Strategia

Fuzje i przejęcia. Strategie szybkiego rozwoju przedsiębiorstw

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie wpływu procesów konsolidacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Opanowanie metodyki organizacji i prowadzenia procesów fuzji i przejęć.
  • Poznanie głównych zagrożeń związanych z doborem celów inwestycyjnych, analizą
    i wyceną partnerów integracji oraz technicznymi aspektami procesu przejęcia i negocjacji.
  • Opanowanie procesu przejmowania lub łączenia podmiotów celem zbudowania silnego i dobrze zarządzanego podmiotu po transakcji.
  • Poznanie typowych błędów w procesie fuzji i przejęć, tak aby zminimalizować ryzyko transakcji i obniżyć koszty transakcji.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program FIG Polska prowadzony przez ekspertów-praktyków, którzy na co dzień doradzają przy fuzjach spółek, wprowadzaniu podmiotów na giełdę oraz przy transakcjach kupna sprzedaży na rynku niepublicznym.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu fuzji i przejęć, umożliwiający stanie się partnerem dla firm wspierających w realizacji procesu fuzji lub przejęcia.
  • Prezentuje proces akwizycji wraz z pułapkami, na które warto zwrócić uwagę, aby zapewnić jej sprawny i efektywny przebieg.
  • Źródło aktualnych informacji z rynku M&A w Polsce.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, sprzedaży, działów prawnych, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i HR, komunikacji, IT, R&D, administracji, dyrektorzy operacyjni, główni księgowi.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do przeprowadzenia fuzji i przejęć przedsiębiorstw. Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

  1. Ocenić wpływ konsolidacji rynku na pozycję konkurencyjną swojej firmy.
  2. Przygotować swoją firmę do przejęcia innego podmiotu lub sprzedaży swojej firmy
  3. Wybrać cel inwestycyjny pod kątem fuzji lub przejęcia.
  4. Ocenić jakość przeprowadzonego przez firmy doradcze due-diligence
  5. Ocenić jakość wycen firmy wykonanych przez firmy doradcze
  6. Oszacować efekty synergii pomiędzy podmiotami
  7. Monitorować proces integracji pomiędzy podmiotami
  8. Uniknąć typowych błędów w procesie fuzji i przejęć oraz zminimalizować ryzyka procesu.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie procesu fuzji i przejęć.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Proces transakcji M&A

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co determinuje wartość przedsiębiorstwa? – Dyskusja moderowana
  3. Jak zwiększyć wartość poprzez konsolidację? Aspekty strategiczne w transakcjach fuzji i przejęć.
    1. Jakie są typy i formy transakcji M&A i który z nich jest najkorzystniejszy?
    2. Jakie są typowe motywy nabywcy przedsiębiorstw? – Ćwiczenie
    3. Jakie są kluczowe ryzyka w transakcjach fuzji i przejęć?
      Główne przyczyny niepowodzeń. – Dyskusja moderowana
  4. Proces transakcyjny z punktu widzenia kupującego i sprzedającego
    – kamienie milowe. – Przykłady z praktyki

    1. Jak przeprowadzić analizę strategiczną wyselekcjonowanych kandydatów do nabycia bądź podmiotu przeznaczonego do sprzedaży?
    2. Jak oszacować efekty synergii? – Ćwiczenie
  5. Integracja popołączeniowa–klucz do budowy wartości przedsiębiorstwa.
    5.1. Jaki powinien być sposób i zakres integracji przedsiębiorstw?
    5.2. Jak zbudować skuteczny plan integracji?
    5.3. Szybka reorganizacja czy stopniowa restrukturyzacja?
    Którą strategię integracji wybrać? – Dyskusja moderowana
    5.4. Co decyduje o sukcesie działań integracyjnych? – Przykłady i ćwiczenia
  6. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Wycena transakcji M&A i niezbędna dokumentacja

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Obszary i kwestie negocjacyjne.
  3. Jak przygotować się do rozmów negocjacyjnych z akcjonariuszami , zarządami i pracownikami? – Dyskusja moderowana
  4. Co to jest due-diligence i jak efektywnie poprowadzić ten proces?
    4.1. Jaki powinien być zakres due-diligence? – Przykłady z praktyki
  5. Jak sprawnie przeprowadzić proces formalnego badania sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej i środowiskowej spółek przed planowaną transakcją?
    1. Jak oszacować wartość spółki przejmowanej? Wycena jako narzędzie w negocjacjach.
    2. Jak można dokonać wyceny kandydata, co należy uwzględnić, czego unikać?
  6. Podstawowe metody wyceny i pomiaru wartości firmy. – Dyskusja moderowana
  7. 7. Skąd wziąć środki na finansowanie transakcji fuzji i przejęć?
    1. Kiedy należy sfinansować zakup długiem, gotówką, akcjami? – Przykłady z praktyki
  8. 8. Dokumentacja w transakcjach fuzji i przejęć.
    1. Co powinno zawierać memorandum informacyjne? – Przykłady z praktyki
  9. Jak skonstruować list intencyjny? Wstępna i wiążąca oferta nabycia.
    1. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu umów? – Przykłady z praktyki
  10. Fuzje i przejęcia na giełdzie papierów wartościowych. – Dyskusja moderowana
  11. Jak oszacować opłacalność transakcji M&A.
  12. Przyczyny niepowodzeń transakcji fuzji i przejęć.
  13. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.