Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę
- Opanowanie procesu opracowania Programu Komunikacji Strategii (PKS).
- Zrozumienie roli zarządu i kadry menedżerskiej w procesie komunikacji i wdrażania strategii.
- Poznanie reakcji pracowników na wprowadzanie zmian i technik zarządzania zmianami.
- Rozwój umiejętności w zakresie prezentacji strategii różnym grupom odbiorców.
- Poznanie najlepszych praktyk w zakresie komunikacji z różnymi grupami odbiorców.
- Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
- Rozwój umiejętności w zakresie budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski i unikatowy program FIG Polska opracowany na bazie zidentyfikowanych problemów występujących powszechnie w przedsiębiorstwach na etapie komunikacji strategii.
- Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w komunikacji strategii na różnych szczeblach organizacji w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
- Selektywny dobór zagadnień w obszarze przywództwa oraz komunikacji, który warunkuje skuteczne wdrożenie strategii.
- Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.
Kto powinien wziąć udział w programie?
Właściciele firm, prezesi i pozostali członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów, strategii, produkcji, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, marketingu, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za wdrożenie i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, kierownicy i liderzy zespołów projektowych, uczestnicy procesów zmian.
Efekty kształcenia
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do komunikacji strategii i przewodzenia ludziom w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.
- Opracować program komunikacji strategii
- Przygotować informację o strategii z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi np. mapa celów, karta wyników – KPI dostosowaną do różnych grup interesariuszy
- Wybrać kanały komunikacji strategii
- Rozpisać role w procesie komunikacji strategii
- Zaprezentować strategię różnym grupom interesariuszy
- Identyfikować problemy związane z wdrożeniem strategii i zarządzaniem zmianami i im przeciwdziałać
- Wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w wdrożeniu strategii.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie komunikacji strategii i przywództwa w jej wdrożeniu.
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Komunikacja strategii
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Czym jest strategia przedsiębiorstwa i co decyduje o jej sukcesie?
- Strategia jako wyzwanie rozwojowe firmy i kadry menedżerskiej.
- Czynniki sukcesu wdrożenia strategii w organizacji.
- Co powinna zawierać strategia firmy? Składowe strategii jako treści programów komunikacji. – Warsztat
- Program komunikacji strategii jako narzędzie informacji o strategii przedsiębiorstwa. – Warsztat
- Treść i forma informacji o strategii. Kto powinien opracować program komunikacji? – Ćwiczenie
- Mapa celów strategicznych, KPI oraz karty projektów strategicznych jako narzędzia komunikacji strategii.
- Jak dobierać kanały komunikacji strategii do różnych grup odbiorców. – Ćwiczenie
- Określenie grup odbiorców programu komunikacji. – Ćwiczenie
- Harmonogram wdrożenia programu komunikacji strategii. – Ćwiczenie
- Kto powinien komunikować strategię w organizacji? Role poszczególnych grup menedżerskich
w realizacji programu komunikacji strategii.- Przygotowanie kadry menedżerskiej do komunikacji strategii firmy.
- Proces komunikacji strategii w „dół” organizacji – wyzwanie dla menedżerów.
- Jak zarządzać informacją zwrotną otrzymywaną „od dołu” w trakcie prezentacji strategii?
- Jak chcesz komunikować strategię swoim zespołom? Pomysły na komunikację strategii w firmie. – Warsztat
- Jak monitorować wdrożenie programu komunikacji i ocenić skuteczności dotarcia do odbiorców?
- Wskaźniki efektywności realizacji programów. – Warsztat
- Podsumowanie dnia.
Plan dnia:
- 8.30
Rejestracja Uczestników
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Angażowanie pracowników we wdrażanie strategii
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Psychologiczne aspekty reakcji ludzi na zmiany niesione przez strategię. – Ćwiczenie
- Skuteczne techniki komunikacji z dużymi grupami pracowników. – Ćwiczenie
- Częstotliwość komunikacji strategii a poziom zaangażowania pracowników.
- Jakich błędów należy się wystrzegać w procesie komunikacji strategii? – Ćwiczenie
- Jak budować organizację wygrywającą?
- Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy? (motywacja w perspektywie długoterminowej).
- Materialne i pozamaterialne „motywatory” skłaniające pracowników do realizacji strategii. System wynagrodzeń.
- Przywództwo i zaangażowanie menedżerów jako kluczowy czynnik sukcesu wdrażania strategii firmy.
- Jak rozwijać zespół menedżerski, gwarantujący wdrożenie strategii firmy? – Ćwiczenie
- Nasz dekalog komunikacji strategii.
- Podsumowanie zajęć.
Plan dnia:
- 9.00
Rozpoczęcie zajęć
- 10.30 - 10.50
Przerwa na kawę
- 13.00 - 14.00
Wspólny lunch
- 15.30 - 15.50
Przerwa na kawę
- 17.00
Zakończenie zajęć
Warunki uczestnictwa w seminarium
- Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
FIG Polska Sp. z o.o.,
Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293. - Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
- Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
- W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
- Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
- Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
- Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
- Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
- Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
- Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
- Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
- Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
- Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
- Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
- Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
- Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.
Najbliższe terminy
Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.