Strategia

Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy

Kluczowe korzyściPobierz ulotkę

  • Zapoznanie uczestników ze strategiczną rolą zakupów w przedsiębiorstwie, z wpływem tej funkcji na kreowanie wyniku finansowego oraz na wartość firmy.
  • Wskazanie metod i technik obliczania potencjału oszczędności w zakupach oraz ustalania priorytetów.
  • Poznanie konkretnych działań w kierunku redukcji wydatków i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie.
  • Opanowanie metodyki budowy strategii zakupów.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw, w tym strategii zakupowych.
  • Program realizowany przez wysokiej klasy doświadczonego konsultanta-praktyka specjalizującego się w optymalizacji procesów zakupowych.
  • Prezentacja koncepcji i narzędzi wykorzystywanych w strategicznym zarządzaniu procesem zakupowym, nastawionym na optymalizację kosztów zakupów przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości dostaw.
  • Praktyczny charakter zajęć, prezentacja narzędzi na podstawie „case study” – ćwiczenia, formatki, narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, logistyki, zakupów i zaopatrzenia, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do optymalnego zarządzania procesami zakupowymi.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

  1. Ocenić wpływ funkcji zakupowej na wyniki finansowe i wartość firmy,
  2. Wdrożyć narzędzia zarządzania obszarem zakupów
  3. Podjąć konkretnie działania w kierunku redukcji wydatków i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie,
  4. Obliczyć potencjał oszczędności w firmie oraz ustali priorytety dzięki poznanym metodom i technikom.
  5. Opracować strategię zakupów.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania zakupami.

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Przygotowanie do wdrożenia strategii zakupów

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Rola zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
    1. Czy zakupy powinny pełnić strategiczną rolę w przedsiębiorstwie?
    2. Przykłady poprawy wskaźników finansowych dzięki lepszemu zarządzaniu zakupami.
    3. Obszary kosztowe firmy, w których zakupy mają najważniejszą rolę do spełnienia.
  3. Miejsce zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
    1. W którym miejscu struktury organizacyjnej powinny znajdować się zakupy, aby efektywnie wspierać wszystkie kluczowe procesy biznesowe?
  4. Rozwój funkcji zakupów. – Ćwiczenie
    1. Ewolucja funkcji zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
    2. Jak wielką zmianę musi przejść cała organizacja, aby funkcja zakupów mogła działać na strategicznym poziomie?
  5. Potencjał oszczędności. – Ćwiczenie
    1. Obszary kosztowe, które są nośnikami największych oszczędności.
    2. Jak określić potencjał oszczędności? Techniki i narzędzia.
  6. Strategiczne zarządzanie obszarami zakupów. – Ćwiczenie
    1.  Jak dokonać analizy grup asortymentowych w wielu wymiarach?
    2. Jak dzielić całkowitą kwotę zakupów na fragmenty i wybrać strategię ich zarządzania?
  7. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Formułowanie strategii zakupów

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Definiowanie celów zakupowych. – Ćwiczenie
    1. Formułowanie celów zakupowych, określenie ich w czasie i w wymiarze finansowym.
  3. Analiza stanu funkcji zakupowej w firmie. – Ćwiczenie
    1. Analiza przykładowej firmy w perspektywie tworzonej strategii zakupów celem doskonalenia tej funkcji i spodziewanych z tego tytułu oszczędności finansowych.
  4. Opracowanie strategii zakupowej. – Ćwiczenie
    1. Opracowanie strategii zakupów dla firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: zespół, miejsce, organizacja, procedury, strategie wobec dostawców, mierniki efektywności.
    2. Narzędzia do przygotowania strategii zakupów dla firmy Uczestnika lub dokonanie przeglądu istniejącej strategii pod względem jej przydatności do aktualnych warunków rynkowych i poziomu rozwoju firmy.
  5. Tworzenie polityki zakupowej w firmie.
    1. Dlaczego polityka zakupowa jest ważna?
    2. Jak kontrolować, ale nie przeformalizować procesu zakupowego?
    3. Najczęstsze błędy przy formułowaniu regulaminu zakupowego.
    4. Założenia dobrych praktyk przy tworzeniu regulaminu zakupowego.
    5. Kroki przy tworzeniu polityki zakupowej.
  6. 6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30 - 10.50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00 - 14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30 - 15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Referencje

Wg HBRP oszczędności na poziomie 10% kosztów zakupów mogą podnieść zysk netto o 50%. W niektórych przypadkach 15% poziom oszczędności zakupowych może przełożyć się na wzrost zysku nawet o 200%!

Zrealizowaliśmy ponad 40 edycji seminariów, w których uczestniczyło ponad 500 menedżerów

Zakupy to jeden z kluczowych obszarów biznesowych, który bezpośrednio wpływa na wynik finansowy firmy, dlatego wśród Uczestników są TOP Managerowie nie tylko odpowiadający za obszar zakupów, ale także Ci, którzy poszukują inspiracji do poprawy wyników organizacji i wiedzy do sprawowanie należytego nadzoru.

Na bazie programu wielu managerów przygotowało się do sukcesji menedżerskiej i do zmiany stanowiska w ramach organizacji zarówno w polskich jak i międzynarodowych firmach.

W gronie Uczestników tego programu byli już m. in.:

  • ALVO SP Z O O SP K – Dyrektor Generalny
  • BARLINEK S A – Dyrektor Finansowy
  • BRAND DISTRIBUTION POLAND LTD SP Z O O SP – Prezes Zarządu
  • BC&O POLSKA SP Z O O S K A – Dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych
  • CIECH SARZYNA S A – Dyrektor ds. Logistyki
  • CREDIT AGRICOLE BANK POLSKA S A – Dyrektor ds. Administracji
  • COSTA COFFEE – Dyrektor Handlowy
  • DEZAMET S A – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych
  • DUNI POLAND SP Z O O – Prokurent
  • DBK SP Z O O – Członek Rady Nadzorczej
  • ELEKTROBUDOWA S A – Dyrektor Finansowy
  • EVELINE COSMETICS S A – Dyrektor Operacyjny
  • EURO NET SP Z O O – Dyrektor ds. Administracji i Zakupów
  • GREEN COFFEE SP Z O O – Dyrektor Finansowy
  • GRUP AZOTY PUŁAWY S A – Szef Biura Zarządzania Kontraktami, Pion Inwestycji
  • HOCHLAND POLSKA SP Z O O – Menadżer ds. Kontrolingu
  • HOMANIT KROSNO ODRZAŃSKIE SP Z O O – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych
  • HUTA STALOWA WOLA S A – Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Korporacyjnych
  • KZWM OGNIOCHRON S A – Wiceprezes Zarządu
  • LERG S A – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zakupów i Logistyki
  • LUBELSKI WĘGIEL BOGDANKA S A – Prezes Zarządu
  • MOKATE SP Z O O – Dyrektor Marketingu, Dyrektor Centrum Badań i Wdrożeń Mokate OKNOPLAST SP Z O O Dyrektor ds. Rozwoju
  • POLSKIE ZAKŁADY LOTNICZE SP Z O O – Dyrektor Sprzedaży i Programów
  • RAWLPLUG S A – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy
  • SANTANDER BANK POLSKA S A – Menedżer ds. Finansów Informatycznych
  • W KRUK S A – Dyrektor ds. Rozwoju Marki
  • WIKA POLSKA SP Z O O SP K – Członek Zarządu ds. Finansów i Administracji, ZAKŁADY

Wybrane firmy, które delegowały reprezentantów kadry zarządzającej na to seminarium:

AFLOFARM FARMACJA / AMBRA / CLARIANT PLASTICS & COATINGS (POLSKA) / COKO WERK / COLIAN FACTORY / AMICA / ANIMEX / ANWIL / API MARKET / ARVAL SERVICE LEASE POLSKA /ATLAS / AVANTOR PERFORMANCE MATERIALS / BASELL ORLEN POLYOLEFINS / BIAZET / BRISTOL MYERS SQUIBB / BRITISH AMERICAN TOBACCO GROUP / CARGILL / CEMEX / ENEL-MED / CERRAD / CIARKO / CIECH TRADING / CONTIMAX / CORAX / DAX COSMETICS / DELECTA / ELEKTROBUDOWA / ENEA OPERATOR / EURO NET / EUROBOX POLSKA / EUROZET / EURO-ZOO / FAMUR / FEERUM / FENICE POLAND / FESTO / GATX RAIL / GEDIA POLAND / GEFCO POLSKA/GERLACH GEYER & HOSAJA / GKN DRIVELINE POLSKA / GLOBAL COSMED / GRAAL GREEN COFFEE / GREINER PACKAGING / LUG LIGHT FACTORY

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.