Szkolenia dla menadżerów, dyrektorów, kadry zarządzającej – FIG Polska
fig-icon
Efektywność

Zaawansowane negocjacje zakupowe z trudnym partnerem. Warsztat szkoleniowy z aspektami psychologicznymi

Businesspeople shaking hands
Zapytaj o szczegóły szkolenia i dogodne terminy
Anita Pindral
Koordynator szkolenia
Inne
szkolenia
fig-laury-icon
83
TOP managerów poleca to szkolenie!

O szkoleniu

Cele i korzyści

icon-circle
Zdobycie praktycznej wiedzy o skutecznych technikach negocjacyjnych i przećwiczenie ich w praktyce.
icon-circle
Poznanie skutecznych metod negocjowania z trudnymi dostawcami.
icon-circle
Rozwinięcie mocnych strony i zneutralizowanie słabych strony uczestników – negocjatorów zakupowych.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program warsztatu FIG Polska, w odróżnieniu od wielu dostępnych na rynku, jest ukierunkowany na negocjacje z trudnymi dostawcami, którzy często dysponują ogromną siłą nacisku.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej pozwoli na oszczędności finansowe liczone w dziesiątkach tysięcy złotych.
  • Bogate doświadczenia biznesowe uznanego eksperta FIG Polska podarte wieloletnią praktyką wdrożeniową.
  • Kameralne grupy seminaryjne (maksymalnie 16 osób), gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele przedsiębiorstw, zarządy, członkowie rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający oraz dyrektorzy poszczególnych pionów np. zakupów, produkcji, finansów, zaopatrzenia, logistyki oraz kadra menedżerska chcąca doskonalić know-how w zakresie skutecznych negocjacji zakupowych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników – kadry zarządzającej – do negocjacji zakupowych z trudnymi partnerami biznesowymi.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie następujące efekty uczenia się, tj. będzie:

  1. Posiadał praktyczną wiedzę o skutecznych technikach negocjacyjnych charakterystycznych dla obszaru negocjacji zakupowych.
  2. Znał metody negocjowania z trudnymi dostawcami, partnerami, m.in. monopolistami.
  3. Potrafił rozwijać swoje mocne strony i neutralizować słabe strony jako negocjatorów zakupowych.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie negocjacji zakupowych.

27.08.2025
fig-icon-time-blue
Dzień 1
27.08.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:

Wprowadzenie

  1. Co to jest partner monopolistyczny i duopolistyczny? Kiedy jeszcze mówimy o trudnym partnerze w negocjacjach?
  2. Jaką mamy BATNA, czyli pozycjonowanie na osi siła-słabość. Jak bardzo jesteśmy zależni od tego dostawcy/klienta?
    2.1.  Narzędzia pozycjonowania na osi siła słabość – jak bardzo zależy mi, a jak bardzo zależy dostawcy?
    2.2.  Przystępuj do negocjacji z otwartą głową. Nie rób założeń na temat swojego rozmówcy, poza jednym – dominujący dostawca doskonale zdaje sobie sprawę ze swojej pozycji.

Część I – wszystko co robisz z dala od stołu negocjacyjnego ma większy wpływ na wynik negocjacji niż to co robisz przy stole negocjacyjnym. Przygotowanie do negocjacji.

  1. Dokładna analiza struktury wartości:
    1.1.  Struktura kosztowa – za co płacisz? (tworzymy model CBD, should cost model, narzędzia analizy marżowości biznesu naszego partnera – ile naprawdę zarabia na nas dostawca i dlaczego w ogóle chcemy to wiedzieć?);
    1.2.  Analiza całkowitego kosztu posiadania – ile ciebie kosztuje współpraca z dostawcą? (model TCO);
    1.3.  Analiza całkowitego kosztu współpracy z perspektywy dostawcy (TCO dostawcy, zyski dostawcy);
    1.4.  Narzędzia analizy modelu biznesowego dostawcy – jak zrozumieć plan rozwoju biznesu dostawcy? Na czym zależy monopoliście?
    1.5.  Wartość extrasów (nie dostaniesz niższej ceny, ale możesz dostać więcej „gratisów”) Identyfikacja wartościowych poza-cenowych dodatków model wartości tych dodatków dla mnie oraz dla partnera (szukanie asymetrii – coś co ma dużą wartość dla mnie może mieć brak wartości dla partnera).
  2. Architektura negocjacji – albo jesteś architektem negocjacji, albo jesteś przedmiotem w czyjejś architekturze – trzecia opcja nie istnieje.
    2.1. Rodzaje ról w negocjacjach (przeciwnik, sojusznik, blokujący, statysta, decydent, influencer). Dlaczego przez lata wmawiają nam, że decydent jest najważniejszy podczas gdy praktyka wyraźnie wskazuje, że to inna osoba odgrywa w negocjacjach kluczową rolę?
    2.2.  Architektura komunikacji – negocjacje z dominującym rynkowo dostawcą a do tego przejawiającym brutalną postawę to trudny proces, zbudujemy model komunikacji i wywierania wpływu, wykorzystamy każdego z uczestników (zgodnie z ich rolą);
    2.3.  Zasady komunikacji w zależności od tego co chcesz przekazać i jakiej reakcji oczekujesz od partnera. Omówimy komunikat na skali trudności od 1 do 5 (1. przekazujesz informację, 2. oczekujesz zrozumienia, 3. oczekujesz akcji/ zobowiązania, 4. chcesz przesunąć punkt odniesienie adwersarza, 5. oczekujesz trwałej zmiany postawy). W zależności od pozycjonowania na skali trudności, budujemy innego rodzaju komunikat – słowo to narzędzie pracy negocjatora;
    2.4.  Kanały komunikacji – w XXI wieku mamy do dyspozycji dużo więcej kanałów którymi możemy komunikować się i wywierać wpływ: – email, – telefon, – video komunikatory. W jaki sposób korzystać z tych dostępnych narzędzi w negocjacjach.
  3. Zasoby procesu negocjacyjnego oraz pokusa zwrotu z tej inwestycji – negocjacyjne ROI. Negocjacje kosztują, ale elementy kosztowe nie są równe a do tego różnią się od elementów struktury kosztowej dóbr/ usług, które negocjujemy.
    3.1. Pieniądze;
    3.2. Czas – presja czasu w negocjacjach;
    3.3. Emocje – sympatia, charyzma, autorytet, reputacja, PR – najsilniejsza waluta w procesie negocjacyjnym;
    3.4. Jak zwiększać koszty negocjacji drugiej strony?
    3.5. Pan Racjonalny vs Pan Emocjonalny – czyli nawet jeśli wydaje nam się, że jesteśmy racjonalni, to emocje zniekształcają nasz punkt widzenia (psychologia dla negocjatorów na podstawie badań noblistów: D. Kahneman i R. Thaler).
  4. Podsumowanie przygotowań do negocjacji.
    4.1. Lista najważniejszych pytań, na które musisz zwrócić uwagę;
    4.2. Poszukiwania czarnego łabędzia.
fig-icon-time-blue
Dzień 2
28.08.2025
9.00 – 17.00
Przerwy
10.30 - 10.50
13.00 - 14.00
15.30 - 15.50
Tematyka:

Część II – przy stole negocjacyjnym

  1. Rozpoznanie i postawa w negocjacjach
    1.1. Wiarygodność, techniki budowania własnej wiarygodności w oczach adwersarza;
    1.2. Efekt HALO w negocjacjach – rozpoczęcie negocjacji;
    1.3. Słynna szafa gdańska;
    1.4. Rozpoznanie postawy adwersarza: walka, współpraca, emocjonalność, ego, transakcyjność;
    1.5. W jaki sposób dobrać klucz rozmowy w zależności od postawy adwersarza;
    1.6. Fikcyjne przekonanie o ustaleniu listy kwestii.
  2. Techniki negocjacji z pozycji słabej.
    2.1. Techniki przejmowania kontroli nad rozmową;
    2.2. Wzorce perswazyjne;
    2.3. Przesłuchanie adwersarza – techniki prowadzenia swobodnej rozmowy – pierwsza zasada przesłuchania: przesłuchiwany nie może się zorientować, że jest przesłuchiwany;
    2.4. Modulacja głosu: jak mówić;
    2.5. Mowa ciała – wyjaśnienie jak czytać zachowanie naszego rozmówcy;
  3. Taktyki negocjacyjne z pozycji słabej.
    3.1. Blef, kłamstwa, manipulacja etc. – zapomnij o tych głupotach – czyli krótko o największych błędach w negocjacjach z monopolistą;
    3.2. Zniekształcenie percepcji w negocjacjach;
    3.3. Wykorzystaj uprzedzenia poznawcze w negocjacjach;
    3.4. Złudzenie kontroli – jesteś architektem, nie przedmiotem czyjejś architektury;
    3.5. Kadrowanie i lustro – techniki wpływania na nastrój i emocje rozmówcy;
    3.6. Irracjonalna eskalacja zaangażowania;
    3.7. Kotwiczenie i dopasowanie;
    3.8. Odmaluj ból adwersarza – techniki: kadrowanie, przekadrowanie, lustro, FUDGE, prawo małych liczb, heurystyka dostępności.
  4. Szczególne uwagi dotyczące komunikacji pod koniec negocjacji – czyli techniki zamykania negocjacji.
    4.1. Klątwa zwycięzcy, czyli o przeciąganiu pod kilem;
    4.2. Reguła wzajemności, czyli coś za coś.

Podsumowanie

  1. One pager – jednostronicowa ściągawka.
fig-icon-time-blue
Dzień 3
Przerwy
Tematyka:

Edyta Tomszak

Ekspertka w zakresie negocjacji zakupowych i odporności psychicznej. Wspiera firmy w zwiększaniu skuteczności procesów zakupowych, rozwijaniu kompetencji negocjacyjnych i budowaniu przewagi strategicznej. Wykładowca na uczelniach wyższych. Łączy podejście analityczne z psychologią biznesu, wspierając zespoły w osiąganiu lepszych wyników w trudnych rozmowach handlowych. Prowadzi szkolenia i coachingi w języku polskim i angielskim.

Doświadczenie zawodowe

 Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w środowisku biznesowym, głównie w branży automotive, ale również w sektorach usługowych i przemysłowych. Współpracuje z firmami na różnych etapach rozwoju w obszarach strategii zakupowych, zarządzania relacjami z dostawcami oraz optymalizacji kosztów w oparciu o skuteczne techniki negocjacyjne.

Wspiera je w zwiększaniu efektywności operacyjnej, poprawie komunikacji zespołowej i rozwoju kompetencji przywódczych. Jako certyfikowany coach ICC oraz trener biznesu z międzynarodowym certyfikatem IES LTD, łączy wiedzę coachingową z praktyką rynkową, dostarczając klientom konkretne i natychmiast wdrażalne rozwiązania. Specjalizuje się w pracy z liderami oraz zespołami w sytuacjach stresu, konfliktu i zmian organizacyjnych, pomagając im budować odporność psychiczną i zwiększać skuteczność działania.

Posiada wieloletnie doświadczenie w negocjacjach, zarówno w roli praktyka, jak i trenera. Wspiera zespoły sprzedażowe w rozwijaniu umiejętności negocjacyjnych oraz efektywnej komunikacji z klientami, pracując m.in. w oparciu o metodologię Harvard oraz model Skilled Negotiator.

Jest mentorką i konsultantką w obszarach zakupowych, odporności psychicznej, komunikacji i przywództwa, wspierając firmy w budowaniu zintegrowanych, świadomych i odpornych zespołów.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte z zakresu negocjacji zakupowych.

Formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy

Dane uczestnika



Termin szkolenia:
27.08.2025
(2 dni)
Cena netto:
4350 zł
Promocja:
10% rabatu do 27.06.2025
Miejsce szkolenia:
Hotel Golden Tulip, Towarowa 2, Warszawa 00-811
fig-icon-location
Jak dojechać?
Gwarancja satysfakcji:
Gwarantujemy zwrot kosztu szkolenia, jeśli do lunchu, pierwszego dnia stwierdzisz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań

Polecane artykuły

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretne produkty współpracy powstają w ramach poszczególnych usług doradczych porozmawiaj z doradcą.
Ten numer telefonu nie zostanie zapisany w naszych bazach danych
© Wszystkie prawa zastrzeżone: FIG Polska 2025