Finanse

Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz. 2 – Planowanie przepływów i ocena projektów inwestycyjnych

Sprawdź swoją wiedzę z podstaw finansów (planowanie przepływów i ocena projektów) – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Poznanie wpływu decyzji dotyczących projektów inwestycyjnych na sytuację finansową firmy.
  • Poznanie zasad planowania przepływów finansowych i budowy planu finansowego.
  • Opanowanie metodyki budowy projektów inwestycyjnych oraz przeprowadzenia ich analizy w oparciu o kryteria finansowe.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program stanowi kontynuację autorskiego bestsellerowego programu FIG Polska opracowanego na bazie programów zachodnich szkół biznesowych.
  • Od ponad dwóch dekad uznawany w Polsce za jeden z najlepszych programów z zakresu zarządzania finansami.
  • Pozwala przekonać się, że finanse można zrozumieć, a także mówić o nich prosto i zrozumiale.
  • Program prezentuje zagadnienia z zakresu zarządzania płynnością i inwestycjami, które powinien znać każdy zarządzający i menedżer, a nie tylko dyrektor ds. finansowych i inwestycji.
  • Poruszane zagadnienia prezentowane są językiem zrozumiałym dla niefinansistów!
  • Przyjazna formuła zajęć: dydaktyka dostosowana do modelu szkolenia kadry menedżerskiej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych,sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów: sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, strategii, relacji inwestorskich, rozwoju, R&D, produkcji, IT, personalnych i HR, komunikacji, działów prawnych,linii biznesowych; szefowie projektów.

Program pierwszego wyboru dla zarządzających z wykształceniem technicznym, humanistycznym, medycznym etc. Uczestnikami mogą być osoby z większą wiedzą rachunkową, którym brakuje elementów wiedzy z analizy księgowej.

Wymagana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnej oceny projektów inwestycyjnych i doboru właściwych źródeł finansowania projektów.
Po ukończeniu szkolenia (część II) uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Potrafił planować przepływy finansowe, aby uniknąć utraty płynności finansowej i zachować równowagę finansową
  2. Znał wpływ decyzji dotyczących projektów inwestycyjnych na sytuację finansową firmy;
  3. Znał najważniejsze metody finansowej oceny projektów inwestycyjnych i potrafił przeprowadzić analizę projektów inwestycyjnych w oparciu o kryteria finansowe.
  4. Potrafił ocenić atrakcyjność projektów inwestycyjnych w oparciu o kryteria finansowe.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie podstaw finansów.

Eksperci prowadzący

Marek Panfil

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa, wyceną przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych, oceną opłacalności projektów inwestycyjnych, analizą finansową.

Posiada 15-letnie doświadczenie doradcze (w Polsce i Kanadzie) w zakresie audytu wewnętrznego, opracowywania analiz finansowych, wycen przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych, a także biznesplanów dla przedsiębiorców poszukujących kapitału własnego i obcego. Z jego usług korzystały Bialmed, CQN, Elproma, EY, Executive Network, Federal Mogul, Forte, Grupa Azoty, GW International, ICBC (w Kanadzie), KGHM International, One to One, Scientific, Secret Garden, SoftHard, Tenczynek i wiele górniczych spółek w Kanadzie (w Vancouver).     

W latach 2008-2014 niezależny członek rad nadzorczych i przewodniczący komitetu audytu w KGHM Polska Miedź SA, w okresie 2012-2013 w Interferie SA. Obecnie w Radzie Nadzorczej Niezależnego Domu Maklerskiego SA. 

Posiada bogate doświadczenia trenerskie. Prowadził zajęcia m.in. dla: BGK, ENEA, Grupa Azoty (Kędzierzyn-Koźle, Police), KGHM, Katowicki Holding Węglowy, PKN Orlen, PKO BP z obszaru zarządzania wartością przedsiębiorstwa, wycen przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

W Vancouver w 2017 szkolił kadrę menedżerską w Simon Fraser University Beedie School of Business z zakresu Entrepreneurial Finance. Od wielu lat szkoli kadrę menedżerską na studiach podyplomowych obecnie w Akademii Leona Koźmińskiego a we wcześniejszych latach także w SGH.

Doświadczenia zawodowe zdobywał w Kanadzie (KGHM International – jako internal audit manager i w EY jako manager w Transaction Advisory Service Valuation and Business Modeling), w Polsce w firmach konsultingowych czy jako niezależny członek rad nadzorczych w KGHM, Interferie, a także jako wykładowca, mentor, kierownik studiów podyplomowych, kierownik Zakładu Pomiaru Wartości w SGH w Warszawie.  

Doktor nauk ekonomicznych. Aktualnie wykładowca w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe”.

Absolwent SGH w Warszawie: specjalizacja zarządzanie.
Stypendysta/ stażysta w NYU Stern School of Business, IESE Business School.

Autor wielu publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstwa, private
equity i venture capital, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria: Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.

Pierwszy dzień (9:00 - 17:00)

Zachowanie płynności jest najważniejsze… Przepływy liczone metodą pośrednią i metodą bezpośrednią

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Powtórzenie i przypomnienie zagadnień poruszanych w ramach części I seminarium.
  3. Znaczenie planowania przepływów pieniężnych dla rozwoju firmy.
  4. Przepływy pieniężne kalkulowane metodą pośrednią a metoda bezpośrednia szacowania przepływów. – Ćwiczenia
  5. Metoda bezpośrednia szacowania przepływów pieniężnych a planowanie krótkoterminowe.
    1. Co nam daje planowanie krótkookresowe przepływów?
    2. Co musi wiedzieć niefinansista?
    3. Plany kroczące. – Przykłady
  6. Metoda pośrednia szacowania przepływów pieniężnych a planowanie długoterminowe.
    1. Po co planować, kiedy nie wiemy, co będzie za 5 lat?
    2. Wynik + korekty.
    3. Jakie korekty powinny zostać uwzględnione?
    4. Jak planować zapotrzebowanie na kapitał obrotowy? – Dyskusja, Ćwiczenia
  7. Jak bezpieczne finansować działalność? Budowa planu finansowania.
  8. Finansowanie kredytem, leasingiem czy środkami własnymi? – Ćwiczenie, Przykład, Dyskusja
  9. Zastosowania analizy progu rentowności (BEP).
    1. Próg rentowności ilościowy a wartościowy.
    2. Czy przedsiębiorstwo osiąga faktycznie jeden próg rentowności? – Ćwiczenia
  10. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8:30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9:00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10:30 - 10:50

    Przerwa na kawę

  4. 13:00 - 14:00

    Wspólny lunch

  5. 15:30 - 15:50

    Przerwa na kawę

  6. 17:00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9:00 - 17:00)

Ocena decyzji inwestycyjnych

  1. Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium i test wiedzy nr 2 wraz z omówieniem jego rozwiązania.
  2. Co to jest projekt inwestycyjny? Czym różni się inwestycja od kosztu? Specyfika różnych projektówinwestycyjnych.
  3. Jakie są źródła ryzyka inwestycyjnego? Jak prognozować ryzyko inwestycyjne?
  4. Dlaczego pieniądz traci wartość w czasie? Jakie są konsekwencje przy ocenie projektów inwestycyjnych?
  5. Jak trafnie ocenić rentowność inwestycji? Finansowe kryteria oceny inwestycji: NPV, IRR, paybackperiod (czas zwrotu). – Ćwiczenia
  6. Co uwzględnić w nakładach inwestycyjnych – CAPEX?
  7. Jak zaplanować przepływy operacyjne z projektu inwestycyjnego?
    1. Jak oszacować koszty operacyjne – OPEX?
    2. Jakie problemy możemy napotkać szacując przychody z inwestycji?
    3. Kiedy uwzględnić zapotrzebowanie na kapitał obrotowy w przepływach pieniężnych? – Ćwiczenia
  8. Jak wyznaczyć łączny koszt kapitału zaangażowanego w przedsiębiorstwie – WACC? – Ćwiczenie
  9. Akceptacja czy odrzucenie projektu inwestycyjnego? Decyzje inwestycyjne na tle strategiiprzedsiębiorstwa. Czy tylko finansowe kryteria oceny projektu mają znaczenie?
  10. Rentowność projektu, a planowane ROI. – Ćwiczenia, Dyskusja
  11. Podsumowanie zajęć i plan działania

Plan dnia:

  1. 9:00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10:30 - 10:50

    Przerwa na kawę

  3. 13:00 - 14:00

    Wspólny lunch

  4. 15:30 - 15:50

    Przerwa na kawę

  5. 17:00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Golden Tulip

Towarowa 2
00-811 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! Uczestnicy seminariów powołujący się na hasło FIG Polska otrzymają atrakcyjne zniżki na nocleg w kompleksie Louvre Hotels:

Nasi klienci otrzymają także 20% zniżki na parking hotelowy. Rabat dotyczy tylko kompleksu hotelowego znajdującego się przy ul. Towarowej 2 w Warszawie.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy także dokonywanie rezerwacji on-line: http://www.hotelewarszawa.pl/hotele.php?link=conntact. Ceny warszawskich hoteli mogą być tu niższe, niż rezerwacja bezpośrednio w hotelu jednak nie jest to regułą.


W niewielkiej odległości znajduje się również: Radisson Blu Sobieski ****: (+48) 22 579 10 25 > 27

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

  1. 12.10.2020 2 dni
    Hotel Golden Tulip
    Cena netto: 3250 zł (rabat: 10% do 2020-08-12)

Kontakt

Emilia Wiśniewska
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83