Strategia

Fuzje i przejęcia. Strategie szybkiego rozwoju przedsiębiorstw

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie wpływu procesów konsolidacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Opanowanie metodyki organizacji i prowadzenia procesów fuzji i przejęć.
  • Poznanie głównych zagrożeń związanych z doborem celów inwestycyjnych, analizą
    i wyceną partnerów integracji oraz technicznymi aspektami procesu przejęcia i negocjacji.
  • Opanowanie procesu przejmowania lub łączenia podmiotów celem zbudowania silnego i dobrze zarządzanego podmiotu po transakcji.
  • Poznanie typowych błędów w procesie fuzji i przejęć, tak aby zminimalizować ryzyko transakcji i obniżyć koszty transakcji.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program FIG Polska prowadzony przez ekspertów-praktyków, którzy na co dzień doradzają przy fuzjach spółek, wprowadzaniu podmiotów na giełdę oraz przy transakcjach kupna sprzedaży na rynku niepublicznym.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu fuzji i przejęć, umożliwiający stanie się partnerem dla firm wspierających w realizacji procesu fuzji lub przejęcia.
  • Prezentuje proces akwizycji wraz z pułapkami, na które warto zwrócić uwagę, aby zapewnić jej sprawny i efektywny przebieg.
  • Źródło aktualnych informacji z rynku M&A w Polsce.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, sprzedaży, działów prawnych, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i HR, komunikacji, IT, R&D, administracji, dyrektorzy operacyjni, główni księgowi.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do przeprowadzenia fuzji i przejęć przedsiębiorstw. Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

  1. Ocenić wpływ konsolidacji rynku na pozycję konkurencyjną swojej firmy.
  2. Przygotować swoją firmę do przejęcia innego podmiotu lub sprzedaży swojej firmy
  3. Wybrać cel inwestycyjny pod kątem fuzji lub przejęcia.
  4. Ocenić jakość przeprowadzonego przez firmy doradcze due-diligence
  5. Ocenić jakość wycen firmy wykonanych przez firmy doradcze
  6. Oszacować efekty synergii pomiędzy podmiotami
  7. Monitorować proces integracji pomiędzy podmiotami
  8. Uniknąć typowych błędów w procesie fuzji i przejęć oraz zminimalizować ryzyka procesu.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie procesu fuzji i przejęć.

Eksperci prowadzący

Andrzej Staniszewski

Trener FIG Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z wyceną spółek, analizą finansową i oceną projektów inwestycyjnych oraz realizacją projektów dez/inwestycji kapitałowych (fuzji i przejęć – M&A). Posiada 17 lat doświadczenia.

Projekty doradcze

Doświadczenie zdobył uczestnicząc w realizacji projektów kapitałowych realizowanych w ramach Grupy ORLEN w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz projektów restrukturyzacyjnych dotyczących m.in.: AB Mazeikiu Nafta, Anwil, Basell ORLEN Polyolefins, Benzina, EkoNaft, IKS Solino, ORLEN Automatyka, ORLEN Capital, ORLEN Centrum Serwisowe, ORLEN Budonaft, ORLEN Eko, ORLEN KolTrans, ORLEN Prewencja, ORLEN Projekt, Platinum OIL, Poilen, Rafineria Trzebinia, ORLEN Transport i wielu innych.

Prowadzenie szkoleń

Posiada doświadczenia trenerskie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i zajęć. Z jego doświadczeń korzystała w trakcie seminariów kadra menedżerska m.in. takich firm, jak: Accenture, BAA Polska, Bank Millenium, CDM Pekao, Deutsche Bank PBC, Energetyka, ESRI Polska, Giełda Papierów Wartościowych, Novo Nordisk, PGE Energia Odnawialna, PKP, Plejada TFI, Private Wealth Consulting, Rank Progress, Shell, Bank Societe Generale, Synergies, Tauron Dystrybucja, X Trade Brokers, ZPUE.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Kierownik Projektu w Dziale Analiz Projektów Inwestycyjnych i Rozwojowych w Obszarze Kontrolingu Biznesowego PKN ORLEN. Członek rad nadzorczych w spółkach Grupy ORLEN. Łączy praktykę biznesową z działalnością szkoleniową – dydaktyczną.
W latach 2006-2016 pełnił stanowisko Analityka, następnie Starszego Analityka w Biurze Inwestycji Kapitałowych PKN ORLEN, gdzie był odpowiedzialny za restrukturyzację kapitałową Grupy ORLEN (transakcje typu sell-side i buy-side, wykupy wspólników/ akcjonariuszy mniejszościowych, połączenia spółek w oparciu o KSH, wyceny aktywów kapitałowych, rekomendacje transakcyjne, współpraca z doradcami prawnymi i finansowymi, procesy optymalizacyjne i konsolidacyjne na aktywach i Zorganizowanych Częściach Przedsiębiorstwa etc.)

Absolwent Wydziału Zarządzania, Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, Studiów Podyplomowych w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Projektów Rozwojowych Firm w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Prawa Spółek na Uniwersytecie Warszawskim.

Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych: Metody Wyceny Spółki Kapitałowej, Fuzje i Przejęcia Przedsiębiorstw oraz Prawa i Ekonomii Rynku Kapitałowego. Współautor publikacji książkowych z zakresu wyceny przedsiębiorstw i fuzji i przejęć.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej, m.in. „Fuzje i przejęcia. Strategie szybkiego rozwoju przedsiębiorstw” oraz „Jak pilotować firmę w oparciu o wybrane wskaźniki? Analiza i diagnoza finansowa przedsiębiorstwa.”

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Proces transakcji M&A

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co determinuje wartość przedsiębiorstwa? – Dyskusja moderowana
  3. Jak zwiększyć wartość poprzez konsolidację? Aspekty strategiczne w transakcjach fuzji i przejęć.
    3.1. Jakie są typy i formy transakcji M&A i który z nich jest najkorzystniejszy?
    3.2. Jakie są typowe motywy nabywcy przedsiębiorstw? – Ćwiczenie
    3.3. Jakie są kluczowe ryzyka w transakcjach fuzji i przejęć?
    Główne przyczyny niepowodzeń. – Dyskusja moderowana
  4. Proces transakcyjny z punktu widzenia kupującego i sprzedającego
    – kamienie milowe. – Przykłady z praktyki
    4.1. Jak przeprowadzić analizę strategiczną wyselekcjonowanych kandydatów do nabycia bądź podmiotu przeznaczonego do sprzedaży?
    4.2 Jak oszacować efekty synergii? – Ćwiczenie
  5. Integracja popołączeniowa–klucz do budowy wartości przedsiębiorstwa.
    5.1. Jaki powinien być sposób i zakres integracji przedsiębiorstw?
    5.2. Jak zbudować skuteczny plan integracji?
    5.3. Szybka reorganizacja czy stopniowa restrukturyzacja?
    Którą strategię integracji wybrać? – Dyskusja moderowana
    5.4. Co decyduje o sukcesie działań integracyjnych? – Przykłady i ćwiczenia
  6. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Wycena transakcji M&A i niezbędna dokumentacja

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Obszary i kwestie negocjacyjne.
  3. Jak przygotować się do rozmów negocjacyjnych z akcjonariuszami , zarządami i pracownikami? – Dyskusja moderowana
  4. Co to jest due-diligence i jak efektywnie poprowadzić ten proces?
    4.1. Jaki powinien być zakres due-diligence? – Przykłady z praktyki
  5. Jak sprawnie przeprowadzić proces formalnego badania sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej i środowiskowej spółek przed planowaną transakcją?
    5.1. Jak oszacować wartość spółki przejmowanej? Wycena jako narzędzie w negocjacjach.
    5.2. Jak można dokonać wyceny kandydata, co należy uwzględnić, czego unikać?
  6. Podstawowe metody wyceny i pomiaru wartości firmy. – Dyskusja moderowana
  7. Skąd wziąć środki na finansowanie transakcji fuzji i przejęć?
    7.1 .Kiedy należy sfinansować zakup długiem, gotówką, akcjami? – Przykłady z praktyki
  8. Dokumentacja w transakcjach fuzji i przejęć.
    8.1. Co powinno zawierać memorandum informacyjne? – Przykłady z praktyki
  9. Jak skonstruować list intencyjny? Wstępna i wiążąca oferta nabycia.
    9.1. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu umów? – Przykłady z praktyki
  10. Fuzje i przejęcia na giełdzie papierów wartościowych. – Dyskusja moderowana
  11. Jak oszacować opłacalność transakcji M&A.
  12. Przyczyny niepowodzeń transakcji fuzji i przejęć.
  13. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Warszawa


Warszawa


MIEJSCE ZAJĘĆ: Warszawa, Hotel**** (o dokładnej lokalizacji będziemy informować bliżej terminu seminarium).

Ogólne warunki uczestnictwa w seminarium

1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług szkoleniowych dotyczą usług świadczonych przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (dalej FIG Polska, Organizator). Niniejsze warunki skierowane są do podmiotów niebędących konsumentami.

2. Przedmiotem niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług jest określenie zasad i warunków współpracy Stron w zakresie udziału Zamawiającego i/lub osób wskazanych przez Zamawiającego z katalogu seminariów warsztatowych oferowanych przez FIG Polska, realizowanych wg programów określonych przez FIG Polska, w terminach i miejscach wskazanych przez FIG Polska. Szczegółowe programy poszczególnych seminariów oraz ceny netto i informacje o rabatach można znaleźć na stronie www.figpolska.pl.

Zgłoszenie uczestnictwa

3. Zamawiający i/lub osoby wskazane przez Zamawiającego uczestniczą w seminariach organizowanych przez FIG Polska na podstawie formularza (karty) zgłoszenia dostępnego na stronie www.figpolska.pl lub formularza przesłanego przez Zamawiającego na wskazany adres mailowy. Zgłoszenie udziału zawiera m.in. tytuł wybranego seminarium, termin, lokalizację oraz dane osób delegowanych na seminarium.

4. Osoba podpisująca lub przesyłająca formularz (kartę) zgłoszenia, składając zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 3, oświadcza, że została wyraźnie upoważniona do jego złożenia i zawarcia w imieniu reprezentowanego podmiotu umowy świadczenia usługi szkoleniowej.

5. Po wpłynięciu zgłoszenia Organizator potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte jeśli na wskazanym seminarium są jeszcze wolne miejsca. W przypadku braku wolnych miejsc FIG Polska zobowiązuje się niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia poinformować o tym fakcie Zamawiającego.

Warunki płatności

6. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie płatności na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 14 dni od daty jej wystawienia lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.

7. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.

8. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.

9. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.

10. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.

Zmiana i odwołanie uczestnictwa

11. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.

12. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 11 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.

13. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.

14. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.

Odpowiedzialność i obowiązki Organizatora

15. Organizator zobowiązuje się do przygotowania seminariów z należytą starannością i zgodnie z programem prezentowanym na stronie.

16. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.

17. Informacje i materiały przekazane na szkoleniu nie mają charakteru indywidualnego i nie mogą być uważane za świadczenie usług doradztwa. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe wskutek czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie udzielonych rekomendacji.

18. Organizator zobowiązuje się do zachowania poufności informacji i dokumentów uzyskanych podczas wzajemnej współpracy.

Prawa autorskie

19. Wszelkie treści zawarte w autorskich materiałach szkoleniowych, programach, scenariuszach ćwiczeń stanowią przedmiot przysługujących Organizatorowi autorskich praw majątkowych.

20. Uczestnikowi przysługuje prawo wykorzystania otrzymanych materiałów dla potrzeb własnych i związanych z działalnością gospodarczą Zamawiającego.

21. Uczestnik nie ma prawa do przeprowadzania seminariów z wykorzystaniem programu, ani całości czy części materiałów, ani udzielania praw do korzystania z nich osobom trzecim.

22. Organizator nie wyraża zgody na kopiowanie i powielanie materiałów; dokonywanie zmian, których następstwem mogłyby być wątpliwości co do autorstwa utworu utrwalonego w egzemplarzu lub co do faktu, że utwór utrwalony w egzemplarzu jest przedmiotem praw Organizatora.

Inne

23. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.

Reklamacje

24. Zamawiającemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

25. Reklamację można składać pocztą tradycyjną (na adres FIG Polska, Warszawa 02-032, Filtrowa 75/5) lub e-mailowo (biuro@figpolska.pl) w terminie 7 dni od dnia zakończenia seminarium.

26. Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe), informacje nt. reklamowanej usługi (data, temat) oraz powinna wskazywać elementy usługi, które nie były zrealizowane lub były niezgodne z ustaleniami zawartymi w Umowie (np. brak realizacji wybranych punktów programu, niekompletność materiałów, sposób prowadzenia zajęć). Reklamacja może, ale nie musi, być złożona z wykorzystaniem Formularza Zgłoszenia Opini, który jest udostępniany na życzenie.

27. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

28. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Organizator zaproponuje adekwatne działania naprawcze lub obniżenie ceny.

29. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana w taki sposób, w jaki reklamacja została złożona.

Postanowienia końcowe

30.  W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy (w całości lub w części) zostało uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub z innych powodów nie podlegające dochodzeniu na drodze prawnej, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.

31. Wszystkie spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy podlegają rozstrzygnięciu właściwych sądów powszechnych dla miasta Warszawy.

32. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.

33. Zapoznałem(am) się z Ogólnymi warunkami świadczenia usług, warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO

Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium. Państwa dane osobowe będą przekazywane w zakresie wynikającym z przepisów prawa organom państwa, sądom, podmiotom świadczącym usługi księgowe.. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z ustawy o rachunkowości. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Przysługuje Państwu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państw trzecich (poza UE) lub organizacji międzynarodowych.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/
Ogólne warunki świadczenia usług dostępne są na stronie https://figpolska.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug

 

490

TOP MANAGERÓW
POLECA TO!

Najbliższe terminy

  1. 15.02.2024 2 dni
    Warszawa
    Warszawa
    Cena netto: 4450 zł (rabat: 10% do 2023-12-14)

Kontakt

Anna Młynarska
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83