Finanse

Jak efektywnie zarządzać cash flow i kapitałem obrotowym? Warsztaty dla zarządzających

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Pogłębienie wiedzy menedżerskiej w zakresie aktywnego zarządzania płynnością finansową, w tym poprawy procesów gospodarowania kapitałem pracującym.
  • Poznanie skutecznych metod pomiaru i diagnozowania płynności finansowej.
  • Opanowanie technik planowania cash flow.
  • Opanowanie zarządzania kapitałem obrotowym i płynnością finansową w zależności
    od modelu biznesowego.
  • Pogłębienie wiedzy w zakresie inwestowania nadwyżek finansowych.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz programach restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw.
  • Program opracowany z myślą o zarządach, decydentach i menedżerach najwyższego szczebla, nieposiadających przygotowania z zakresu finansów.
  • Seminarium prezentuje niezbędne kompendium wiedzy nt. zarządzania płynnością
    i kapitałem obrotowym niezbędne do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Scenariusze ćwiczeń opracowane przez praktyków na bazie realnych sytuacji biznesowych.
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem-praktykiem o bogatym
    doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się
    wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, sprzedaży i marketingu, logistyki, zakupów, produkcji. Kadra menedżerska działów finansowych i księgowych, windykacji, działów analiz i controllingu biznesowego.

Wymagana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cash flow i kapitałem obrotowym.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Posiadał wiedzę w zakresie zarządzania płynnością finansową, w tym poprawy procesów gospodarowania kapitałem pracującym,
  2. Znał metody pomiaru i diagnozowania płynności finansowej,
  3. Stosował techniki analizy, oceny i planowania cash flow,
  4. Potrafił dostosować zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością finansową do modelu biznesowego firmy
  5. Wiedział jak optymalnie inwestować nadwyżki cash flow.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cash flow i kapitałem obrotowym.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Diagnoza płynności finansowej dla celów zarządczych

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest płynność finansowa firmy?Kiedy mamy do czynienia z niewypłacalnością firmy, a kiedy z jej bankructwem? – Ćwiczenie
  3. Kiedy grozi nam utrata płynności?Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na utratę płynności finansowej. – Ćwiczenia
  4. Jak ocenić płynność finansową przedsiębiorstwa?Statyczne i dynamiczne metody oceny płynności finansowej.
    1. Budowa rachunku przepływów pieniężnych (metoda bezpośrednia i pośrednia).
    2. Analiza i ocena płynności finansowej na podstawie rachunku przepływów pieniężnych.
  5. Czym jest bilans finansowy i jakich informacji nam dostarcza?
    Ćwiczenia

    1. Analiza i ocena poziomu kapitału obrotowego (KO).
    2. Analiza i ocena zapotrzebowania na kapitał obrotowy (ZKO).
    3. Analiza i ocena płynności netto i zapotrzebowania na kredyt bankowy.
  6. Kiedy problemy z płynnością wynikają ze złej struktury finansowania, a kiedy są wynikiem nieefektywnych procesów
    w organizacji? Analiza i interpretacja wskaźników płynności (liquidity ratios) na bazie bilansu.

    1. Wskaźniki pokrycia aktywów kapitałami.
    2. Wskaźniki oceny efektywności zarządzania kapitałem obrotowym:
      1. Wskaźnik zobowiązań w dniach sprzedaży (DPO).
      2. Wskaźnik należności w dniach sprzedaży (DSO).
      3. Wskaźnik zapasów w dniach sprzedaży – zasady i metody zarządzania zapasami.
    3. Wskaźniki płynności: CR (curentratio), R (quickratio), wskaźnik płynności natychmiastowej. – Ćwiczenia
  7. W jaki sposób układać nasze relacje z klientami, dostawcami, partnerami, kooperantami, aby zmniejszyć zarządzanie
    zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy?

    1. Zasady i metody zarządzania zapasami. – Ćwiczenia
    2. Zasady zarządzania należnościami od odbiorców. – Ćwiczenia
    3. Zasady zarządzania zobowiązaniami wobec dostawców. – Ćwiczenia
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Zarządzanie kapitałem obrotowym i nadwyżkami finansowymi

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak efektywnie zarządzać kapitałem obrotowym?
    1. Jak i kiedy korzystać z zewnętrznych źródeł finansowania? Zarządzanie niedoborami finansowymi.
    2. Kredyt czy leasing? – Ćwiczenie
    3. Kiedy powinniśmy korzystać z factoringu, cesji wierzytelności czy też outsourcingu wierzytelności?
    4. Cash pooling – korzyści z „bycia w grupie kapitałowej”. – Przykłady
  3. Planowanie cash flow w zarządzaniu płynnością firmy.
    1. Jak budować długo- i krótkoterminowe prognozy cash flow? – Ćwiczenie
    2. Co uwzględnić przy prognozowaniu CF z nowych inwestycji?
    3. Jak sterować płynnością finansową? – Ćwiczenie
  4. Co zrobić z nadmiarem gotówki?Zarządzanie nadwyżkami finansowymi a skłonność do ryzyka.
    1. Lokaty standardowe i negocjowane, depozyt automatyczny.
    2. Lokaty czy szybszy zwrot z kredytów? – Ćwiczenie
    3. Transakcje Sell / Buy-Back / Repo.
    4. Obligacje skarbowe, komunalne i korporacyjne, bony wekslowe.
    5. Fundusze inwestycyjne, Venture Capital i Private Equity.
    6. Wpływ nadwyżek gotówkowych na koszt kapitału firmy. – Przykłady
  5. Wewnętrzna rezerwa płynności – czyli jak zarządzać gotówką?
    1. Rabat za przyspieszoną płatność, cash collection, cash management.
  6. Procesy biznesowe o największym potencjale do poprawy skuteczności zarządzania CF.
  7. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

  1. 23.06.2020 2 dni
    Hotel Radisson Blu Sobieski
    Warszawa, Plac Artura Zawiszy 1
    Cena netto: 3250 zł (rabat: 10% do 2020-04-23)

Kontakt

Lidia Polak
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83