Strategia

Zarządzanie portfelem projektów strategicznych. Metodyki i narzędzia.

Co wiesz na temat zarządzania portfelem projektów strategicznych? Sprawdź się – TEST

Kluczowe korzyści

  • Zrozumienie znaczenia zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy.
  • Opanowanie technik opisywania Inicjatyw i Projektów Strategicznych gwarantujących osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  • Poznanie różnych metod realizacji projektów strategicznych (tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne) oraz sposobów wyboru odpowiedniej do danego projektu.
  • Poznanie optymalnych kryteriów wyboru portfela Projektów Strategicznych.
  • Opanowanie głównych zasad skutecznego zarządzania portfelem projektów.
  • Zdobycie umiejętności oceny stanu realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program, nie mający na rynku polskim odpowiednika.
  • Wskazujemy różnice w zarządzaniu pojedynczym projektem a portfelem projektów strategicznych.
  • Prezentujemy formatki, konkretne narzędzia i techniki pomocne w realizacji programu projektów strategicznych oraz w analizie inicjatyw strategicznych i wyborze projektów skutecznie wspierających realizację strategii.
  • Nie boimy się mówić o miernikach (KPI), ryzyku i budżetach.
  • Praktyczne, warsztatowe zajęcia – praca w zespołach.
  • Ćwiczony jest logiczny proces zarządzania portfelem projektów strategicznych:
    – analiza projektów,
    – definiowanie projektów,
    – tworzenie portfela projektów strategicznych,
    – analiza efektywności realizacji projektów,
    – wprowadzanie zmian do realizowanego portfela projektów strategicznych.

Kto powinien wziąć udział w programie?

Członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy marketingu i handlu, dyrektorzy odpowiedzialni za pozostałe obszary działalności przedsiębiorstwa (strategia, marketing, finanse, produkcja, logistyka itd.) oraz menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie programów i projektów strategicznych.

Efekty kształcenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania strategii poprzez umiejętne zarządzanie projektami strategicznymi.

Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie rozumiał znaczenie zarządzania strategicznymi projektami w procesie wdrożenia strategii firmy oraz będzie potrafił m.in.:

  1. Opisać Inicjatywy i Projekty Strategiczne gwarantujące osiągnięcie celów i KPI strategicznych firmy.
  2. Wybrać metodę realizacji projektu strategicznego spośród metod: tradycyjne, adaptacyjne, ekstremalne.
  3. Określić kryteria wyboru projektów strategicznych.
  4. Zarządzać portfelem projektów.
  5. Ocenić stan realizacji projektów strategicznych w ramach realizacji strategii firmy.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania projektami strategicznymi.

Pierwszy dzień (9:00-17:00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Czym są Inicjatywa i Projekt Strategiczny?
  3. Jaka jest rola projektów strategicznych w realizacji celów i KPI firmy.
  4. Jak szukać pomysłów na projekty strategiczne?
    4.1. Proces wyboru projektów strategicznych.
    4.2. Mapa Strategii.
    4.3. Kategorie Projektów Strategicznych i ich oczekiwane.
  5. Jak ocenić atrakcyjność Projektów Strategicznych dla firmy?
    5.1. Wybór kryteriów oceny Projektów Strategicznych gwarantujących realizację strategii.
    5.2. Priorytetyzacja projektów strategicznych – ranking Projektów Strategicznych. – Case Study
  6. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    6.1. Proces budowy i zarządzania Programem Projektów Strategicznych.
    6.2. Kluczowe elementy wpływające na skuteczność realizacji Programu Projektów Strategicznych.
    6.3. Zależności między projektami i tworzenie harmonogramu realizacji Programu Projektów Strategicznych. – Case Study
  7. Jak definiować Projekty Strategiczne?
    7.1. Ustalanie założeń i opracowanie Karty Projektu (cel projektu, KPI – mierniki, fazy i produkty faz, kamienie milowe, czas realizacji, budżet projektu, główne ryzyka, etc.). – Case Study
  8. Podsumowanie dnia.

Plan dnia:

  1. 8.30

    Rejestracja Uczestników

  2. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  3. 10.30-10.50

    Przerwa na kawę

  4. 13.00-14.00

    Wspólny lunch

  5. 15.30-15.50

    Przerwa na kawę

  6. 17.00

    Zakończenie zajęć

Drugi dzień (9:00-17:00)

  1. Jakie są metody realizacji projektów?
    1.1. Tradycyjna.
    1.2. Adaptacyjna (Agile).
    1.3. Ekstremalna.
    1.4. Zastosowanie AGILE w zarządzaniu projektem i zarządzaniu portfelem projektów.
  2. Jak zarządzać Programem Projektów Strategicznych?
    2.1. Monitoring Projektów Strategicznych.
    2.2. Przeglądy realizacji Projektów Strategicznych. – Case Study
  3. Jak zarządzać Projektami Strategicznymi, aby je realizować na czas? Procesy planowania i realizacji projektów – kluczowe narzędzia.
    3.1. Metodyka AgileM®. Cykl Życia Projektu i kluczowe elementy metodyki.
    3.2. Narzędzie harmonogramowania projektu – Metodyka Ścieżki Krytycznej. – Zadanie zespołowe
  4. Jak przygotować firmę do realizacji Programu Projektów Strategicznych? Organizacja struktury zarządzania projektami.
    4.1. System Zarządzania Projektami Strategicznymi.
    4.2. Wpływ modelu organizacji firmy na skuteczność wdrażania Projektów Strategicznych.
    4.3. Struktura Zarządzania Portfelem Projektów. Struktura organizacyjna projektu (Project Stakeholders).
    4.4. Dojrzałość zarządzania projektami firmy. – Zadanie indywidualne
  5. „7 błędów” w zarządzaniu Projektami Strategicznymi, których należy unikać.
  6. Podsumowanie zajęć.

Plan dnia:

  1. 9.00

    Rozpoczęcie zajęć

  2. 10.30-10:50

    Przerwa na kawę

  3. 13.00-14.00

    Wspólny lunch

  4. 15.30-15.50

    Przerwa na kawę

  5. 17.00

    Zakończenie zajęć

Warunki uczestnictwa w seminarium

  1. Przesłanie niniejszego zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją warunków zgłoszenia. Płatności za uczestnictwo w seminarium należy dokonać na 21 dni przed jego rozpoczęciem lub w terminie wskazanym w fakturze VAT lub w fakturze pro-forma na konto:
    FIG Polska Sp. z o.o.,
    Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie (02-094), ul. Grójecka 59/63,
    nr rachunku: 33 2490 0005 0000 4520 5905 7293.
  2. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, na adres e-mail osoby kontaktowej prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz fakturę proforma ze wskazanym terminem płatności.
  3. Po otrzymaniu płatności wystawimy Państwu fakturę.
  4. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału!
  5. W przypadku niedotrzymania terminów wpłat, Organizator ma prawo skorygować fakturę o naliczone rabaty.
  6. Przy odwołaniu zgłoszenia później niż na 21 dni przed datą rozpoczęcia seminarium opłata za uczestnictwo nie podlega zwrotowi.
  7. Uczestnik ma prawo do jednokrotnego przeniesienia swego zgłoszenia na następny termin o ile istnieje taka możliwość, ale nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem seminarium.
  8. Nieodwołanie zgłoszenia i nie wzięcie udziału w seminarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  9. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć.
  10. Odwołanie zgłoszenia i zmiana jego terminu wymaga formy pisemnej.
  11. Cena za uczestnictwo w seminarium nie obejmuje kosztów zakwaterowania.
  12. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania zajęć na 7 dni przed rozpoczęciem, a także zmiany trenera lub miejsca zajęć.
  13. Organizator w sytuacji terminowego odwołania zajęć nie zwraca kosztów noclegów i zakupionych biletów.
  14. Upoważniam Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. (NIP: 525-15-62-318, ul. Filtrowa 75/5, 02-032 Warszawa) do wystawienia faktury VAT bez mojego podpisu.
  15. Zapoznałem(am) się z warunkami uczestnictwa i rezygnacji w seminarium i je akceptuję.
  16. Wyrażam dobrowolną zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych od Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp. z o.o. na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej oraz podany numer telefonu.
  17. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-032), ul. Filtrowa 75/5, numer KRS 0000159975, będącą administratorem Pani/Pana danych osobowych.
  18. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy oraz marketingu własnych produktów lub usług administratora danych. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  19. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w FIG Polska Sp. z o.o. jest Pani Iwona Janeczek (iwona.janeczek@figpolska.pl).
  20. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
  21. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  22. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych stanowi warunek zawarcia i wykonania umowy.

Najbliższe terminy

Brak nadchodzących terminów. Bardzo prosimy o kontakt bezpośredni lub odwiedzenie tej strony w najbliższym czasie.