Chat with us, powered by LiveChat
Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
Efektywność

Jak poprawić efektywność pracy i procesów? Techniki Lean Management w zarządzaniu ludźmi

Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anita Pindral
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
28
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

Poznanie wpływu zarządzania ludźmi na wyniki operacyjne.
Zrozumienie podejścia do efektywnego zarządzania ludźmi zgodnie z koncepcją Lean Management.
Opanowanie praktycznego stosowania narzędzi Lean Management do usprawniania procesów zarządzania ludźmi.
Nauczenie się wykorzystywania technik szybkiego i efektywnego szkolenia nowych pracowników (w obliczu braku wykwalifikowanej kadry operatorskiej).

Posłuchaj naszego trenera!

Kto powinien wziąć udział w programie?

Prezesi i członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający firm produkcyjnych i nieprodukcyjnych, dyrektorzy zarządzania efektywnością, menedżerowie odpowiedzialni za procesy ciągłego doskonalenia, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy fabryk i zakładów, dyrektorzy ds. rozwoju, dyrektorzy ds. infrastruktury, dyrektorzy ds. produkcji i utrzymania ruchu, kadra średniego szczebla wszystkich obszarów, dyrektorzy HR, HR Business Partnerzy.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do usprawnienia procesów zarządzania podwładnymi w oparciu o Lean Management.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się, tj. będzie:

  1. Rozumiał jak Lean może pomóc w rozwiązywaniu problemów w zarządzaniu podwładnymi.
  2. Znał narzędzia Lean Management i potrafił wybrać te, których zastosowanie będzie najbardziej korzystne w organizacji, którą reprezentuje.
  3. Potrafił wykorzystać Lean do wprowadzenia zmian, które nie wiążą się z dodatkowymi kosztami, a pozwalają na poprawę zyskowności i zwiększenie zaangażowania pracowników.

 

25.03.2025
Dzień 1
25.03.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Pierwszy dzień
  1. Wprowadzenie: cele szkolenia, poznanie się Uczestników.
  2. Co tworzy wartość do Klienta? Dodawanie wartości.
    2.1. Kiedy dodajemy wartość do produktu/usługi wg Lean?
  3. Czy mój zespół jest efektywny? Samodiagnoza problemów i ocena.
  4. Jaka jest moja pozycja w zespole? Moja droga do bycia liderem.
  5. Nemawashi – jako sposób na skuteczne wprowadzanie zmian w zarządzaniu pracownikami.
  6. Lean Manager – Standaryzacja pracy lidera.
  7. Jak przewodzić pracownikom?
    7.1. Dlaczego ludzie mnie nie słuchają?
    7.2. Dlaczego tak trudno wyegzekwować mi moje polecenia?
    7.3. Dlaczego muszę powtarzać?
    7.4. Czego nie rozumieją moi podwładni?
    7.5. Jak radzić sobie z żądaniami finansowymi pracowników? Czy każda pochwała pracownika musi powodować oczekiwanie podwyżki?
    7.6. Jak radzić sobie z szantażem emocjonalnym pracowników?
    7.7. System zgłaszania sugestii i usprawnień.
    7.8. Systemy motywacyjne.
Dzień 2
26.03.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:
Drugi dzień
  1. Jak przewodzić pracownikom? cd.
    1.1. Jak rekrutować nowych ludzi w obliczu kryzysu na rynku pracowników?
    1.2. Jak efektywnie szkolić nowych ludzi (by uzyskali w ciągu kilku dni poziom reprezentowany przez wieloletnich pracowników). Metoda TWI.
    1.3. Jak być liderem, dla którego ludzie mają respekt i sympatię?
    1.4. Jak zaangażować pracowników w ciągłe doskonalenie?
    1.5. Jak radzić sobie z własnymi emocjami jako przełożonego?
    1.6. Efektywny feedback.
    1.7. Jednoczenie ludzi wokół wspólnego celu.
    1.8. Rola standaryzacji w zarządzaniu ludźmi.
    1.9. Formułowanie i delegowanie celów i zadań.
    1.10. Zarządzanie wizualne.
    1.11. Sposoby reakcji na niesubordynację.
    1.12. Prawo do porażki.
    1.13. Budowanie pewności siebie i zespołu.
    1.14. Autonomiczny zespół.
    1.15. Wolna matryca kompetencji pracowników.
  2. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników?
    2.1. Co motywuje pracownika wg Toyoty i nauki?
    2.2. Kto jest istotny w procesie poprawy wyników organizacji?
    2.3. Czym jest szacunek dla pracownika wg Toyoty?
    2.4. Dlaczego pracownicy chcą poprawy?
    2.5. W jaki sposób zostać najlepszym przełożonym w historii zakładów, bez podwyżek? Przykłady z praktyki prowadzącego.
    – Case study
  3. Przygotowanie rozwiązania głównego problemu Uczestników z zakresu zarządzania podwładnymi wg Lean. – Case study
  4. Podsumowanie szkolenia. Indywidualny Plan Działań Wdrożeniowych.
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Andrzej Kaniewski

Ekspert, trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w tematyce Lean Management. Od początku kariery związany z procesami ciągłego doskonalenia obszarów produkcyjnych (podnoszenie jakości, wydajności, EBITDA, obniżanie kosztów operacyjnych, wdrażanie nowych produktów, redukcja magazynów, zwiększanie dostępności towaru do klientów).

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Praktyk podnoszenia efektywności zakładów produkcyjnych. Wykorzystuje koncepcję Sytemu Produkcyjnego Toyoty do podnoszenia efektywności zakładów, przy jednoczesnym wzroście zadowolenia pracowników oraz bez inwestycji. Prowadził projekty doradcze dla Broen, Mekoprint Cables, Ergolet, Morpol, Ekoplon, Socha Signage, WKG, Mardom, Graal, Carpol, Kancelarii notarialnych.

Posiada 10-letnie doświadczenie w pracy w przemyśle, z czego niemal połowę czasu jako osoba zarządzająca produkcją/ zakładem. Pracował m. in. dla: Colgate-Palmolive, Indesit, Cemex, Sibelco, Xella.

Absolwent Robotyki i Mechatroniki na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Regularnie publikuje dla „Maszyny i surowce budowlane” oraz w Internecie.

Osiągnięcia
  • Kierował zakładem produkcyjnym firm Xella i Sibelco oraz wydziałem produkcji pasty Colgate (bezinwestycyjne osiągnięcie w każdym z zakładów najlepszych wyników wydajnościowych i jakościowych w historii).
  • Osiągnął wzrost wolumenu produkcji o 10% przy ograniczeniu zatrudnienia o 17%; 25-krotna redukcja liczby reklamacji. Wdrożenie 6 nowych produktów na rynek.
  • Redukcja wymaganego obszaru produkcyjnego o 50% (1 hala mniej) dla producenta wyposażenia wnętrz
  • Zwiększenie wydajności o 30%. Najlepsza w historii, utrzymywana ciągle jakość produktu. Wdrożenie 2. nowych produktów na rynek.
  • Bezinwestycyjne zwiększenie możliwości produkcyjnych o
    50% u producenta agrochemikaliów.
  • Skrócenie czasu montażu o 21% u producenta urządzeń rehabilitacyjnych.
  • Zwiększenie wykorzystania surowca o 11,8% u producenta z branży FMCG.
  • Skrócenie czasu montażu o 38% dla producenta elementów identyfikacji zewnętrznej.
  • Skrócenie czasu realizacji zlecenia w obszarze produkcji o
    50% u producenta przewodów elektrycznych.
  • Ekspert programu Lean Leadership dla firmy z branży FMCG (największy eksporter żywności z Polski).
  • Program rozwojowy dla managerów (ponad 100 managerów wyższego i średniego szczebla).
  • Lean Coach dla 6 Kaizen Event (projekty obejmujące produkcję, logistykę, sprzedaż).
  • Lean Coach dla ponad 40 projektów A3 (OE, koszt, jakość).

Przeczytaj artykuł trenera – Skupienie na cashflow esencją filozofii Lean

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
25.03.2025
(2 dni)
Cena netto:
4350 zł
Promocja:
10% rabatu do 25.01.2025
Miejsce szkolenia:
Airport Hotel Okęcie, Komitetu Obrony Robotników 24, Warszawa 02-148
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2023
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram