Strategia

Komunikacja strategii firmy oraz przywództwo w jej wdrożeniu

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Opanowanie procesu opracowania Programu Komunikacji Strategii (PKS).
  • Zrozumienie roli zarządu i kadry menedżerskiej w procesie komunikacji i wdrażania strategii.
  • Poznanie reakcji pracowników na wprowadzanie zmian i technik zarządzania zmianami.
  • Rozwój umiejętności w zakresie prezentacji strategii różnym grupom odbiorców.
  • Poznanie najlepszych praktyk w zakresie komunikacji z różnymi grupami odbiorców.
  • Rozwój indywidualnych cech przywódczych, gwarantujących skuteczne wdrożenie strategii w przedsiębiorstwie.
  • Rozwój umiejętności w zakresie budowania teamu menedżerskiego, skoncentrowanego na wdrożeniu strategii.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program FIG Polska opracowany na bazie zidentyfikowanych problemów występujących powszechnie w przedsiębiorstwach na etapie komunikacji strategii.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w komunikacji strategii na różnych szczeblach organizacji w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Selektywny dobór zagadnień w obszarze przywództwa oraz komunikacji, który warunkuje skuteczne wdrożenie strategii.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi i pozostali członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów, strategii, produkcji, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, marketingu, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za wdrożenie i nadzór nad realizacją strategii firmy, dyrektorzy personalni i HR, kierownicy i liderzy zespołów projektowych, uczestnicy procesów zmian.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do komunikacji strategii i przewodzenia ludziom w procesie wdrażania strategii przedsiębiorstwa.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Opracować program komunikacji strategii
  2. Przygotować informację o strategii z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi np. mapa celów, karta wyników – KPI dostosowaną do różnych grup interesariuszy
  3. Wybrać kanały komunikacji strategii
  4. Rozpisać role w procesie komunikacji strategii
  5. Zaprezentować strategię różnym grupom interesariuszy
  6. Identyfikować problemy związane z wdrożeniem strategii i zarządzaniem zmianami i im przeciwdziałać
  7. Wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w wdrożeniu strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie komunikacji strategii i przywództwa w jej wdrożeniu.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Komunikacja strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest strategia przedsiębiorstwa i co decyduje o jej sukcesie?
    1. Strategia jako wyzwanie rozwojowe firmy i kadry menedżerskiej.
    2. Czynniki sukcesu wdrożenia strategii w organizacji.
    3. Co powinna zawierać strategia firmy? Składowe strategii jako treści programów komunikacji. – Warsztat
  3. Program komunikacji strategii jako narzędzie informacji o strategii przedsiębiorstwa. – Warsztat
    1.  Treść i forma informacji o strategii. Kto powinien opracować program komunikacji? – Ćwiczenie
    2. Mapa celów strategicznych, KPI oraz karty projektów strategicznych jako narzędzia komunikacji strategii.
    3. Jak dobierać kanały komunikacji strategii do różnych grup odbiorców. – Ćwiczenie
    4. Określenie grup odbiorców programu komunikacji. – Ćwiczenie
    5. Harmonogram wdrożenia programu komunikacji strategii. – Ćwiczenie
  4. Kto powinien komunikować strategię w organizacji? Role poszczególnych grup menedżerskich
    w realizacji programu komunikacji strategii.

    1. Przygotowanie kadry menedżerskiej do komunikacji strategii firmy.
    2. Proces komunikacji strategii w „dół” organizacji – wyzwanie dla menedżerów.
    3. Jak zarządzać informacją zwrotną otrzymywaną „od dołu” w trakcie prezentacji strategii?
  5. Jak chcesz komunikować strategię swoim zespołom? Pomysły na komunikację strategii w firmie. – Warsztat
  6. Jak monitorować wdrożenie programu komunikacji i ocenić skuteczności dotarcia do odbiorców?
    1. Wskaźniki efektywności realizacji programów. – Warsztat
  7. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Angażowanie pracowników we wdrażanie strategii

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Psychologiczne aspekty reakcji ludzi na zmiany niesione przez strategię. – Ćwiczenie
  3. Skuteczne techniki komunikacji z dużymi grupami pracowników. – Ćwiczenie
  4. Częstotliwość komunikacji strategii a poziom zaangażowania pracowników.
  5. Jakich błędów należy się wystrzegać w procesie komunikacji strategii? – Ćwiczenie
  6. Jak budować organizację wygrywającą?
    1. Jak inspirować menedżerów do realizacji ambitnych celów firmy? (motywacja w perspektywie długoterminowej).
    2. Materialne i pozamaterialne „motywatory” skłaniające pracowników do realizacji strategii. System wynagrodzeń.
    3. Przywództwo i zaangażowanie menedżerów jako kluczowy czynnik sukcesu wdrażania strategii firmy.
  7. Jak rozwijać zespół menedżerski, gwarantujący wdrożenie strategii firmy? – Ćwiczenie
  8. Nasz dekalog komunikacji strategii.
  9. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.