Chat with us, powered by LiveChat
Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
Efektywność

Adaptacyjne zarządzanie projektem

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anna Młynarska
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
1623
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Zrozumienie znaczenia skutecznego zarządzania projektami dla budowy sukcesu firmy.
Nauczenie się jak zarządzać projektami w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu rynkowym.
Poznanie metod i narzędzi zarządzania projektami i nauczenie się stosowania ich w praktyce.
Zdobycie wiedzy jakie metody i narzędzia wykorzystywać w różnego rodzaju projektach.
Wymiana doświadczeń praktycznych między uczestnikami szkolenia.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Angażująca, praktyczna formuła zdobywania wiedzy – symulacja projektu w zespołach projektowych złożonych z uczestników szkolenia.
  • Niezbędne kompendium praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania projektami dla kadry menedżerskiej.
  • Selektywny dobór skutecznych narzędzi – autorska metodyka adaptacyjna AgileM® – skuteczna realizacja projektów w nieprzewidywalnych i zmiennych warunkach.
  • Prezentacja i ćwiczenie gotowych rozwiązań i narzędzi do bezpośredniego wykorzystania w firmie.
  • Trener z bogatym praktycznym doświadczeniem wdrożeniowym.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Członkowie zarządów, dyrektorzy i pracownicy PMO, kierownicy projektów i liderzy, członkowie zespołów projektowych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do pełnienia roli Kierownika Projektu oraz uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności dla osób, które pełniły już rolę Kierownika Projektu przez omówienie najnowszych narzędzi zarządzania projektami w zmiennym otoczeniu.
Po ukończeniu szkolenia warsztatowego uczestnik będzie potrafił:

  1. Samodzielnie zarządzać projektem.
  2. Efektywnie przygotowywać projekt do realizacji.
  3. Tworzyć taki plan działań w projekcie, który pozwoli na adaptowanie się do zmian w trakcie realizacji.
  4. Zarządzać ryzykiem podczas przygotowania projektu i jego realizacji.
  5. Zastosować techniki i narzędzia zarządzania projektami w praktyce oraz dostosować je do danego projektu.
  6. Zakończyć projekt w sposób zapewniający, że ważne i użyteczne informacje zostaną wykorzystane do przygotowania i realizacji kolejnych projektów.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektem.

15.01.2025
Dzień 1
15.01.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Inicjowanie projektu. Planowanie i realizacja projektu
  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników.
  2. Jakie są podstawowe rodzaje projektów i jakie są różnice między nimi – projekty strategiczne, wewnętrzne i zewnętrzne?
  3. Jak skutecznie realizować projekty w niestabilnym i zmiennym otoczeniu? Cykl Życia Projektu AgileM®.
  4. W jaki sposób tworzyć wymagania dla projektu? Ustalanie wymagań dla projektu i ich priorytetów – metoda MoSCoW. Case study
  5. Jak określać najważniejsze założenia projektu (cel projektu, KPI – mierniki, harmonogram ramowy, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka)? – Karta Projektu. Case study
  6. Jak zaangażować członków zespołu projektowego? Spotkanie rozpoczynające – Kick-off meeting.
  7. Jak zaplanować efektywne ścieżki komunikowania się w projekcie? Plan Komunikacji.
  8. Jak podzielić i pogrupować zadania do wykonania w ramach etapu realizacji projektu? Logiczne narzędzie definiowania zakresu projektu – WBS. Case study
  9. Jak eliminować ryzyko prokrastynacji w realizacji projektu, czyli jak efektywnie definiować zadania projektowe?
  10. Jakich zasobów potrzebujemy, aby zakończyć projekt sukcesem? Macierz odpowiedzialności RACID.
  11. Podsumowanie dnia.
Dzień 2
16.01.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Planowanie i realizacja projektu. Zamknięcie projektu
  1. Jak szacować czas trwania zadań, ich koszty oraz pracochłonność? Planning Poker. Case study
  2. Jak ustalać konieczne zależności między zadaniami projektowymi i zbudować optymalny harmonogram prac projektowych? Schemat sieciowy projektu – Metoda Ścieżki Krytycznej. Case study
  3. Jak eliminować wielozadaniowość, czyli kluczową przeszkodę efektywnego działania?
  4. Jak wizualizować plan działania? Wykres Gantta oraz budowanie buforów czasowych i finansowych w projekcie.
  5. Jak wykorzystać alternatywne sposoby planowania projektu i analizy postępu prac w projekcie? – Tablica KANBAN.
  6. Jakie są kluczowe elementy szacowania budżetu i kosztów projektu?
  7. Jak analizować ryzyko związane z projektem i przygotować plan przeciwdziałania zagrożeniom? Rejestr Ryzyk. Case study
  8. Jak poprawiać efektywność prac w projekcie? Retrospektywa po każdym etapie realizacji projektu.
  9. Jak kontrolować prace projektowe? Narzędzia kontroli projektu.
  10. Jak budować zaangażowanie członków zespołu projektowego i innych interesariuszy – budowanie podejścia „Nasz Projekt”.
  11. Jak narzędzia IT wspierają skuteczną realizację projektu? Narzędzia IT do zarządzania projektem.
  12. Jak zakończyć projekt i przeanalizować poziom jego sukcesu? Podsumowanie projektu i wyciągnięcie wniosków.
  13. Jakie obszary zarządzania projektem są kluczowe do osiągnięcia sukcesu – 12 zasad zarządzania projektem.
  14. Indywidualny Plan Działania – uczestnicy zapisują dla siebie, jakie podejścia, narzędzia, metody chcą wdrożyć do pracy w ciągu miesiąca od zakończenia szkolenia.
  15. Podsumowanie zajęć.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Mariusz Kardaś

Trener i konsultant we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska ds. zarządzania projektami z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autor programów szkoleniowo-doradczych dla wielu firm polskich i międzynarodowych. Twórca autorskiego podejścia do zarządzania projektami – połączenie filozofii i metod zwinnych (Agile) z Metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM) oraz narzędziami tradycyjnymi. Usprawnia oraz wdraża Systemy Zarządzania Projektami w firmach.

Prowadzi praktyczne warsztaty zarządzania projektami oraz buduje i zarządza programami wzrostu kompetencji kierowników projektów. Realizując szkolenia zamknięte pracuje z zespołami pracowników na realnych firmowych projektach.

Współpracował z ponad 120-ma przedsiębiorstwami w Polsce. Prowadził warsztaty doradcze oraz seminaria z zakresu zarządzania projektami dla firm reprezentujących wiele branż (paliwowa, energetyczna, telekomunikacyjna, farmaceutyczna, spożywcza, produkcyjna, logistyczna, budowlana, stoczniowa, bankowa, ubezpieczeniowa), m.in.: Atlas, Cadbury, Can-Pack Food And Industrial Packaging, EBS INK-JET Systems Poland, Energa, Erbud, Glaxo SmithKline, Grupa Roche, Intel Technology Poland, Invest Bank, Kross, Lotos Oil, Mercedes-Benz Bank, Mondi Świecie, Nordea Bank, Paged SA, PEC Katowice, Pfleiderer, PKN Orlen, Polfa Warszawa, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa – Era, Remontowa Shipbuilding, Scandinavian Tobacco, Skanska, Smart Automation, Węglokoks oraz wielu innych. Ma także doświadczenie prowadzenia warsztatów szkoleniowych w Szwajcarii (centrala Grupy Roche, Bazylea), Rosji, Rumunii, Niemczech.

Z jego doświadczeń skorzystało ponad 500 managerów uczestniczących w szkoleniach otwartych prowadzonych przez FIG Polska.

Wcześniej pracował w branżach badań rynkowych i FMCG (Unilever) oraz zarządzał polskim oddziałem duńskiej spółki HJ Hansen Genvindingsindustri A/S, działającej w branży recyclingu. Od 2003 roku jest Kierownikiem Merytorycznym i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami, realizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach menedżerskich Executive MBA (w Gdańsku, w Warszawie dla Business Centre Club, na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach).

Zakończył podyplomowe studia menedżerskie w Kopenhadze w ramach stypendium biznesowego Duńskiej Agencji Rozwoju Przemysłu i Handlu. Posiada tytuł MBA (dyplom University of Strathclyde, Glasgow). Członek PMI (Project Management Institute) oraz SIM (Stowarzyszenie Interim Menedżerów).

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte „Skuteczne Zarządzanie Projektem” oraz „Agile w zarządzaniu strategicznymi projektami. Jak skutecznie wdrożyć strategię firmy?”.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
15.01.2025
(2 dni)
Cena netto:
4250 zł
Promocja:
10% rabatu do 30.11.2024
Miejsce szkolenia:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram