Strategia

Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie wpływu procesów konsolidacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Opanowanie metodyki organizacji i prowadzenia procesów fuzji i przejęć.
  • Poznanie głównych zagrożeń związanych z doborem celów inwestycyjnych, analizą
    i wyceną partnerów integracji oraz technicznymi aspektami procesu przejęcia i negocjacji.
  • Opanowanie procesu przejmowania lub łączenia podmiotów celem zbudowania silnego i dobrze zarządzanego podmiotu po transakcji.
  • Poznanie typowych błędów w procesie fuzji i przejęć, tak aby zminimalizować ryzyko transakcji i obniżyć koszty transakcji.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program FIG Polska prowadzony przez ekspertów-praktyków, którzy na co dzień doradzają przy fuzjach spółek, wprowadzaniu podmiotów na giełdę oraz przy transakcjach kupna sprzedaży na rynku niepublicznym.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu fuzji i przejęć, umożliwiający stanie się partnerem dla firm wspierających w realizacji procesu fuzji lub przejęcia.
  • Prezentuje proces akwizycji wraz z pułapkami, na które warto zwrócić uwagę, aby zapewnić jej sprawny i efektywny przebieg.
  • Źródło aktualnych informacji z rynku M&A w Polsce.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, sprzedaży, działów prawnych, relacji inwestorskich, zasobów ludzkich i HR, komunikacji, IT, R&D, administracji, dyrektorzy operacyjni, główni księgowi.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do przeprowadzenia fuzji i przejęć przedsiębiorstw. Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

  1. Ocenić wpływ konsolidacji rynku na pozycję konkurencyjną swojej firmy.
  2. Przygotować swoją firmę do przejęcia innego podmiotu lub sprzedaży swojej firmy
  3. Wybrać cel inwestycyjny pod kątem fuzji lub przejęcia.
  4. Ocenić jakość przeprowadzonego przez firmy doradcze due-diligence
  5. Ocenić jakość wycen firmy wykonanych przez firmy doradcze
  6. Oszacować efekty synergii pomiędzy podmiotami
  7. Monitorować proces integracji pomiędzy podmiotami
  8. Uniknąć typowych błędów w procesie fuzji i przejęć oraz zminimalizować ryzyka procesu.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie procesu fuzji i przejęć.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Proces transakcji M&A

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Co determinuje wartość przedsiębiorstwa? – Dyskusja moderowana
  3. Jak zwiększyć wartość poprzez konsolidację? Aspekty strategiczne w transakcjach fuzji i przejęć.
    1. Jakie są typy i formy transakcji M&A i który z nich jest najkorzystniejszy?
    2. Jakie są typowe motywy nabywcy przedsiębiorstw? – Ćwiczenie
    3. Jakie są kluczowe ryzyka w transakcjach fuzji i przejęć?
      Główne przyczyny niepowodzeń. – Dyskusja moderowana
  4. Proces transakcyjny z punktu widzenia kupującego i sprzedającego
    – kamienie milowe. – Przykłady z praktyki

    1. Jak przeprowadzić analizę strategiczną wyselekcjonowanych kandydatów do nabycia bądź podmiotu przeznaczonego do sprzedaży?
    2. Jak oszacować efekty synergii? – Ćwiczenie
  5. Integracja popołączeniowa–klucz do budowy wartości przedsiębiorstwa.
    5.1. Jaki powinien być sposób i zakres integracji przedsiębiorstw?
    5.2. Jak zbudować skuteczny plan integracji?
    5.3. Szybka reorganizacja czy stopniowa restrukturyzacja?
    Którą strategię integracji wybrać? – Dyskusja moderowana
    5.4. Co decyduje o sukcesie działań integracyjnych? – Przykłady i ćwiczenia
  6. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Pierwsza przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Druga przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Wycena transakcji M&A i niezbędna dokumentacja

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Obszary i kwestie negocjacyjne.
  3. Jak przygotować się do rozmów negocjacyjnych z akcjonariuszami , zarządami i pracownikami? – Dyskusja moderowana
  4. Co to jest due-diligence i jak efektywnie poprowadzić ten proces?
    4.1. Jaki powinien być zakres due-diligence? – Przykłady z praktyki
  5. Jak sprawnie przeprowadzić proces formalnego badania sytuacji finansowej, podatkowej oraz prawnej i środowiskowej spółek przed planowaną transakcją?
    1. Jak oszacować wartość spółki przejmowanej? Wycena jako narzędzie w negocjacjach.
    2. Jak można dokonać wyceny kandydata, co należy uwzględnić, czego unikać?
  6. Podstawowe metody wyceny i pomiaru wartości firmy. – Dyskusja moderowana
  7. 7. Skąd wziąć środki na finansowanie transakcji fuzji i przejęć?
    1. Kiedy należy sfinansować zakup długiem, gotówką, akcjami? – Przykłady z praktyki
  8. 8. Dokumentacja w transakcjach fuzji i przejęć.
    1. Co powinno zawierać memorandum informacyjne? – Przykłady z praktyki
  9. Jak skonstruować list intencyjny? Wstępna i wiążąca oferta nabycia.
    1. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przygotowywaniu umów? – Przykłady z praktyki
  10. Fuzje i przejęcia na giełdzie papierów wartościowych. – Dyskusja moderowana
  11. Jak oszacować opłacalność transakcji M&A.
  12. Przyczyny niepowodzeń transakcji fuzji i przejęć.
  13. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Pierwsza przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Druga przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

  1. 19.05.2020 2 dni
    Hotel Golden Tulip
    Warszawa, Towarowa 2
    Cena netto: 3650 zł (rabat: 10% do 2020-03-19)

Kontakt

Lidia Polak
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83