zgłaszają swój udział.
icon-circle
W zależności od wybranej formy rozliczenia, będą Państwo przekierowani do bramki płatności online lub otrzymają Państwo proformę, którą należy opłacić w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania (chyba, że do seminarium pozostało mniej niż 14 dni, wtedy czas na wniesienie opłaty zostaje skrócony).
icon-circle
Po otrzymaniu karty zgłoszenia w ciągu maksymalnie 24h wysyłamy na wskazany mail potwierdzenie uczestnictwa wraz z kompletem informacji organizacyjnych zawierających plan dnia, specjalne zniżki w hotelu oraz linkiem do programu szkolenia.
icon-circle
1-2 dni przed rozpoczęciem zajęć zostaje do Państwa wysłane przypomnienie z ogólnymi informacjami odnośnie zajęć, w tym Sali, w której odbywać się będą zajęcia, harmonogramem, prezentacją, którą będą Państwo omawiać na zajęciach i ewentualnymi plikami excel (jeśli takie będą konieczne podczas seminarium)
icon-circle
1Po zakończeniu zajęć zostaje wystawiona i przesłana do Państwa faktura końcowa. W osobnym mailu po szkoleniu dosyłamy także materiały dodatkowe: prezentację od trenera, rozwiązania zadań itp.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Zaaplikuj rabat
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań
Termin szkolenia:
03.12.2025
(2 dni)
Cena netto:
4950 zł
Promocja:
5% rabatu do 10.11.2025
Miejsce szkolenia:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2025