Finanse

Jak efektywnie zarządzać cash flow i kapitałem obrotowym? Warsztaty dla zarządzających

Czy potrafisz zapanować nad płynnością? Sprawdź swoją wiedzę – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Pogłębienie wiedzy menedżerskiej w zakresie aktywnego zarządzania płynnością finansową, w tym poprawy procesów gospodarowania kapitałem pracującym.
  • Poznanie skutecznych metod pomiaru i diagnozowania płynności finansowej.
  • Opanowanie technik planowania cash flow.
  • Opanowanie zarządzania kapitałem obrotowym i płynnością finansową w zależności
    od modelu biznesowego.
  • Pogłębienie wiedzy w zakresie inwestowania nadwyżek finansowych.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz programach restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw.
  • Program opracowany z myślą o zarządach, decydentach i menedżerach najwyższego szczebla, nieposiadających przygotowania z zakresu finansów.
  • Seminarium prezentuje niezbędne kompendium wiedzy nt. zarządzania płynnością
    i kapitałem obrotowym niezbędne do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Scenariusze ćwiczeń opracowane przez praktyków na bazie realnych sytuacji biznesowych.
  • Możliwość konsultacji zagadnień finansowych z prowadzącym ekspertem-praktykiem o bogatym
    doświadczeniu w zarządzaniu finansami.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się
    wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, sprzedaży i marketingu, logistyki, zakupów, produkcji. Kadra menedżerska działów finansowych i księgowych, windykacji, działów analiz i controllingu biznesowego.

Wymagana znajomość finansów w zakresie pierwszej części szkolenia finansów dla niefinansistów.

Rozwiąż nasz test finansowy

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cash flow i kapitałem obrotowym.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  1. Posiadał wiedzę w zakresie zarządzania płynnością finansową, w tym poprawy procesów gospodarowania kapitałem pracującym,
  2. Znał metody pomiaru i diagnozowania płynności finansowej,
  3. Stosował techniki analizy, oceny i planowania cash flow,
  4. Potrafił dostosować zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością finansową do modelu biznesowego firmy
  5. Wiedział jak optymalnie inwestować nadwyżki cash flow.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cash flow i kapitałem obrotowym.

Eksperci prowadzący

Andrzej Staniszewski

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z wyceną spółek, analizą finansową, zarządzaniem płynnością finansową, oceną projektów inwestycyjnych oraz realizacją projektów dez/inwestycji kapitałowych (M&A).

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:

  • „Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów.”
  • „Jak poprawić zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością finansową? Praktyczne narzędzia.”
  • „Jak pilotować firmę w oparciu o wybrane wskaźniki? Analiza finansowa dla zarządzających.”

Projekty doradcze

Doświadczenie zdobył uczestnicząc w realizacji projektów kapitałowych realizowanych w ramach Grupy ORLEN w zakresie fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz projektów restrukturyzacyjnych (dez/inwestycje spółek, połączenia, restrukturyzacje, wykupy wspólników/akcjonariuszy mniejszościowych, konsolidacje działalności, etc.) dotyczących m.in.: AB Mazeikiu Nafta, Anwil, Basell ORLEN Polyolefins, Benzina, EkoNaft IKS Solino, ORLEN Automatyka, ORLEN Capital, ORLEN Centrum Serwisowe, ORLEN Budonaft, ORLEN Eko, ORLEN KolTrans, ORLEN Prewencja, ORLEN Projekt, Platinum OIL MCD, Poilen, Rafineria Trzebinia, ORLEN Transport i wielu innych. Aktualnie m.in. zajmuje się weryfikacją opłacalności wniosków inwestycyjnych oraz oceną powdrożeniową projektów.

Prowadzenie szkoleń

Posiada doświadczenia trenerskie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i zajęć. Z jego doświadczeń korzystała w trakcie seminariów kadra menedżerska m.in. takich firm, jak: Accenture, BAA Polska, Bank Millenium, CDM Pekao, Deutsche Bank PBC, Energetyka, ESRI Polska, Giełda Papierów Wartościowych, Novo Nordisk, PGE Energia Odnawialna, PKP, Plejada TFI, Private Wealth Consulting, Rank Progress, Shell, Bank Societe Generale, Synergies, Tauron Dystrybucja, X Trade Brokers, ZPUE.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Kierownik Projektu w Dziale Analiz Projektów Inwestycyjnych i Rozwoju w Obszarze Kontrolingu Biznesowego PKN ORLEN, wcześniej pełnił stanowisko Analityka, następnie Starszego Analityka w Biurze Inwestycji Kapitałowych PKN ORLEN.

Obecnie Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN Laboratorium S.A., oraz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ORLEN KolTrans S.A. W latach 2011-2016 pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej ORLEN Transport.

Absolwent Wydziału Zarządzania, Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, Studiów Podyplomowych w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Projektów Rozwojowych Firm w SGH oraz Studiów Podyplomowych w zakresie Prawa Spółek na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na Podyplomowym Studium Metody Wyceny Spółki Kapitałowej oraz Podyplomowym Studium Fuzji i Przejęć Przedsiębiorstw. Autor wielu publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstw.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Diagnoza płynności finansowej dla celów zarządczych

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym jest płynność finansowa firmy?Kiedy mamy do czynienia z niewypłacalnością firmy, a kiedy z jej bankructwem? – Ćwiczenie
  3. Kiedy grozi nam utrata płynności?Czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na utratę płynności finansowej. – Ćwiczenia
  4. Jak ocenić płynność finansową przedsiębiorstwa?Statyczne i dynamiczne metody oceny płynności finansowej.
    1. Budowa rachunku przepływów pieniężnych (metoda bezpośrednia i pośrednia).
    2. Analiza i ocena płynności finansowej na podstawie rachunku przepływów pieniężnych.
  5. Czym jest bilans finansowy i jakich informacji nam dostarcza?
    Ćwiczenia

    1. Analiza i ocena poziomu kapitału obrotowego (KO).
    2. Analiza i ocena zapotrzebowania na kapitał obrotowy (ZKO).
    3. Analiza i ocena płynności netto i zapotrzebowania na kredyt bankowy.
  6. Kiedy problemy z płynnością wynikają ze złej struktury finansowania, a kiedy są wynikiem nieefektywnych procesów
    w organizacji? Analiza i interpretacja wskaźników płynności (liquidity ratios) na bazie bilansu.

    1. Wskaźniki pokrycia aktywów kapitałami.
    2. Wskaźniki oceny efektywności zarządzania kapitałem obrotowym:
      1. Wskaźnik zobowiązań w dniach sprzedaży (DPO).
      2. Wskaźnik należności w dniach sprzedaży (DSO).
      3. Wskaźnik zapasów w dniach sprzedaży – zasady i metody zarządzania zapasami.
    3. Wskaźniki płynności: CR (curentratio), R (quickratio), wskaźnik płynności natychmiastowej. – Ćwiczenia
  7. W jaki sposób układać nasze relacje z klientami, dostawcami, partnerami, kooperantami, aby zmniejszyć zarządzanie
    zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy?

    1. Zasady i metody zarządzania zapasami. – Ćwiczenia
    2. Zasady zarządzania należnościami od odbiorców. – Ćwiczenia
    3. Zasady zarządzania zobowiązaniami wobec dostawców. – Ćwiczenia
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Zarządzanie kapitałem obrotowym i nadwyżkami finansowymi

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak efektywnie zarządzać kapitałem obrotowym?
    1. Jak i kiedy korzystać z zewnętrznych źródeł finansowania? Zarządzanie niedoborami finansowymi.
    2. Kredyt czy leasing? – Ćwiczenie
    3. Kiedy powinniśmy korzystać z factoringu, cesji wierzytelności czy też outsourcingu wierzytelności?
    4. Cash pooling – korzyści z „bycia w grupie kapitałowej”. – Przykłady
  3. Planowanie cash flow w zarządzaniu płynnością firmy.
    1. Jak budować długo- i krótkoterminowe prognozy cash flow? – Ćwiczenie
    2. Co uwzględnić przy prognozowaniu CF z nowych inwestycji?
    3. Jak sterować płynnością finansową? – Ćwiczenie
  4. Co zrobić z nadmiarem gotówki?Zarządzanie nadwyżkami finansowymi a skłonność do ryzyka.
    1. Lokaty standardowe i negocjowane, depozyt automatyczny.
    2. Lokaty czy szybszy zwrot z kredytów? – Ćwiczenie
    3. Transakcje Sell / Buy-Back / Repo.
    4. Obligacje skarbowe, komunalne i korporacyjne, bony wekslowe.
    5. Fundusze inwestycyjne, Venture Capital i Private Equity.
    6. Wpływ nadwyżek gotówkowych na koszt kapitału firmy. – Przykłady
  5. Wewnętrzna rezerwa płynności – czyli jak zarządzać gotówką?
    1. Rabat za przyspieszoną płatność, cash collection, cash management.
  6. Procesy biznesowe o największym potencjale do poprawy skuteczności zarządzania CF.
  7. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Hotel Golden Tulip

Towarowa 2
00-811 Warszawa


Strona internetowa

Zgodnie z warunkami naszej oferty cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania. Klient rezerwuje noclegi we własnym zakresie.

Uwaga! Uczestnicy seminariów powołujący się na hasło FIG Polska otrzymają atrakcyjne zniżki na nocleg w kompleksie Louvre Hotels:

Nasi klienci otrzymają także 20% zniżki na parking hotelowy. Rabat dotyczy tylko kompleksu hotelowego znajdującego się przy ul. Towarowej 2 w Warszawie.

Ważne: Dokonując rezerwacji w Hotelu proszę zawsze upewniać się, co do cen, ponieważ ceny się zmieniają. Rekomendujemy także dokonywanie rezerwacji on-line: http://www.hotelewarszawa.pl/hotele.php?link=conntact. Ceny warszawskich hoteli mogą być tu niższe, niż rezerwacja bezpośrednio w hotelu jednak nie jest to regułą.


W niewielkiej odległości znajduje się również: Radisson Blu Sobieski ****: (+48) 22 579 10 25 > 27

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.
  • Wybrany termin:
    23.06.2020, 2 dni
  • Lokalizacja:
    Hotel Golden Tulip
    Warszawa, Towarowa 2
  • Cena netto:
    3250 zł (rabat: 15% do 2020-06-09)

Kontakt

Lidia Polak
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83