Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Efektywność

Negocjacje w biznesie. Warsztaty dla zarządzających

Businesspeople shaking hands
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Edyta Bartosiewicz
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
758
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Zdobycie praktycznej wiedzy o skutecznych technikach negocjacyjnych i przećwiczenie ich w praktyce.
icon-circle
Poznanie skutecznych metod negocjowania z interesariuszami.
icon-circle
Nabycie umiejętności wywierania wpływu, rozpoznawania, czy jest się obiektem manipulacji oraz przeciwstawiania się próbom manipulacji za pomocą skutecznych technik antymanipulacyjnych.
icon-circle
Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników – negocjatorów.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program warsztatu FIG Polska, w odróżnieniu od wielu dostępnych na rynku, jest ukierunkowany na negocjacje z różnymi grupami interesariuszy, z którymi w codziennej pracy spotykają się zarządy (np. z radami nadzorczymi, związkami zawodowymi, kluczowymi klientami, bankami, dostawcami, monopolistami, a także pracownikami).
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
  • Ponadprzeciętne doświadczenia i osiągnięcia trenerskie dwóch trenerów-praktyków biznesowych prowadzących warsztaty.
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele przedsiębiorstw, prezesi zarządów, członkowie zarządów, członkowie rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający oraz dyrektorzy poszczególnych pionów finansów, produkcji, zakupów, prawa, logistyki, sprzedaży, marketingu, HR, IT i administracji; kluczowa kadra menedżerska chcąca doskonalić know-how w zakresie skutecznych negocjacji.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników – kadrę zarządzającą do negocjacji w różnych sytuacjach biznesowych takich jak np.: negocjacje kontraktów z partnerami biznesowymi, układów zbiorowych, umów z bankami czy z pracownikami.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie następujące efekty uczenia się, tj. będzie:

  1. Znał skuteczne metody negocjowania z różnymi grupami interesariuszy, m.in. – radą nadzorczą, związkami zawodowymi, kluczowymi klientami, bankami, dostawcami, monopolistami, pracownikami oraz w sytuacjach szczególnych np. negocjacjach wielostronnych i wielokulturowych.
  2. Znał zasady efektywnego przygotowywania się do procesu negocjacji, aby unikać popełniania błędów.
  3. Posiadał praktyczne umiejętności na temat stosowania najbardziej skutecznych technik negocjacyjnych i przećwiczenie jej w praktyce.
  4. Potrafił rozpoznać, czy jest obiektem manipulacji oraz jak przeciwstawić się próbom manipulacji, za pomocą skutecznych technik antymanipulacyjnych.
  5. Potrafił zarządzać konfliktem podczas negocjacji, a także konfliktem powstałym wewnątrz organizacji.
  6. Potrafił zdefiniować preferowany styl negocjowania i określi swoje mocne i słabe strony służące nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie negocjacji biznesowych.

Informacje dodatkowe

Szkolenie prowadzi jeden trener. Informację o tym kto prowadzi najbliższy termin można uzyskać Biurze FIG Polska

07.05.2025
fig-icon-time-blue
Dzień 1
07.05.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jakie są skuteczne typy strategii oraz technik i taktyk negocjacyjnych?
    2.1. Wybór strategii negocjacyjnych i zalecane sytuacje ich stosowania w praktyce biznesowej.
    2.2. „12 kluczowych technik negocjacyjnych”. Korzyści i zagrożenia poszczególnych technik i taktyk negocjacyjnych.
    2.2.1. Taktyka dziegciu i miodu
    2.2.2. Na wyczerpanie
    2.2.3. Zmiana biegów
    2.2.4. Trzecia strona
    2.2.5. Szkoda by było
    2.2.6. Granie emocjami
    2.2.7. Skubanie
    2.2.8. Inne
  3. Dobre przygotowanie do negocjacji jako kluczowy czynnik sukcesu udanych negocjacji w biznesie.
    3.1. Czas.
    3.2. Ludzie – zasoby organizacji i strona przeciwna.
    3.3. Relacje – ze stronami.
  4. Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać dobry negocjator?
    4.1. Gra.
    4.2. Sztuka.
    4.3. Siła – 4 sekundy oraz znaczenie przerw w negocjacjach.
  5. Czy nadaję się na skutecznego negocjatora?
    5.1. Test indywidualnych umiejętności negocjacyjnych. – Ćwiczenie
  6. Jak prowadzić udane negocjacje w różnych sytuacjach biznesowych? Część I. – Ćwiczenia – warsztaty – scenki
  7. Wywieranie wpływu a manipulacja.
    7.1. Mechanizmy wywierania wpływu.
    7.2. Wywieranie wpływu a manipulacja.
    7.3. „6” kluczowych reguł wywierania wpływu. – Dyskusja moderowana
  8. Techniki, narzędzia oraz metody wywierania wpływu i manipulacji.
    8.1. Zasada autorytetu.
    8.2. Demonstracja.
    8.3. Naśladownictwo.
    8.4. Efekt pierwszeństwa i świeżości. – Ćwiczenie – przykłady
  9. Jak przezwyciężać trudności w negocjacjach?
    9.1. Jak radzić sobie z zastrzeżeniami?
    9.2. Kolejność etapów negocjacji „wymuszających” współpracę.
  10. Negocjacje – moje preferencje. Test: „Mój preferowany styl prowadzenia negocjacji”. – Ćwiczenie
  11. Podsumowanie dnia.
fig-icon-time-blue
Dzień 2
08.05.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak prowadzić udane negocjacje w różnych sytuacjach biznesowych? Część II. – Ćwiczenia – warsztaty – scenki
  3. Jak zarządzać emocjami w negocjacjach?
    3.1. Emocjonalne reakcje – czym się objawiają?
    3.2. Stres – pomaga czy przeszkadza? Jak walczyć ze stresem?
    3.3. Czego się obawiają strony negocjacji? – Ćwiczenie
  4. Komunikacja werbalna, niewerbalna, mowa ciała w negocjacjach.
    4.1. Poziom treści a poziom relacji.
    4.2. Komunikacja werbalna i pozawerbalna. Jak ją interpretować?
    4.3. Pytania w negocjacjach. – Ćwiczenie
  5. Asertywność w negocjacjach.
    5.1. Co to znaczy asertywne stawianie granic?
    5.2. „Zdarta płyta”.
    5.3. Krytyka ogólna.
    5.4. Zamglenie. – Ćwiczenie
  6. Negocjacje – sytuacje szczególne. – Ćwiczenie – Negocjacje wielostronne
    6.1. Etapy i ich zawartość w negocjacjach wielostronnych.
    6.2. Procedura prowadzenia negocjacji wielostronnych. – Ćwiczenie – Negocjacje transgraniczne
    6.3. Różnice w negocjacjach lokalnych i transgranicznych. Kontekst otoczenia i kontekst bezpośredni.
    6.4. Wymiary kulturowe – ranking krajów.
    6.5. Oddziaływanie kulturowe na czynniki negocjacji. Wnioski i dyskusja – co mogę przenieść do własnej firmy?
  7. Kłamstwo w negocjacjach.
    7.1. Funkcja kłamstwa / blefu w negocjacjach. – Ćwiczenie
    7.2. Metody rozpoznawania kłamstwa agentów CIA.
    7.3. Kłamliwe zachowania – oznaki kłamstwa.
    7.4. Analiza rozmowy dziennikarki z kongresmenem.
    7.5. Stworzenie katalogu pytań kontrolnych do wykorzystania w trakcie negocjacji. – Ćwiczenie
    7.6. Skąd możemy mieć pewność, że oponent mija się z prawdą? – Wnioski i dyskusja
  8. Dekalog „mistrza negocjacji”. – Warsztat
    8.1. Co mogę przenieść do własnej firmy? – Wnioski i dyskusja
  9. Jak prowadzić negocjacje w różnych sytuacjach biznesowych? Część III – warsztaty podsumowujące i wykorzystujące elementy wywierania wpływu. – Ćwiczenia i scenki z kamerą (udział w scenkach jest fakultatywny)
  10. Podsumowanie zajęć.
  11. Opcjonalnie: Wypełnienie Indywidualnego Planu Działań Wdrożeniowych (wydruki dostarczone uczestnikom).
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Zbigniew Turliński

Konsultant i trener FIG Polska specjalizujący się w obszarze zarządzania i sprzedaży z doświadczaniem w pracy dla wielu polskich oraz międzynarodowych firm i korporacji.

Menedżer z doświadczeniem w pracy na różnych stanowiskach w międzynarodowych koncernach FMCG. Swoją karierę rozpoczynał od funkcji Przedstawiciela Handlowego, poprzez Area Sales Managera, następnie Regionalnego Kierownika Sprzedaży, aż po funkcję National Key Account Managera. Zarządzał 120-osobowym zespołem sprzedażowym firmy.

 

Jako Manager działu Marketingu Handlowego prowadził wiele działań o charakterze projektowym, jak wprowadzenie systemu CRM w British-American Tobacco, projekty merchandisingowe związane z ekspozycją produktów grupy BOLS (CEDC), projekty organizacyjne (National Sales Conference), projekty informatyczne EDI firmy Lyreco, identyfikację
i wprowadzenie procesów Trade Marketingowych powodujących wyższą efektywność prowadzenia działań przez Field Force (BAT, CEDC, AVON Cosmetics).

Od 2010  projektuje szkolenia, prowadzi je i współpracuje z klientami przy projektach konsultacyjnych. Prowadził zajęcia skierowane do klientów firmowych, m.in.: PGE Obrót, Energa Obrót, Energa Oświetlenie, DSV, Willson & Brown, Case New Holland, Canon, BRW, Casinos Poland, Forte Sweden, Agrecol, Komandor, Hella, Hutchinson, Balex Metal, Amer Sports Polans, Tate and Lyle, $krafy, DTS System, EkoWodrol, Heinz Glass, Janda jak również szkolenia w formule otwartej dla uczestników z różnych firm.

Wykształcenie Zbigniewa wspiera Marketing i Zarządzanie Przedsiębiorstwem (studia wyższe i studia podyplomowe) i daje podstawy do prowadzenia szkoleń. Ukończył Akademię Trenerów Sprzedaży. Akredytowany trener Extended Tools, bada 18 kompetencji handlowych i przygotowuje indywidualne raporty wspomagające zrozumienie swoich silnych stron i osób zawodowo związanych ze sprzedażą.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte, m.in. „Negocjacje w biznesie. Warsztaty dla zarządzających” .

Małgorzata Tetlak

Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Opolskiego, Psychologii Śledczej w praktyce operacyjnej i procesowej, MasterClass of Management, Psychologii Transportu z elementami psychodiagnostyki Uniwersytetu SWPS oraz Szkoły Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Stowarzyszenia Psychologów Sądowych w Polsce.

Poza uzyskaną wiedzą posiada wieloletnie doświadczenie jako psycholog, manager oraz trener w wiodących organizacjach branży medycznej, farmaceutycznej, Human Resoureces, jak również przemysłu ciężkiego. W swojej pracy zarządzała zespołami, prowadziła konferencje naukowe oraz wydarzenia biznesowe. Wspierała najwyższy management w wyzwaniach związanych z pracą z ludźmi. Prowadziła także indywidualne warsztaty rozwojowe dla kadry zarządzającej.

Budując swoje kompetencje w ramach pracy w szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, towarzyszyła w trudnych etapach życia pacjentów, zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej.

Zdobyta wiedza i doświadczenie pokazały jej jak ważne jest dopasowanie metod współpracy do oczekiwań klienta. Elastyczność oraz indywidulane podejście to jej priorytet we współpracy. Pasjonuje mnie praca z ludźmi, ich wyjątkowością oraz niepowtarzalnością wyrażanych wartości, postaw i emocji.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia otwarte  m.in. „Negocjacje w biznesie. Warsztaty dla zarządzających” .

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
07.05.2025
(2 dni)
Cena netto:
4250 zł
Promocja:
10% rabatu do 7.03.2025
Miejsce szkolenia:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023