Strategia

Kaskadowanie celów i KPI. Jak zbudować strategię działu i Action Plan?

Czy wiesz jak stworzyć Action Plan i wybrać KPI dla działu? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Opanowanie procesu operacjonalizacji strategii firmy na poziomie działów.
  • Nabycie umiejętności kaskadowania strategii firmy na poziom działów.
  • Rozwój umiejętności formułowania misji i celów działów w procesie kaskadowania.
  • Opanowanie technik kaskadowania KPI firmy na poziom działów
    i budowy planów działań (Action Planów) gwarantujących realizację strategii.
  • Rozwój umiejętności w zakresie inspiracji i motywacji pracowników,
    celem włączenia ich w proces realizacji strategii.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski i unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw.
  • Pogram oparty na doświadczeniach FIG Polska w kaskadowaniu strategii, w tym celów, KPI i projektach przeprowadzonych w ponad 150 polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.
  • Prezentacja narzędzi umożliwiających kaskadowanie celów i mierników
    finansowych jak ROCE, EVA, EBITDA, EBIT itd. na niższe szczeble organizacji.
  • Elastyczne rozwiązania w zakresie systemu KPI, które mogą być wykorzystywane w procesach kaskadowania strategii na poziom pionów, departamentów czy działów, jak również linii biznesowych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, dyrektorzy zarządzający i operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, dyrektorzy działów funkcjonalnych: finansów
i controllingu, strategii i rozwoju, produkcji, zakupów, logistyki, IT, administracji, dyrektorzy personalni i HR, dyrektorzy sprzedaży
i marketingu, dyrektorzy linii biznesowych, Product Managerowie.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do kaskadowania strategii firmy na poziom działu, w tym formułowanie strategii działu, w tym celów, KPI oraz działań operacyjnych.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.

  1. Sformułować i komunikować misję działu.
  2. Kaskadować strategię firmy na poziom ośrodka (pion, dział itp.).
  3. Kaskadować i formułować cele działu wynikające z celów firmy.
  4. Wybrać KPI działu, w procesie kaskadowania KPI firmy.
  5. Budować operacyjne plany działań (Action Plan).
  6. Inspirować pracowników do realizacji strategii.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie kaskadowania celów i KPI oraz budowy Action Plan.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie celów i strategii

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2.  Czym jest strategia firmy i jakie są warunki jej skutecznego wdrożenia?
    1. Cele strategiczne a strategia. Czym się różnią? – Ćwiczenie
    2. Co powinna zawierać strategia „ONE PAGE”?
    3. Rola komunikacji strategii firmy w procesie kaskadowania i operacjonalizacji strategii. – Ćwiczenie
  3. Kaskadowanie strategii firmy na niższe szczeble organizacji. Rola strategii działów w realizacji strategii firmy.
    1. Wybór działów/ ośrodków w procesie kaskadowania strategii firmy, dla których formułowane są strategie. – Ćwiczenie
    2. Misja firmy a misje działów. Formułowanie misji działów w procesie kaskadowania.
  4. Co powinna zawierać strategia działu? Wybór kluczowych treści adresowanych do pracowników działów
    1. Strategie działów biznesowych a strategie działów wspierających. – Ćwiczenie
  5. Czym musimy dysponować, aby zrealizować cele spółki? Kaskadowanie kluczowych czynników sukcesu firmy na poziom działów. – Ćwiczenie
  6. Jak kaskadować cele firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja celów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Budowa map celów działów.
    3. Weryfikacja spójności pomiędzy celami działów a celami firmy. – Ćwiczenie
  7. Czy wszystkie działy powinny posiadać cele i KPI finansowe?
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Kaskadowanie KPI i działań

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Jak kaskadować KPI i Inicjatywy Strategiczne firmy na poziom działów?
    1. Identyfikacja KPI’ów firmy, na które mają wpływ poszczególne działy/ jednostki.
    2. Identyfikacja nowych KPI’ów w działach.
    3. Ustalanie wartości wyjściowych i docelowych KPI’ów w działach.
    4. Weryfikacja spójności pomiędzy KPI’ami działów i firmy. – Ćwiczenie
  3. Jak znaleźć partnera w realizacji strategii działu w ramach organizacji? Kim są kluczowi klienci wewnętrzni działu?
    1. Wybór kluczowych klientów wewnętrznych działu i ich oczekiwań.
    2. Identyfikacja produktów współpracy wewnętrznej. – Ćwiczenie
    3. Kim chcemy być dla naszych klientów wewnętrznych? Propozycje wartości dla klientów wewnętrznych. – Ćwiczenie
  4. Jak identyfikować i priorytetyzować działania oddolne wspierające strategię firmy? Kreatywne poszukiwanie sposobów realizacji KPI. Budowa „Action Plan” działu.
    1. Projekty strategiczne firmy a projekty działu.
    2. Metodyka opisu projektów działu: zakres, harmonogram i budżet.
    3. Czy wystarczy nam zasobów do realizacji projektów firmy i działu? Planowanie i uzgadnianie zasobów.
    4. Priorytetyzacja i selekcja projektów realizowanych przez dział. – Ćwiczenie
  5. Jak wdrożyć z sukcesem strategię działu? Zarządzanie zespołem/ podwładnymi kierunkowane na realizację celów:
    1. Kto? Co? Kiedy? – Rola menedżera w planowaniu działań zespołu.
    2. Sztuka stawiania celów moim zespołom. Jak określić cele i zadania dla kierowników?
    3. Jak zdobyć zaangażowanie zespołu w realizację Action Planu? Delegacja odpowiedzialności za realizację zadań.
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Lokalizacja

Warszawa


Warszawa


MIEJSCE ZAJĘĆ: Warszawa, Hotel**** (o dokładnej lokalizacji będziemy informować bliżej terminu seminarium).

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (Organizator) potwierdza e-mailem przyjęcie zgłoszenia oraz dane w nim zawarte. Zamawiający opłaca potwierdzone zamówienie na podstawie przesłanej wraz z w/w potwierdzeniem faktury pro forma w terminie 21 dni przed rozpoczęciem seminarium lub innym wskazanym na fakturze terminie na konto FIG Polska Sp. z o.o., Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Faktura VAT zostanie wystawiona po zaksięgowaniu płatności.
  3. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować FV o naliczone rabaty.
  4. Brak zapłaty kwoty wynikającej z faktury pro forma nie oznacza rezygnacji z seminarium.
  5. Odwołanie uczestnictwa jest możliwe na 21 dni przed dniem rozpoczęcia seminarium i wymaga przesłania oświadczenia na adres: zgloszenia@figpolska.pl.
  6. Brak obecności na seminarium w przypadku braku odwołania uczestnictwa na zasadach określonych w pkt. 5 nie jest podstawą zwrotu opłaty, a opłata nieuiszczona nadal jest wymagalna.
  7. Zamawiający ma prawo do jednokrotnego przeniesienia zgłoszenia, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium, co oznacza, że może wybrać inny termin seminarium spośród oferowanych w zależności od dostępności miejsc. Oświadczenie w tym zakresie Zamawiający składa w formie dokumentowej na adres mailowy zgloszenia@figpolska.pl.
  8. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w formie dokumentowej w terminie 7 dni od daty zakończenia seminarium.
  9. Zamawiający może wyznaczyć innego uczestnika na zastępstwo podczas seminarium nawet w dniu rozpoczęcia. Wyznaczenie zastępstwa nie wymaga dopłaty do seminarium.
  10. Cena za seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania i parkingu.
  11. Organizator w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem seminarium ma prawo do odwołania seminarium a także do zmiany trenera lub miejsca zajęć. W opisanych w niniejszym punkcie przypadkach po stronie Organizatora nie powstaje obowiązek zwrotu Zamawiającemu kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  12. Dotyczy zajęć w formule online: Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania linku innym osobom. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie zajęć.
    Wymagania sprzętowe: Laptop z kamerą i mikrofonem oraz z dostępem do Internetu o przepustowości min. 5 Mb/s, najnowsza dostępna wersja przeglądarki, słuchawki.
  13. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawiania faktury VAT bez mojego podpisu.
  14. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji i je akceptuję.

Klauzula informacyjna RODO
Administratorem danych jest Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o., NIP 525-15-62-318 ul. Filtrowa 75/5 (02-032) Warszawa. Przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji seminarium (podstawa z art.6 ust.1 lit. a i b RODO). Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwia zapisanie się na seminarium.

Polityka prywatności dostępna jest na stronie: https://figpolska.pl/polityka-prywatnosci/

Najbliższe terminy

  1. 29.03.2022 2 dni
    Warszawa
    Warszawa
    Cena netto: 3950 zł (rabat: 15% do 2022-01-28)
  2. 05.07.2022 2 dni
    Warszawa
    Warszawa
    Cena netto: 3950 zł

Kontakt

Edyta Bartosiewicz
zgloszenia@figpolska.pl
+48 22 823 42 83

Zapytaj o szkolenie zamknięte

biuro@figpolska.pl
+48 22 823 42 83