Fuzje i przejęcia. Strategie szybkiego rozwoju przedsiębiorstw

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę
- Zrozumienie wpływu procesów konsolidacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Opanowanie metodyki organizacji i prowadzenia procesów fuzji i przejęć.
- Poznanie głównych zagrożeń związanych z doborem celów inwestycyjnych, analizą
i wyceną partnerów integracji oraz technicznymi aspektami procesu przejęcia i negocjacji. - Opanowanie procesu przejmowania lub łączenia podmiotów celem zbudowania silnego i dobrze zarządzanego podmiotu po transakcji.
- Poznanie typowych błędów w procesie fuzji i przejęć, tak aby zminimalizować ryzyko transakcji i obniżyć koszty transakcji.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski program FIG Polska prowadzony przez ekspertów-praktyków, którzy na co dzień doradzają przy fuzjach spółek, wprowadzaniu podmiotów na giełdę oraz przy transakcjach kupna sprzedaży na rynku niepublicznym.
- Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu fuzji i przejęć, umożliwiający stanie się partnerem dla firm wspierających w realizacji procesu fuzji lub przejęcia.
- Prezentuje proces akwizycji wraz z pułapkami, na które warto zwrócić uwagę, aby zapewnić jej sprawny i efektywny przebieg.
- Źródło aktualnych informacji z rynku M&A w Polsce.
Kto powinien wziąć udział w programie?
Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, sprzedaży, działów prawnych, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i HR, komunikacji, IT, R&D, administracji, dyrektorzy operacyjni, główni księgowi.
Efekty kształcenia
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do przeprowadzenia fuzji i przejęć przedsiębiorstw. Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:
- Ocenić wpływ konsolidacji rynku na pozycję konkurencyjną swojej firmy.
- Przygotować swoją firmę do przejęcia innego podmiotu lub sprzedaży swojej firmy
- Wybrać cel inwestycyjny pod kątem fuzji lub przejęcia.
- Ocenić jakość przeprowadzonego przez firmy doradcze due-diligence
- Ocenić jakość wycen firmy wykonanych przez firmy doradcze
- Oszacować efekty synergii pomiędzy podmiotami
- Monitorować proces integracji pomiędzy podmiotami
- Uniknąć typowych błędów w procesie fuzji i przejęć oraz zminimalizować ryzyka procesu.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie procesu fuzji i przejęć.
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Proces transakcji M&A
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Co determinuje wartość przedsiębiorstwa? – Dyskusja moderowana
- Jak zwiększyć wartość poprzez konsolidację? Aspekty strategiczne w transakcjach fuzji i przejęć.
- Jakie są typy i formy transakcji M&A i który z nich jest najkorzystniejszy?
- Jakie są typowe motywy nabywcy przedsiębiorstw? – Ćwiczenie
- Jakie są kluczowe ryzyka w transakcjach fuzji i przejęć?
Główne przyczyny niepowodzeń. – Dyskusja moderowana
- Proces transakcyjny z punktu widzenia kupującego i sprzedającego
– kamienie milowe. – Przykłady z praktyki- Jak przeprowadzić analizę strategiczną wyselekcjonowanych kandydatów do nabycia bądź podmiotu przeznaczonego do sprzedaży?
- Jak oszacować efekty synergii? – Ćwiczenie
- Integracja popołączeniowa–klucz do budowy wartości przedsiębiorstwa.
5.1. Jaki powinien być sposób i zakres integracji przedsiębiorstw?
5.2. Jak zbudować skuteczny plan integracji?
5.3. Szybka reorganizacja czy stopniowa restrukturyzacja?
Którą strategię integracji wybrać? – Dyskusja moderowana
5.4. Co decyduje o sukcesie działań integracyjnych? – Przykłady i ćwiczenia - Podsumowanie dnia.
Plan dnia:
- 8.30
Rejestracja Uczestników
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Wycena transakcji M&A i niezbędna dokumentacja
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Obszary i kwestie negocjacyjne.
- Jak przygotować się do rozmów negocjacyjnych z akcjonariuszami , zarządami i pracownikami? – Dyskusja moderowana
- Co to jest due-diligence i jak efektywnie poprowadzić ten proces?
4.1. Jaki powinien być zakres due-diligence? – Przykłady z praktyki - Jak sprawnie przeprowadzić proces formalnego badania sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej i środowiskowej spółek przed planowaną transakcją?
- Jak oszacować wartość spółki przejmowanej? Wycena jako narzędzie w negocjacjach.
- Jak można dokonać wyceny kandydata, co należy uwzględnić, czego unikać?
- Podstawowe metody wyceny i pomiaru wartości firmy. – Dyskusja moderowana
- 7. Skąd wziąć środki na finansowanie transakcji fuzji i przejęć?
- Kiedy należy sfinansować zakup długiem, gotówką, akcjami? – Przykłady z praktyki
- 8. Dokumentacja w transakcjach fuzji i przejęć.
- Co powinno zawierać memorandum informacyjne? – Przykłady z praktyki
- Jak skonstruować list intencyjny? Wstępna i wiążąca oferta nabycia.
- Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu umów? – Przykłady z praktyki
- Fuzje i przejęcia na giełdzie papierów wartościowych. – Dyskusja moderowana
- Jak oszacować opłacalność transakcji M&A.
- Przyczyny niepowodzeń transakcji fuzji i przejęć.
- Podsumowanie zajęć.
Plan dnia:
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Lokalizacja
Warszawa
Warszawa
MIEJSCE ZAJĘĆ: Warszawa, Hotel**** (o dokładnej lokalizacji będziemy informować bliżej terminu seminarium).
Warunki uczestnictwa w seminarium
- Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
FIG Polska Sp. z o.o.,
Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293. - Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
- Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
- W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
- Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
- Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
- Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
- Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
- Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
- Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
- Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
- Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
- Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
- Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
- Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
- Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.
Najbliższe terminy
19.04.2021 2 dni Warszawa
WarszawaCena netto: 3650 zł