Finanse

Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów cz. 2 – Planowanie przepływów i ocena projektów inwestycyjnych

Sprawdź swoją wiedzę z podstaw finansów (planowanie przepływów i ocena projektów) – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Poznanie wpływu decyzji dotyczących projektów inwestycyjnych na sytuację finansową firmy.
  • Poznanie zasad planowania przepływów finansowych i budowy planu finansowego.
  • Opanowanie metodyki budowy projektów inwestycyjnych oraz przeprowadzenia ich analizy w oparciu o kryteria finansowe.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Program stanowi kontynuację autorskiego bestsellerowego programu FIG Polska opracowanego na bazie programów zachodnich szkół biznesowych.
  • Od ponad dwóch dekad uznawany w Polsce za jeden z najlepszych programów z zakresu zarządzania finansami.
  • Pozwala przekonać się, że finanse można zrozumieć, a także mówić o nich prosto i zrozumiale.
  • Program prezentuje zagadnienia z zakresu zarządzania płynnością i inwestycjami, które powinien znać każdy zarządzający i menedżer, a nie tylko dyrektor ds. finansowych i inwestycji.
  • Poruszane zagadnienia prezentowane są językiem zrozumiałym dla niefinansistów!
  • Przyjazna formuła zajęć: dydaktyka dostosowana do modelu szkolenia kadry menedżerskiej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych,sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów: sprzedaży i marketingu, logistyki i zakupów, strategii, relacji inwestorskich, rozwoju, R&D, produkcji, IT, personalnych i HR, komunikacji, działów prawnych,linii biznesowych; szefowie projektów.

Program pierwszego wyboru dla zarządzających z wykształceniem technicznym, humanistycznym, medycznym etc. Uczestnikami mogą być osoby z większą wiedzą rachunkową, którym brakuje elementów wiedzy z analizy księgowej.

Wymagana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnej oceny projektów inwestycyjnych i doboru właściwych źródeł finansowania projektów.
Po ukończeniu szkolenia (część II) uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Potrafił planować przepływy finansowe, aby uniknąć utraty płynności finansowej i zachować równowagę finansową
  2. Znał wpływ decyzji dotyczących projektów inwestycyjnych na sytuację finansową firmy;
  3. Znał najważniejsze metody finansowej oceny projektów inwestycyjnych i potrafił przeprowadzić analizę projektów inwestycyjnych w oparciu o kryteria finansowe.
  4. Potrafił ocenić atrakcyjność projektów inwestycyjnych w oparciu o kryteria finansowe.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie podstaw finansów.

Eksperci prowadzący

Marek Panfil

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem finansami przedsiębiorstwa, wyceną przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych, oceną opłacalności projektów inwestycyjnych, analizą finansową.

Posiada 15-letnie doświadczenie doradcze (w Polsce i Kanadzie) w zakresie audytu wewnętrznego, opracowywania analiz finansowych, wycen przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych, a także biznesplanów dla przedsiębiorców poszukujących kapitału własnego i obcego. Z jego usług korzystały Bialmed, CQN, Elproma, EY, Executive Network, Federal Mogul, Forte, Grupa Azoty, GW International, ICBC (w Kanadzie), KGHM International, One to One, Scientific, Secret Garden, SoftHard, Tenczynek i wiele górniczych spółek w Kanadzie (w Vancouver).     

W latach 2008-2014 niezależny członek rad nadzorczych i przewodniczący komitetu audytu w KGHM Polska Miedź SA, w okresie 2012-2013 w Interferie SA. Obecnie w Radzie Nadzorczej Niezależnego Domu Maklerskiego SA. 

Posiada bogate doświadczenia trenerskie. Prowadził zajęcia m.in. dla: BGK, ENEA, Grupa Azoty (Kędzierzyn-Koźle, Police), KGHM, Katowicki Holding Węglowy, PKN Orlen, PKO BP z obszaru zarządzania wartością przedsiębiorstwa, wycen przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

W Vancouver w 2017 szkolił kadrę menedżerską w Simon Fraser University Beedie School of Business z zakresu Entrepreneurial Finance. Od wielu lat szkoli kadrę menedżerską na studiach podyplomowych obecnie w Akademii Leona Koźmińskiego a we wcześniejszych latach także w SGH.

Doświadczenia zawodowe zdobywał w Kanadzie (KGHM International – jako internal audit manager i w EY jako manager w Transaction Advisory Service Valuation and Business Modeling), w Polsce w firmach konsultingowych czy jako niezależny członek rad nadzorczych w KGHM, Interferie, a także jako wykładowca, mentor, kierownik studiów podyplomowych, kierownik Zakładu Pomiaru Wartości w SGH w Warszawie.  

Doktor nauk ekonomicznych. Aktualnie wykładowca w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe”.

Absolwent SGH w Warszawie: specjalizacja zarządzanie.
Stypendysta/ stażysta w NYU Stern School of Business, IESE Business School.

Autor wielu publikacji z zakresu wyceny przedsiębiorstwa, private equity i venture capital, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria: Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.

Pierwszy dzień (9:00 - 17:00)

Zachowanie płynności jest najważniejsze… Przepływy liczone metodą pośrednią i metodą bezpośrednią

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Powtórzenie i przypomnienie zagadnień poruszanych w ramach części I seminarium.
  3. Znaczenie planowania przepływów pieniężnych dla rozwoju firmy.
  4. Przepływy pieniężne kalkulowane metodą pośrednią a metoda bezpośrednia szacowania przepływów. – Ćwiczenia
  5. Metoda bezpośrednia szacowania przepływów pieniężnych a planowanie krótkoterminowe.
    5.1. Co nam daje planowanie krótkookresowe przepływów?
    5.2. Co musi wiedzieć niefinansista?
    5.3. Plany kroczące. – Przykłady
  6. Metoda pośrednia szacowania przepływów pieniężnych a planowanie długoterminowe.
    6.1. Po co planować, kiedy nie wiemy, co będzie za 5 lat?
    6.2. Wynik + korekty.
    6.3. Jakie korekty powinny zostać uwzględnione?
    6.4. Jak planować zapotrzebowanie na kapitał obrotowy? – Dyskusja, Ćwiczenia
  7. Jak bezpieczne finansować działalność? Budowa planu finansowania.
  8. Finansowanie kredytem, leasingiem czy środkami własnymi? – Ćwiczenie, Przykład, Dyskusja
  9. Zastosowania analizy progu rentowności (BEP).
    9.1. Próg rentowności ilościowy a wartościowy.
    9.2. Czy przedsiębiorstwo osiąga faktycznie jeden próg rentowności? – Ćwiczenia
  10. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8:30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9:00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10:30 - 10:50

    Przerwa na kawę

  4. 13:00 - 14:00

    Wspólny lunch

  5. 15:30 - 15:50

    Przerwa na kawę

  6. 17:00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9:00 - 17:00)

Ocena decyzji inwestycyjnych

  1. Powtórzenie zagadnień z pierwszego dnia seminarium i test wiedzy nr 2 wraz z omówieniem jego rozwiązania.
  2. Co to jest projekt inwestycyjny? Czym różni się inwestycja od kosztu? Specyfika różnych projektówinwestycyjnych.
  3. Jakie są źródła ryzyka inwestycyjnego? Jak prognozować ryzyko inwestycyjne?
  4. Dlaczego pieniądz traci wartość w czasie? Jakie są konsekwencje przy ocenie projektów inwestycyjnych?
  5. Jak trafnie ocenić rentowność inwestycji? Finansowe kryteria oceny inwestycji: NPV, IRR, payback period (czas zwrotu). – Ćwiczenia
  6. Co uwzględnić w nakładach inwestycyjnych – CAPEX?
  7. Jak zaplanować przepływy operacyjne z projektu inwestycyjnego?
    7.1. Jak oszacować koszty operacyjne – OPEX?
    7.2. Jakie problemy możemy napotkać szacując przychody z inwestycji?
    7.3. Kiedy uwzględnić zapotrzebowanie na kapitał obrotowy w przepływach pieniężnych? – Ćwiczenia
  8. Jak wyznaczyć łączny koszt kapitału zaangażowanego w przedsiębiorstwie – WACC? – Ćwiczenie
  9. Akceptacja czy odrzucenie projektu inwestycyjnego? Decyzje inwestycyjne na tle strategii przedsiębiorstwa. Czy tylko finansowe kryteria oceny projektu mają znaczenie?
  10. Rentowność projektu, a planowane ROI. – Ćwiczenia, Dyskusja
  11. Podsumowanie zajęć i plan działania

Plan dnia:

  1. 9:00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10:30 - 10:50

    Przerwa na kawę

  3. 13:00 - 14:00

    Wspólny lunch

  4. 15:30 - 15:50

    Przerwa na kawę

  5. 17:00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Golden Tulip

Towarowa 2
00-811 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! Uczestnicy seminariów powołujący się na hasło FIG Polska rezerwujący pobyt bezpośrednio w Hotelu otrzymają atrakcyjne zniżki na nocleg w kompleksie Louvre Hotels:

  • Golden Tulip**** – tel. (22) 582 75 00
    • 420 zł brutto za pokój 1-os superior ze śniadaniem
    • 520 zł brutto za pokój 2-os  superior ze śniadaniem
  • Campanile***  tel. (22) 582 72 00
    • rabat 10% na pokoje hotelowe
  • Premiere Classe* tel. (22) 582 72 06
    • rabat 10% na pokoje hotelowe

Parking hotelowy: w cenie 40 zł za dobę lub 4 zł za godzinę. Cena dotyczy tylko kompleksu hotelowego znajdującego się przy ul. Towarowej 2 w Warszawie.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy sprawdzanie cen w serwisach online lub zapytanie w recepcji o aktualne promocje.


W niewielkiej odległości znajduje się również: Radisson Blu Sobieski ****: (+48) 22 579 10 25 > 27

Ogólne warunki uczestnictwa w seminarium

1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług szkoleniowych dotyczą usług świadczonych przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (dalej FIG Polska, Organizator). Niniejsze warunki skierowane są do podmiotów niebędących konsumentami.

2. Przedmiotem niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług jest określenie zasad i warunków współpracy Stron w zakresie udziału Zamawiającego i/lub osób wskazanych przez Zamawiającego z katalogu seminariów warsztatowych oferowanych przez FIG Polska, realizowanych wg programów określonych przez FIG Polska, w terminach i miejscach wskazanych przez FIG Polska. Szczegółowe programy poszczególnych seminariów oraz ceny netto i informacje o rabatach można znaleźć na stronie www.figpolska.pl.

Zgłoszenie uczestnictwa

3. Zamawiający i/lub osoby wskazane przez Zamawiającego uczestniczą w seminariach organizowanych przez FIG Polska na podstawie formularza (karty) zgłoszenia dostępnego na stronie www.figpolska.pl lub formularza przesłanego przez Zamawiającego na wskazany adres mailowy. Zgłoszenie udziału zawiera m.in. tytuł wybranego seminarium, termin, lokalizację oraz dane osób delegowanych na seminarium.

4. Osoba podpisująca lub przesyłająca formularz (kartę) zgłoszenia, składając zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 3, oświadcza, że została wyraźnie upoważniona do jego złożenia i zawarcia w imieniu reprezentowanego podmiotu umowy świadczenia usługi szkoleniowej.

5. Po wpłynięciu zgłoszenia Organizator potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte jeśli na wskazanym seminarium są jeszcze wolne miejsca. W przypadku braku wolnych miejsc FIG Polska zobowiązuje się niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia poinformować o tym fakcie Zamawiającego.

Warunki płatności

6. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie płatności na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 14 dni od daty jej wystawienia lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.

7. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.

8. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.

9. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.

10. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.

Zmiana i odwołanie uczestnictwa

11. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.

12. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 11 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.

13. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.

14. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.

Odpowiedzialność i obowiązki Organizatora

15. Organizator zobowiązuje się do przygotowania seminariów z należytą starannością i zgodnie z programem prezentowanym na stronie.

16. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.

17. Informacje i materiały przekazane na szkoleniu nie mają charakteru indywidualnego i nie mogą być uważane za świadczenie usług doradztwa. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe wskutek czynności podjętych lub zaniechanych na podstawie udzielonych rekomendacji.

18. Organizator zobowiązuje się do zachowania poufności informacji i dokumentów uzyskanych podczas wzajemnej współpracy.

Prawa autorskie

19. Wszelkie treści zawarte w autorskich materiałach szkoleniowych, programach, scenariuszach ćwiczeń stanowią przedmiot przysługujących Organizatorowi autorskich praw majątkowych.

20. Uczestnikowi przysługuje prawo wykorzystania otrzymanych materiałów dla potrzeb własnych i związanych z działalnością gospodarczą Zamawiającego.

21. Uczestnik nie ma prawa do przeprowadzania seminariów z wykorzystaniem programu, ani całości czy części materiałów, ani udzielania praw do korzystania z nich osobom trzecim.

22. Organizator nie wyraża zgody na kopiowanie i powielanie materiałów; dokonywanie zmian, których następstwem mogłyby być wątpliwości co do autorstwa utworu utrwalonego w egzemplarzu lub co do faktu, że utwór utrwalony w egzemplarzu jest przedmiotem praw Organizatora.

Inne

23. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.

Reklamacje

24. Zamawiającemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

25. Reklamację można składać pocztą tradycyjną (na adres FIG Polska, Warszawa 02-032, Filtrowa 75/5) lub e-mailowo (biuro@figpolska.pl) w terminie 7 dni od dnia zakończenia seminarium.

26. Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe), informacje nt. reklamowanej usługi (data, temat) oraz powinna wskazywać elementy usługi, które nie były zrealizowane lub były niezgodne z ustaleniami zawartymi w Umowie (np. brak realizacji wybranych punktów programu, niekompletność materiałów, sposób prowadzenia zajęć). Reklamacja może, ale nie musi, być złożona z wykorzystaniem Formularza Zgłoszenia Opini, który jest udostępniany na życzenie.

27. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

28. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Organizator zaproponuje adekwatne działania naprawcze lub obniżenie ceny.

29. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana w taki sposób, w jaki reklamacja została złożona.

Postanowienia końcowe

30.  W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej Umowy (w całości lub w części) zostało uznane za sprzeczne z prawem, nieważne lub z innych powodów nie podlegające dochodzeniu na drodze prawnej, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.

31. Wszystkie spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy podlegają rozstrzygnięciu właściwych sądów powszechnych dla miasta Warszawy.

32. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.

33. Zapoznałem(am) się z Ogólnymi warunkami świadczenia usług, warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO

Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium. Państwa dane osobowe będą przekazywane w zakresie wynikającym z przepisów prawa organom państwa, sądom, podmiotom świadczącym usługi księgowe.. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wynikający z ustawy o rachunkowości. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Przysługuje Państwu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane nie są przekazywane do państw trzecich (poza UE) lub organizacji międzynarodowych.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/
Ogólne warunki świadczenia usług dostępne są na stronie https://figpolska.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug

 

346

TOP MANAGERÓW
POLECA TO!

  • Wybrany termin:
    27.11.2023, 2 dni
  • Lokalizacja:
    Hotel Golden Tulip
    Warszawa, Towarowa 2
  • Cena netto:
    3950 zł

Kontakt

Dominika Kiecana
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83