Efektywność

Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?

Co wiesz na temat pricingu? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zrozumienie wpływu ceny na wyniki finansowe firmy.
  • Poznanie głównych czynników wpływających na wysokość cen.
  • Pogłębienie umiejętności w zakresie wyboru strategii cenowych na różnych etapach rozwoju oferty.
  • Zrozumienie zależności pomiędzy wartością postrzeganą oferty a ceną.
  • Poznanie głównych metod ustalania cen w kontekście zmian rynkowych.
  • Poznanie narzędzi przydatnych w procesie zarządzania cenami.
  • Opanowanie technik komunikacji cen.
  • Poznanie zasad negocjacji cen.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii marketingowych.
  • Selektywny dobór zagadnień z zakresu zarządzania cenami, niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii cenowych.
  • Twarde i narzędziowe podejście do zarządzania cenami z uwzględnieniem wielu czynników.
  • Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na
poziomie strategicznym.

Uwaga: Program w większym stopniu dostosowany do potrzeb decydentów niż do poziomu operacyjnego.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Ocenić wpływ cen na wyniki finansowe firmy.
  2. Identyfikować czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządzać.
  3. Dobrać właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty.
  4. Wybrać właściwe metody ustalania cen w firmie.
  5. Ustalać ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty.
  6. Zastosować poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C.
  7. Zastosować techniki komunikacji cen.
  8. Wykorzystać zasady negocjacji do obrony ceny.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cenami.

Eksperci prowadzący

Tadeusz Woźniak

Dyrektor generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska. Ekspert w zakresie zarządzania finansowego, marketingowego i strategicznego, zarówno w polskich, jak i zagranicznych przedsiębiorstwach, ekspert w zakresie zarządzania przez cele strategiczne (MBO), metodyki Balanced Scorecard i Value Based Management.

W FIG Polska prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”,
  • „Zarządzanie wartością firmy – Value Based Management. Koncepcja i narzędzia”.

Opracował i nadzorował wdrożenie długoterminowych strategii rozwoju polskich i zagranicznych przedsiębiorstw oraz zrealizował liczne projekty restrukturyzacyjne i rozwojowe w firmach polskich, francuskich i belgijskich. Opracował liczne analizy finansowe dla polskich przedsiębiorstw.

Projekty doradcze

Szef projektów doradczych w zakresie budowy i wdrażania strategii z wykorzystaniem Balanced Scorecard i Value Based Management m.in. w: Ambra (spółka giełdowa), Elektrotim (spółka giełdowa), Grupa Azoty Puławy (spółka giełdowa), Medisept, Przemysłowe Centrum Optyki – PCO, ZPUE (spółka giełdowa).

Doradca zarządów ds. strategii m.in. Boryszew (spółka giełdowa), Ciech (spółka giełdowa), DHL Express, Europejski Fundusz Leasingowy, Pilkington Automotive Poland (spółka giełdowa), PKN Orlen (spółka giełdowa).

Prowadzenie szkoleń

Animator, wykładowca i trener ponad 400 szkoleń z zakresu zarządzania strategicznego, finansów i marketingu dla najwyższej kadry zarządzającej we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska. Wykładowca zewnętrzny (zaproszony) studiów podyplomowych „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, „Efektywne Zarządzanie IT w przedsiębiorstwie”, „Podyplomowe Studium Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych” w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Prezes spółki doradczej SODECO w Paryżu. Były dyrektor finansowy Dimacel – Alcatel (Francja), menedżer w firmach doradczych Ernst & Young (Francja) oraz Interconseil (Francja) – doradca w m.in.: Alcatel, Dumez – Grupa Vinci, Genest – Grupa Fayat, Grupa Nexans (Cablerie de Lens, Mars-Actel, Thomson), Urame, Babolat V.S.

Były wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska), absolwent m.in.: Université de Paris – ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master – HEC/SGH.

Wyróżnienia i publikacje

Otrzymał nagrodę Prelegenta Roku, wybrany spośród ponad 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.

Autor licznych programów edukacyjnych dla kadry zarządzającej, publikacji z zakresu zarządzania strategicznego, marketingowego i finansowego. Autor książek i publikacji w prasie ekonomicznej z zakresu strategii, finansów, Balanced Scorecard oraz Value Based Management.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
  3. Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
  4. Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
    1. Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
    2. Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
    3. Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
    4. Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
      1. Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
      2. Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna
  5. Strategie i pozycjonowanie cenowe:
    1. Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
    2. Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę?
  6. Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
    1. Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
      1. Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
      2. Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
    2. Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
      1. Które metody kosztowe można wykorzystać?
      2. Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
    3. Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady
  7. Podsumowanie dnia

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
    1. Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
    2. Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
    3. Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
    4. Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
    5. Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
    6. Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
    7. Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
    8. Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
    9. Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
    10. Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
    11. Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
    12. Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
    13. Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady
  3. Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
    1. Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
    2. Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych?
  4. 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
  5. Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Warszawa


Warszawa


MIEJSCE ZAJĘĆ: Warszawa, Hotel**** (o dokładnej lokalizacji będziemy informować bliżej terminu seminarium).

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

  1. 07.02.2022 2 dni
    Warszawa
    Warszawa
    Cena netto: 3650 zł (rabat: 10% do 2021-12-07)

Kontakt

Anna Młynarska
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83